Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

vandaag een kidneybonensade met rauw uitje, handje rauwe babyspinazie, dressing (met olijfolie, granaatappelstroop, rode wijnazijn, knoflook) gekruide notenmix (soort dukkah) bij een stukje ovenomelet (daarin zat: eieren, gerookte makreel, gestoomde spinazie, geraspte kurkuma en knoflook).

enorme ladingen knoflook, lekker hoor, dat op afstand werken. Behalve als het fout gaat zoals de Teams storing woensdag, daardoor back-to-back meetings gisteren en vandaag, pffffft. Ik moet even bewegen nu. Eten we lekker simpel:

vanavond uiensoep met de rest van de ovenomelet en dadel-walnootbrood met kaas.

Spaghetti met boerenkool en worst in roomsaus

Twee kliekjes neem ik aan? NEEEEE !

Recept uit Allerhande, paar jaar geleden. Spaghetti koken. Verse worst (of saucijen) uit hun velletje knijpen, met ui en knoflook bakken en worstvlees wat prakken. Boerenkool erbij, even meebakken, tomaatjes erbij en (kook)room. Echtgenoot kreeg 1e keer rolberoerte toen hij boerenkool in de koelkast zag liggen (zijn moeder idd altijd stamppot), maar op deze manier vindt hij 't zeker wel lekker

Chiquita schreef op 27-01-2023 om 19:13:

[..]

Twee kliekjes neem ik aan? NEEEEE !

Recept uit Allerhande, paar jaar geleden. Spaghetti koken. Verse worst (of saucijen) uit hun velletje knijpen, met ui en knoflook bakken en worstvlees wat prakken. Boerenkool erbij, even meebakken, tomaatjes erbij en (kook)room. Echtgenoot kreeg 1e keer rolberoerte toen hij boerenkool in de koelkast zag liggen (zijn moeder idd altijd stamppot), maar op deze manier vindt hij 't zeker wel lekker

Hahahahah sorry, sorry, sorry....Zo klinkt het meteen al heel anders (veel beter )

De room zou ik weglaten denk ik maar verder klinkt het heel lekker!

De witlofsalade die ik net flansde was echt zó ontzettend lekker dat ik m even wil delen:
Bloemkool roosteren met wat olijfolie, oregano, flink ras-el-hanout, wat pul biber en zout (op 200 dat de roosjes een beetje crispy worden) dat mengen met rauwe witlof, 1 stengel bleekselderij in plakjes, gesnipperd rood uitje, wat kappertjes, olie, citroensap, zout en een handje walnoten erover. Klaar is Klara. Echt heel lekker. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

27-01-2023 om 19:34

Moosey schreef op 27-01-2023 om 19:31:

De witlofsalade die ik net flansde was echt zó ontzettend lekker dat ik m even wil delen:
Bloemkool roosteren met wat olijfolie, oregano, flink ras-el-hanout, wat pul biber en zout (op 200 dat de roosjes een beetje crispy worden) dat mengen met rauwe witlof, 1 stengel bleekselderij in plakjes, gesnipperd rood uitje, wat kappertjes, olie, citroensap, zout en een handje walnoten erover. Klaar is Klara. Echt heel lekker.

met bleekselderij kan het nooit lekker zijn Dat lust ik rauw echt niet, bahbahbah

Was maar een klein beetje maar het roept geloof ik net zulke extreme reacties op als verse koriander Ik vind het heel lekker (koriander trouwens ook)

Friezinnetje schreef op 27-01-2023 om 19:34:

[..]

met bleekselderij kan het nooit lekker zijn Dat lust ik rauw echt niet, bahbahbah

Rauw of gekookt , ik vind het beide smerig. Net als paprika en koolrabi.

Koriander lust ik dan weer wel.

Moosey schreef op 27-01-2023 om 19:31:

Wat is pul-biber?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

27-01-2023 om 19:52

Dolfje schreef op 27-01-2023 om 19:44:

[..]

Rauw of gekookt , ik vind het beide smerig. Net als paprika en koolrabi.

Koriander lust ik dan weer wel.

gekookt in de groentesoep bv lust ik het wel, maar als groente zal ik het nooit eten. 

Herfstappeltaart schreef op 27-01-2023 om 19:45:

[..]

Wat is pul-biber?

Pepervlokken van de Turkse winkel. 

Wij hadden vandaag weinig tijd om uitgebreid te kokkerellen, dus man heeft friet gebakken met frikandellen. Lekker hoor! Met mayo, satésaus en gesnipperde uitjes voor de liefhebber erbij.

yette

yette

28-01-2023 om 07:50 Topicstarter

irmaladouce schreef op 27-01-2023 om 08:02:

Ik denk dat we vandaag bij yette op bezoek gaan, zo tegen etenstijd

Er is nog een flink stuk over ... 

Er komt een vriendin logeren. Vandaag gaan we met z'n tweetjes naar de sauna en eten daar waarschijnlijk ook. Mochten we het voor die tijd genoeg vinden, of na die tijd nog trek hebben, dan heb ik hier thuis een warm & koud tapasmaal met lekkere wijn en een berg dekentjes op de bank. 

Zin in! 

Wij gaan naar een festival dus waarschijnlijk bier 

vanavond traybake met krieltjes en een berg verdwaalde groentes uit de groentelade en worstjes. 

Leuke plannen, Yette en Dolfje, veel plezier allebei!
Ik heb laatst bewust extra rijst gekookt, daar trek ik zelfgemaakte boemboe voor nasi bij uit de diepvries. De nasi kleed ik verder aan met wat saté, gebakken ei met ketjap, zoetzure groente etc. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.