Eten
ToetieToover
22-02-2023 om 08:10
afrodite05 schreef op 22-02-2023 om 07:52:
Ik ga va daag denk ik alvast wat vooruitkoken, voor in de diepvries. Voor vanavond maak ik de aardappelgratin (k&k, maar gooi er zelf nog wat knoflook, ui en kaas bij, want het is echt alleen aardappel met room), sperziebonen en waarschijnlijk een braadworstje wat eigenlijk voor gisteren op de planning stond.
Verded ga ik een redelijk klassieke bolognesesaus maken voor in de diepvries, helaas zonder bleekselderij want die lag niet in de schappen. Wel met peen en prei, en natuurlijk ui, knoflook en veel tomaten.
Die bleekselderij had ik denk ik,
had ah per ongeluk in mijn bestelling gestopt. Ik weet nog niet wat te doen ermee. Ik heb al wel wat stengels weggegeven maar die struik is nog best groot.
Vandaag in ieder geval pompoensoep want die pompoen ligt in de weg in de vensterbank van de keuken
en verder nog geen idee. Iets uit de vriezer en groentelade.
FaithfulDuck87
22-02-2023 om 08:10
rijst met kip-rendang. Staat nog klaar en ik ben laat thuis en moet daarna nog naar een verjaardag.
Dolfje
22-02-2023 om 08:24
ik eet een kom van de soep van gisteren en kook een ei erbij denk ik.
Man heeft een bakje kip met groente uit de diepvries met bami.
Ben pas na 18:00 thuis dus dan geen zin meer om te koken.
afrodite05
22-02-2023 om 09:05
@Toetie: ik maak vaak een (lunch)salade met het restant van de bleekselderij. Kan rauw, maar kan ook geblancheerd, maar wel fijngesneden en dan met kikkererwten, rozijnen, gehakte amandelen, wat pecorino en een simpele dressing van olijfolie, citroensap, zout en peper. Tenminste, ik weet niet of jij dit kan/mag eten ivm dieet (kha? Glutenvrij?), maar het is maar een suggestie 
watertoren
22-02-2023 om 10:14
Gisteren was er gelukkig nog plaats in de friettent en heb ik friet met sate op.
Vanavond eet ik macaroni.
irmaladouce
22-02-2023 om 10:16
Gisteren maakte ik mücver van 3 verdwaalde courgettes en eieren die op moesten. Daar kwam voor man nog een restje Goan shrimp curry met zwarte rijst van zondag bij.
Vandaag pittige Turkse rode linzensoep uit de vriezer en daarna sla met allerlei versierselen en foccacia.
Herfstappeltaart
22-02-2023 om 11:14
Vanavond chili sin carne en ik ben alvast voor zaterdag aan het voorkoken (vriezer): geroosterde tomatensoep.
MijnNaamIsHaas73
22-02-2023 om 19:14
Ik probeerde vandaag een nieuw recept voor enchiladas. Dat viel heel goed in de smaak. Er zit refried beans in, had ik nog niet eerder gebruikt. Ben wel vergeten op het blik te kijken of/welke toevoegingen erin zitten tov gewoon een blik zwarte- of kidneybonen.
ToetieToover
22-02-2023 om 19:33
Bedankt voor de tip, Afrodite, zoiets had ik in gedachten maar dan moet ik het wel allemaal alleen opeten, vriend is geen liefhebber. Al eet hij het toch op als ik het voorzet met de opmerking dat hij niet zo van rozijnen en bleekselderij houdt. Dat blijft hij beleefd zeggen en soms gooi ik het toch ergens doorheen als ik een grote hoeveelheid maak.
Lekker, refried black beans, meestal zit er vet en zout bij in een blik ten opzichte van zelfgemaakt maar dat eet ik gewoon, die-hard als ik ben, want ik doe er zelf ook zout doorheen, en vet ook.
Vandaag was vreselijk kook-ongeïnspireerd dus we aten uit ‘wanhoop’
dan maar twee keer pompoensoep. Met verschillende crackers en verschillende soorten beleg ter afwisseling. Vriend maakt straks nog warme rijstepap bij wijze van toetje.
Jynta1981
22-02-2023 om 21:12
Had crisis op werk, had daarna 10 min om me om te kleden en naar de sportschool te racen dus daarna maar een kom yoghurt met wat fruit en muesli. Had geen zin meer in warm eten om 20u.
Morgen maak ik shepards pie.
Teigera
22-02-2023 om 22:11
Laat thuis vanwege ook hier crisis op werk
. Lief had nasi gemaakt met roerbakgroenten, gemarineerde tofu, gemarineerde tempeh en omeletreepjes. Zeer goed gevuld dus. Er was uiteraard te veel, dus twee bakjes in de vriezer. Komt wel weer op.
We zijn vanavond samen aan de prosecco gegaan om te vieren dat we precies vandaag een jaar getrouwd zijn
. Zo maar eens naar bed, want het werk en de frutjes roepen weer morgen.
afrodite05
23-02-2023 om 07:52
Nog gefeliciteerd, Teigera!
Ik ga vandaag stoofvlees maken, een beetje tajine-achtig. Er gaan in elk geval kikkererwten, aubergine, courgette, paprika en tomaat in. Ik maak meteen een dubbele portie, ook voor in de diepvries. Vanavond eten we er couscous bij.
Dolfje
23-02-2023 om 08:09
Gefeliciteerd Teig!
Hier worden het groenteballetjes uit de airfryer met courgetti en gebakken champignons en tomaat en rucola.