Eten
Moosey
26-02-2023 om 22:58
Ik haalde inderdaad Chinees. Soepje, een halve loempia pp en een bak tjap tjoy + nasi. Ging bijna op met z’n vieren, eindelijk ns gelukt om dan niet nog 3 dagen aan Chinees eten vast te zitten 
Morgen werk ik en moet ik s avonds ook weer op pad om een hometrainer voor lief te scoren. Daarom kookt lief, aka hij stopt de vrijdag door mij aangeschafte pizza’s in de oven
Toch een grote stap voorwaarts, thuis komen en niet hoeven te koken 
afrodite05
27-02-2023 om 07:54
Rijst met sajoer boontjes en een stukje vlees uit de diepvries. Ik vermoed dat dat varkensfiletlapjes zijn in satemarinade, maar het staat er niet op. Ik schrijf op vlees eigenlijk nooit wat het is, omdat ik denk: dat onthoud ik wel, of je ziet het duidelijk aan de verpakking (kip/gehakt/worstjes/...). Maar dit is van lang geleden. Ach, wordt vast prima, zelfs als het iets anders blijkt te zijn.
Mama-Inge
27-02-2023 om 08:09
Zaterdag: rijst met hete kip
Zondag: pizza
En vandaag: aardappels met???
Dolfje
27-02-2023 om 08:13
Ik maak een salade met ijsbergsla, komkommer, tomaat en linzen en bak er een stukje halloumi bij.
Teigera
27-02-2023 om 08:52
Ik neem een bakje nasi met tofu en tempeh en boontjes mee, uit de vriezer: ik heb avonddienst. Frut II gaat bij opa en oma logeren, frut I en lief eten chili sin carne. Iedereen blij
.
Het Ottolenghi-gebeuren van gisteravond was lekker, maar wel echt veel werk. En dat vond ik niet geheel in verhouding.
RoosOpJeHoed
27-02-2023 om 10:21
Moos, die pizza zal vast extra goed smalen!
Teig, ik heb dat met veel recepten van Ottolenghi. Heel eerlijk snap ik de hype rondom deze man niet zo, maar het kan heel goed zijn dat ik een culinaire barbaar ben
Moet wel zeggen dat sinds kleuter in zijn 'lussiknie'-fase kwam, ik mijn hele kookhobby heb laten varen omdat we vaak van ellende avg'tjes aten. Nu de kleine man wat meer begint uit te proberen gaat het misschien wat terugkomen.
Maar voorlopig nog even simpel: wraps uit de oven met kip, paprika, courgette en een laagje geraspte kaas. Erbij een dot crème fraîche.
Pepperoni
27-02-2023 om 13:15
Vanavond eten we bistro krieltjes uit de oven, een salade en shaslicks erbij met knoflooksaus.
Elmie
27-02-2023 om 13:26
Wij eten iets dat zoontje niet lust. Die logeert bij opa en oma en ga ik straks weg brengen. Ik ben nu de hutspot aan het stomen en de aardappelen aan het koken. Straks even stampen en dan vanavond makkelijk opbakken. Lekker met een bal gehakt erbij.
Wobbelkont
27-02-2023 om 15:34
Vanavond mini-wraps met krokante kip, knoflookyoghurt en ijsbergsla / salade. Daarbij een paar ovenfrietjes.
Wilde eigenlijk de vegetarische kebab halen (in de aanbieding bij de AH), maar die verkoopt mijn AH blijkbaar niet. Baalde behoorlijk in de winkel ![]()
Broodjebrie
27-02-2023 om 17:21
Ik ben pas net thuis en heb geen zin meer om te koken dus heb kant en klare andijviestamp gehaald.
MijnNaamIsHaas73
27-02-2023 om 19:15
Wij aten snijbonen met gemarineerde kippendijen en aardappelpartjes uit de airfryer
HAHA!wait..what
27-02-2023 om 19:35
Ik was vergeten vlees uit te halen (en oké eigenlijk ook vergeten boodschappen te doen)..
Dus ik heb allerlei dingen in 1 pan gegooid, dat werd uiteindelijk;
Rosti, met stukjes rookworst, paprika, ui, maïs en sperziebonen door elkaar met allerlei kruiden, waaronder kerrie. Was prima te eten haha
ToetieToover
27-02-2023 om 21:09
Wij waren ook laat thuis, net pas gegeten: merguez (die had ik vanmorgen van de vriezer naar de koelkast verhuisd), vriend maakte aardappelpuree (verrassing
) en ik bakte worst en flansde een simpele ijsbergsla met yoghurtdressing, parmesan en pijnboompitten.
Lunch was witte koolsalade met feta en de dressing van Moos, met zadencrackers en een restje saoto soep met daarin ui, taugé, twee gepocheerde eitjes en bovenop gefrituurde rijstmie voor de crunch.