Eten
Moosey
10-02-2023 om 09:11
Haha Yette, ik had niet gezien dat je gisteravond had gepost, ik nam aan vanochtend vroeg. En dan om 9 u komen melden dat je de wijn nog maar even hebt laten staan
Nou ja, zéér cultureel bepaald natuurlijk allemaal ook hè, wanneer er al dan niet gedronken wordt
Hoop dat je er niet ziek van wordt!
RoosOpJeHoed
10-02-2023 om 10:58
Krieltjes en sperziebonen gestoofd in een sausje van ui, knoflook, tomaten en masalakruiden. Gekookt eitje erdoor.
Dewi-Sri2
10-02-2023 om 15:03
Eindelijk gelukt om een nieuw account te maken, pfff. Laptop gecrasht en alles weg, dus ook al mijn inloggegevens
. Mijn oude ava natuurlijk ook weg, maar ik ben het echt, denk de 2 maar weg.
Vanavond mihoen met een prutje van kip en bimi, iets makkelijks en vooral zonder stress in elk geval.
Beterschap Yette, het zit je wel erg tegen, hè?
Ted68
10-02-2023 om 15:08
Wat een pech Yette. Beterschap!
Maak vandaag OssoBucco, niet met tomaten,maar met witte wijn,sinaasappel ,sellierie, en wortel....Heb polenta en brokkoli erbij.
Wobbelkont
10-02-2023 om 16:04
ik heb nog twee zakken roerbakgroenten, en daar maak ik samen met wat mienestjes een pan bami van. Daarnaast nog een restje Ajam Smoor, en misschien nog een eitje.
MijnNaamIsHaas73
10-02-2023 om 18:06
beterschap Yette, hopelijk krijg je er niet teveel last van.
Wij eten vanavond zelfbelegde pizza, de mijne met artisjok en blauwe kaas. Man was helaas de champignons vergeten.
Broodjebrie
10-02-2023 om 18:09
Ik zou andijvie eten maar omdat ik wat later thuis was dan gepland had ik geen zin meer om nog te gaan koken. Ik heb maar friet en snacks gegeten, andijvie ga ik morgen klaarmaken.
ToetieToover
10-02-2023 om 19:01
Sterkte Yette en welkom terug Dewi-Sri. Vandaag at ik zadencrackers met kaas. Een heleboel. En druiven en een sinaasappel en nu wacht ik tot vriend met een goed idee komt want ik heb eigenlijk geen zin meer in avondeten.
Morgen nieuwe kansen want ik heb wel karbonades, mooie zoete witte uien en paprika’s. Misschien zet ik zometeen wel alvast een stoofpotje op. Vandaag koken, morgen eten.
Loeki72
10-02-2023 om 19:24
Beterschap Yette. Ik zit in de nachtdienst en ben alleen thuis. Dan heb ik geen zin om te koken. Ik heb vandaag weer een maaltijd van PlantB: Italian Stallion met Orzo| Aubergine | Spinazie | Plantaardige 'gehakt'ballen | Basilicum-marinara.
Ik vind het lekker.
Dewi-Sri2
10-02-2023 om 20:29
ToetieToover schreef op 10-02-2023 om 19:01:
Sterkte Yette en welkom terug Dewi-Sri. Vandaag at ik zadencrackers met kaas. Een heleboel. En druiven en een sinaasappel en nu wacht ik tot vriend met een goed idee komt want ik heb eigenlijk geen zin meer in avondeten.
Morgen nieuwe kansen want ik heb wel karbonades, mooie zoete witte uien en paprika’s. Misschien zet ik zometeen wel alvast een stoofpotje op. Vandaag koken, morgen eten.
Dank, Toetie. Ik geniet altijd van jouw menu-suggesties, je lijkt me een onwijs goede kok.
Het mihoenprutje was erg lekker. Ik heb nu een hele lijst voor de toko, want Joost mag weten wanneer we weer terugkomen. Wat er in Frankrijk aan Indische producten te krijgen is, is minimaal en schreeuwend duur. Ik pas me graag aan aan Franse (en véél Engelse) producten, maar af en toe kriebelt het verschrikkelijk, dan móet ik terug naar "mijn roots" (vreselijke uitdrukking). Mijn huis is een puinhoop nu, over twee weken moet het spic-and-span zijn. Help!!! Maar ik blijf absoluut op viafora, dus jullie zijn nog niet van me af
.
yette
10-02-2023 om 21:02
Als je mihoen met een prutje van kip en bimi eet, geloof ik best dat je Dewi-Sri bent
Ik kreeg een prachtig opgemaakt bordje gnocchi op een romige kaassaus en daar weer bovenop geroerbakte (roergebakken?) wilde spinazie met knoflook en krokante spekjes. Mag hij vaker doen 
Herfstappeltaart
11-02-2023 om 08:57
Sterkte Yette!
Ik maak vanavond een ovenschotel met pasta, courgette, paprika, mozzarella en salami. (Leukerecepten.nl)
Broodjebrie
11-02-2023 om 09:00
Herfstappeltaart schreef op 11-02-2023 om 08:57:
Sterkte Yette!
Ik maak vanavond een ovenschotel met pasta, courgette, paprika, mozzarella en salami. (Leukerecepten.nl)
Oh dat klinkt lekker!