Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Dolfje schreef op 21-02-2023 om 12:11:

[..]

Nog carnaval vieren?

Ja, vanaf 2 uur.

watertoren schreef op 21-02-2023 om 12:54:

[..]

Ja, vanaf 2 uur.

Veel plezier!

Verse spinazie, gekookte aardappeltjes en een zelfgemaakte kipschnitzel gepaneerd met half paneermeel, half Zwitserse strooikaas.

afrodite05 schreef op 21-02-2023 om 12:41:

Wij zijn op weg naar huis, na ons lange weekend weg. Als we bijna thuis zijn, gaan we via de appie zodat ik er niet meer uit hoef (boodschappen doen wordt sowieso een uitdaging, qua tillen en bukken enzo, dus fijn om het samen te doen). In principe maak ik vanavond aardappelgratin met sperziebonen en een leuk stukje vlees (misschien iets in de winkel, anders trekken we iets uit de diepvries), maar misschien komen we nog iets anders tegen waar we dan meer zin in blijken te hebben.

Kip piri piri it is! Verspakket met korting, ben benieuwd. 

Gadogado met rijst en een gekookt eitje

Schnitel, aardappelkroketten, en sla..... En taart als toetje,een  van  de kinderen is jarig

Gefeliciteerd Ted!

Spaghetti bolo met saus uit de vriezer.  Ook de geraspte kaas kwam uit de vriezer. Als ik een restje over heb gooi ik dat met zakje en al in de vriezer. Zo handig en fijn om niet weg te hoeven gooien

Ja dat doe ik ook meestal.

Wij aten kip tandoori met sperzieboontjes erdoorheen. Naan erbij en zure komkommers.

Morgen maak ik shepards pie naar het recept van Jamie Oliver. Nu al zin in, voor mij het ultieme comford food. 
Oh nee! Dat is donderdag zie ik op de kalender. Morgen maak ik buritos! Met gehakt, mais, paprika en kidneybonen. Geraspte kaas erover, even in de oven, crème fraiche en ijsbergsla erbij. 

Ik mix vaak zelf mijn geraspte kaas. De milde vind ik te vlak van smaak, de pittige te overdreven, dus die gooi ik bij elkaar in een ziplockzak die de diepvries in gaat. En als ik een restje van de gewone kaas (stuk) over heb, waar je niets meer van kan schaven, gooi ik dat in het hakmolentje en die kruimels gaan dan ook in het ziplockzakje. Ik heb nog zo'n zakje waarin ik kruimels pecorino, grana padano of parmezaan (of een mix) doe. Die koop ik ook als stuk en vermaal ik in dat hakmolentje. 

De kip piri piri was geslaagd! Lekker gekruid (waarschijnlijk ook omdat we kip en rijst voor 2p hadden ipv voor 4p), gestoofde groente erbij... Man vond het ook lekker, dit mocht vaker in huis gehaald worden 

Vandaag:

…maakte vriend zijn fameuze aardappelpuree en daarbij ontdooide ik een coq au vin stoofje

…in de middag had ik ook al weinig kook-zin en toen heb ik een pakje voorgeraspte/gekookte bietjes gemengd met avocado, blokjes komkommer en een k&k potje haring in mosterdsaus, met linzenwafels gegeten.

Wij hebben alleen maar carnaval gevierd en 5 dagen alleen maar bier friet pannenkoeken worstenbrood en shoarmazaak gezien. Erg genoten van alles. Morgen nog haringhappen in onze vaste kroeg en dan zit het er weer op en gaan we op dieeet en weer normaal doen voor zo ver dat mogelijk is 😂

Ik ga straks richting de huishoudbeurs dus ik heb geen idee of ik thuis eet of onderweg iets. Ik heb wel kant en klare pasta gekocht, maar als we langer onderweg zijn dan eten we wel iets anders gok ik.

Ik ga va daag denk ik alvast wat vooruitkoken, voor in de diepvries. Voor vanavond maak ik de aardappelgratin (k&k, maar gooi er zelf nog wat knoflook, ui en kaas bij, want het is echt alleen aardappel met room), sperziebonen en waarschijnlijk een braadworstje wat eigenlijk voor gisteren op de planning stond. 

Verded ga ik een redelijk klassieke bolognesesaus maken voor in de diepvries, helaas zonder bleekselderij want die lag niet in de schappen. Wel met peen en prei, en natuurlijk ui, knoflook en veel tomaten. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.