Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

irmaladouce schreef op 30-01-2023 om 10:08:

[..]

Strijp toch?

Ja. Is lekker dichtbij voor ons.

Ik denk dat ik een soort ratatouille ga maken met de aubergine en heb nog courgette. Heb alleen geen paprika want datlussiknie 

JtM

JtM

30-01-2023 om 11:22

Wij eten vanavond boboti.

Wij eten een roerbak van broccoli, paprika, champignons, ui en maïs. Man had te weinig broccoli meegenomen dus gaan alle restjes van de topings van de pizza erdoor 😁 Daarbij gekookte aardappelen en een gehaktbal uit de vriezer.

Ik moet zo nog naar de winkel want de groenten zijn op. Riep lief: zullen we springrolls eten? Nu al het beste idee van de week. 

yette

yette

30-01-2023 om 16:12 Topicstarter

Ik ga bij nader inzien nog bedenken of ik überhaupt wel de keuken in ga vandaag. 

Er zijn hier twee timmermannen bezig die denken dat ze vrouwen niks kunnen vragen. Terwijl ik degene ben die hier qua electra en waterleidingen weet waar alles loopt. Ze blijven De Vader (die vandaag thuis werkt) aanspreken ipv mij. Ook nadat hij elke keer mijn hulp nodig had om hun vragen te beantwoorden. Hij moet verdomme werken! Inmiddels is het zó ver dat hij nu zelf grommend 'de Biblebelt heer des huizes' uithangt en mij tussendoor paniekerig vraagt : 'Yet, waar zijn je bitjes???!!!'

Reuze hardhorend deze mannen. Hoe duidelijk we ook waren. Ze moeten nog een paar uur. De Vader heeft het opgegeven. Ik ben ondertussen lekker buiten tuinmeubelen uit elkaar aan het halen en ga beitsen. 

Er komt geen koffie. Ik heb nu ff geen idee hoe die keuken werkt 

JtM

JtM

30-01-2023 om 16:57

Moosey schreef op 30-01-2023 om 15:29:

Ik moet zo nog naar de winkel want de groenten zijn op. Riep lief: zullen we springrolls eten? Nu al het beste idee van de week.

Hoe maak je springrolls?

Wat vervelend zulke werkmannen Yette. Ik zou spontaan ook vergeten hoe je koffie moet zetten...

Lekker Moos springrolls! 
Ik maak zo zo ongeveer JtM;
https://www.myhappykitchen.nl/hoofdgerecht/vietnamese-springrolls/

Aaaaargh Yette ik zou uit m’n vel springen….

JtM, wat Dolf zegt. Je moet even handigheid krijgen in het rollen maar verder is het heel simpel. En zoooo lekker. 

Herkenbaar Yette, wij hadden ooit ook zo'n aannemer 
Maar andersom werkt het ook zo met zorg gerelateerde dingen rond de kinderen.  Expliciet afspreken dat man op een bepaald tijdstip gebeld zou worden omdat ik dan in overleg zit en dan bellen ze mij. En dan zit je ook weer aan de volgende afspraak vast omdat die dan meteen gepland wordt. 

Nouja, OT maar weer: Wij eten tagliatelle met zalm een een spinazieroomsaus

Leuk Dolfje, Awakenings. Ook mijn smaak muziek.
OT: wij aten wraps. Vind er zelf niet heel veel aan maar de pubers vinden het heul erg lekker. 

Yette

vandaag gewokte ui+cavolo nero, gedroogde tomaatreepjes op olie, balsamico erbij, knoflook, oregano, witte bonen, parmezaanse kaas, pijnboompitten en Braziliaanse kaasbroodjes.

en

Aardperensoep, met daarin nog een restje stoofvlees meegekookt en de rest van de ingrediënten weet ik niet meer, ja aardpeer .  Beetje knoflook, 5-spice en sesamolie toegevoegd aan runderbouillon, zoiets. Met zadencrackers met roomboter.

Voor morgen alvast witte bonenhummus gemaakt en falafeldeegje klaargezet. 

Wij hadden snijbonenstamp met speklapjes.
Grote heksenketel gemaakt, alles op. Ongelofelijk 

Bruine bonen met gewokte prei, mosterd, piccalilly, gebakken appeltjes en een restje uitgebakken plakjes spek.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.