Eten
Poison
26-01-2023 om 08:47
op verzoek van de kinderen: volkorenwraps met kip, avocado, paprika, sla en kerriesaus.
RoosOpJeHoed
26-01-2023 om 09:15
Hier in Nederland is boerenkool voornamelijk gebruikelijk in stamppot, maar in het buitenland is het heel normaal om het in andere gerechten te verwerken dan geprakt met aardappels. Ik vond dat gerecht dat voorbij kwam helemaal niet zo gek. Google maar eens 'pasta kale', heel veel lekkere recepten. Hoewel er ook zeker niks mis is met een goede boerenkoolstamppot
Vanavond gewokte witlof met ham. Beetje kookroom en kerrie erdoor. Erbij gebakken aardappeltjes.
afrodite05
26-01-2023 om 09:26
Koreveen schreef op 26-01-2023 om 08:36:
Echt supergoed, Dolf!
Hoe ver ben je nu, Afro?
Gister einde middag teruggekomen uit Oostenrijk. Frietje en kipsate bij de snackbar gehaald. Ik ben vandaag nog vrij en ga zo boodschappen doen. Maak vanavond een grote bak lasagne
Ik zit zaterdag op 22 weken. Over de helft dus! Maar nog steeds retespannend vanwege pijntjes etc. Ik denk dat ik pas opgelucht kan ademhalen als ik de 29w heb gehaald. Vanaf 24w doen artsen moeite voor een baby, maar dan is er weinig overlevingskans. Die kans wordt wel per week steeds groter, vanaf 28w is het 95%. Iets te vaak in de omgeving meegemaakt dat kindjes rond deze termijn geboren werden (met slechte afloop), ik denk dat daarom die angst erin zit.
Wat ik verder eet vandaag: ik heb mezelf net getrakteerd op een voorraadje Tony's chocola wit/framboos/knettersuiker. Was in de aanbieding en ik heb het vermoeden dat deze smaak uit het assortiment gaat, hij is bij veel winkels niet meer te krijgen. Ik mag vandaag wel een stukje. Extra vroeg opgestaan vanwege de gladheid, maar stond muurvast in de file. Was al te laat voor mijn enige les, had geen nut meer om door te rijden (zou hoogstens de laatste 5 min halen), dus voor het eerst in mijn leven omgedraaid en terug naar huis gegaan.
Moosey
26-01-2023 om 09:28
Precies, wij Hollanders hebben nogal een beperkte visie op boerenkool. Ik eet nooit stamppot boerenkool trouwens, zo muffig met die doodgekookte kool, bleg. Ik gebruik het in salades (kort geblancheerd) pasta en soep.
@anijs: met voorgegaarde biet lijkt de B met BR me een stuk geslaagder inderdaad!
Ik denk dat ik vanavond een tortilla maak van de overgebleven aardappels van gister, met prei erdoor. En salade van veldsla en witlof erbij. Jum.
JtM
26-01-2023 om 09:30
Wij gaan straks na het werk even naar de Ikea en zoon wil daar graag een keer eten, dus dat gaan we doen. Ik pak in ieder geval de Zweedse gehaktballetjes!
MijnNaamIsHaas73
26-01-2023 om 18:59
wij aten wortelenstamp met stoofvlees uit de vriezer. Ik ben wel weer klaar met stamppotten, zin in meer lente-achtig eten (en weer ☀️)
Binnenkort hebben de kinderen allebei een feestje op zaterdagmiddag met eten erbij. Dan heb ik dus én tijd om te koken én geen lussiknies aan tafel. Ik ben nu al aan het bedenken wat ik zal koken. Misschien okonomiaki of..of..
Moosey
26-01-2023 om 19:40
Ohhhhh Haas ik ben zo blij dat ik geen kinderen heb als ik dat lees
(jajaja je krijgt er ongetwijfeld ook enorm veel voor terug enzo…)
Mijn tortilla-avontuur ging wat moeizaam (zoals het hoort had ik m lekker dik gemaakt, maar natuurlijk bleef de bovenkant daardoor heel lang nattig en verbrandde ondertussen aan de onderkant de prei, en bij het keren ging-ie stuk) maar hij was toch erg lekker. Simpel slaatje met veldsla, avocado (mijn jaarlijkse levering Portugese avocado’s is weer aangekomen van de week
) en zongedroogde tomaatjes erbij. Lekker.
ToetieToover
26-01-2023 om 19:45
lunch was bruine bonen van een recept van het voedingscentrum https://mobiel.voedingscentrum.nl/recepten/gezond-recept/sambal-goreng-bonen.aspx?utm_source=DMdelivery&utm_medium=email&utm_content=Sambal%20goreng%20bonen&utm_campaign=Menu%20van%20de%20week%20%282023-01-26%29
wat een goed idee was, want anders verval ik in uitgebakken spekjes bij de bonen. Die miste ik toch wel een beetje, maar ja. En ik heb hartige hangop van de bijbehorende komkommersalade gemaakt, met wat zadenmix erdoor. En volgens het voedingscentrum ook teveel zout, wil ik wedden
ik kreeg er in ieder geval spontaan zin van in satésaus eigenlijk.
en nu staat er nog een ovenschotel te garen, we waren allebei erg laat en pfffft gelukkig had ik die klaargezet gisteren.
Het is iets met ui, sperziebonen, chinese kool, oud glutenvrij brood geweekt in melk, restje eiwitten, knoflook en berbere kruidenmix, en bovenop: kipgehakt en crème fraîche met kurkuma en knoflook.
Teigera
26-01-2023 om 20:01
Ik ben weer thuisgekomen van een paar daagjes weg, heb het fijn gehad. Goede sjieke afternoon tea, lekkere fish & chips, gisteravond in een pub een onverwacht goede vega salade, daaromheen veel gelopen, musea en winkels gekeken. En een keer goed zeiknat geregend natuurlijk, want ja, Engeland.
Lief kookte vanavond voor ons iets dat de frutjes hadden bedacht: gekruide aardappeltjes, broccoli en een kaas-vegading.
Koreveen
26-01-2023 om 20:09
Fijn dat je over de helft bent, Afro. Maar het blijft spannend. Ik blijf nog even duimen voor je. Zou fijn zijn als je onbezorgd en zonder angst van je zwangerschap kunt genieten
watertoren
26-01-2023 om 20:41
Ik heb keftedakia gemaakt ( is eigenlijk een voorgerecht). Met friet en Griekse salade en Tzatziki van de Lidl. Lekker met Retsinawijn met dank aan de Griekse week van de Lidl. Het was heerlijk.
Pepperoni
27-01-2023 om 01:16
Klinkt erg lekker watertoren!
Wij aten aardappels met spruiten en slavinkies.
afrodite05
27-01-2023 om 05:57
Ik heb hier deze week al vaker witlof voorbij zien komen, ik heb de aanbieding ook in huis gehaald. Ik roer ze rauw fijngesneden door aardappelpuree met wat ham, kaas en tomaat. Het geheel nog even in de oven en klaar.
yette
27-01-2023 om 06:49
Vanavond plaatpizza's met wat we zoal vinden - er is zat in huis om dat voor iedereen heel leuk te maken.