Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

anijsblokje schreef op 16-01-2023 om 22:21:

[..]

Ik haal het bakje chili een dag van tevoren uit de vriezer en warm het dan op in de pan. Maar dat bedoelde je niet?

Ik weet het niet precies, chili is echt een 'doe maar wat'-recept. Er gaan meestal zelf geweekte kidneybonen en zwarte bonen in. (nacht weken, daarna koken) Paprika, maïs, tomaat uit blik, ui, knoflook en allerlei kruiden. Geen idee wat, ketoembar, koriander, kaneel, laos misschien? En als ik verdwaalde groenten vind dan gooi ik ze er ook nog wel eens door.

Meestal eet ik er volkoren basmatirijst bij.

Oh top, ga ik dat ook eens proberen.

Thanx voor je recept! 

JtM

JtM

17-01-2023 om 08:55

Boerenkoolstamppot met rookworst.

@broodjebrie, mocht het recept van Anijsblokje niet lukken  dan heb ik deze voor je https://www.eefkooktzo.nl/chili-sin-carne/ Is echt een toprecept, vooral het cacaopoeder erin maakt 'm echt top!

Gisteren had man nog even aardappels gehaald dus het kwam toch goed met de andijviestamppot. Vond 'm weer erg goed gelukt, al zeg ik het zelf.

Vanavond simpel avg'tje: krieltjes, sperziebonen en kip. 

Boontjes moet ik zelf gaan doppen Normaal koop ik alles voorgesneden, want met mijn instabiele duimgewrichten is snijden geen feest. Maar 2,39 voor 150 gram voorgesneden champignons, terwijl 250 gram ongesneden 1,39 kost....

RoosOpJeHoed schreef op 17-01-2023 om 08:55:

(...)

Boontjes moet ik zelf gaan doppen Normaal koop ik alles voorgesneden, want met mijn instabiele duimgewrichten is snijden geen feest. Maar 2,39 voor 150 gram voorgesneden champignons, terwijl 250 gram ongesneden 1,39 kost....

In de categorie ongevraagde adviezen: ik heb een poos geleden dit ding gekocht om champignons te snijden. Gaat supersnel en je kan het ding ook voor andere dingen gebruiken (ei, iets zachts zoals kiwi). Sindsdien is champignons snijden ineens een prima klusje geworden. Misschien scheelt het jou ook.

https://www.bol.com/nl/nl/p/westmark-champion-champignonsnijder-19-5-x-7-2-x-2-9-cm-aluminium-rvs/9200000025429713/

afrodite05 schreef op 17-01-2023 om 12:33:

[..]

In de categorie ongevraagde adviezen: ik heb een poos geleden dit ding gekocht om champignons te snijden. Gaat supersnel en je kan het ding ook voor andere dingen gebruiken (ei, iets zachts zoals kiwi). Sindsdien is champignons snijden ineens een prima klusje geworden. Misschien scheelt het jou ook.

https://www.bol.com/nl/nl/p/westmark-champion-champignonsnijder-19-5-x-7-2-x-2-9-cm-aluminium-rvs/9200000025429713/

Haha, dank! Ongevraagde adviezen kunnen nog best eens goed uitpakken. Ziet er steviger uit dan mijn rechttoe-rechtaan eiersnijder.

In mijn geval was het voorbeeld van de champignons wat ongelukkig wbt mijn snijprobleem (is dit een woord?) Ik ben gewoon nog beduusd van die idiote prijzen Door mijn instabiele duimgewrichten kan ik mijn duimen niet goed gebruiken aka er geen kracht opzetten. Schillen is dus een ramp, spruitjes schoonmaken, knijpen, een pot opendraaien, een blikopener gebruiken, dat soort dingen.

Maar goed, nu belanden we in de categorie ongevraagde informatie

RoosOpJeHoed schreef op 17-01-2023 om 08:55:

@broodjebrie, mocht het recept van Anijsblokje niet lukken dan heb ik deze voor je https://www.eefkooktzo.nl/chili-sin-carne/ Is echt een toprecept, vooral het cacaopoeder erin maakt 'm echt top!

Gisteren had man nog even aardappels gehaald dus het kwam toch goed met de andijviestamppot. Vond 'm weer erg goed gelukt, al zeg ik het zelf.

Vanavond simpel avg'tje: krieltjes, sperziebonen en kip.

Boontjes moet ik zelf gaan doppen Normaal koop ik alles voorgesneden, want met mijn instabiele duimgewrichten is snijden geen feest. Maar 2,39 voor 150 gram voorgesneden champignons, terwijl 250 gram ongesneden 1,39 kost....

Haha dank je voor het recept!

Ik heb net boodschappen gedaan, heb geen zin om te koken dus het wordt kant en klare lasagne.

Zometeen een tijgerbol met een vegaburger, cheddar en komkommer en bloemkool met kerriesaus.. wellicht een vreemde combinatie maar heb zin in beiden 😂

Ik ben zuurkool aan het stoven met ui en champignons. Daarbij gaan schijfjes aardappel. Nog nooit gemaakt. Ben benieuwd.

TanSwallow86

TanSwallow86

17-01-2023 om 17:32

Denk croissants, maar mijn rug werkt weer eens niet mee, ben ook nog misselijk 

Ik had vandaag voor de koolsla een sausje gemaakt van yoghurt net siracha, was oog erg lekker maar ja ik  siracha.

Lief maakte vanavond een pot Patak's curry, met vega kipstuckjes, spinazie, prei, winterpeen en erwtjes. Erbij naan. Lekker makkelijk maar toch gezond met veel groenten. 

Goed idee dolfje! Siracha door de koolsla!

Er werd vandaag voor ons spaghetti gekookt. Was lekker. 

Teigera schreef op 17-01-2023 om 20:23:

Lief maakte vanavond een pot Patak's curry, met vega kipstuckjes, spinazie, prei, winterpeen en erwtjes. Erbij naan. Lekker makkelijk maar toch gezond met veel groenten.

Dat klinkt lekker!

Ons eten viel helaas een beetje tegen.Nou ja, soms probeer je eens wat 😉

Courgetti met bloemkool en spekjes.

Traybake van gisteren viel ook een beetje tegen. Smaak was goed maar de broccoli wilde niet goed gaar worden. Toen wat langer laten staan maar dat leverde te donker gebakken zoete aardappel op. Volgende keer maar broccoli voorkoken.

Vanavond eten we spruitjes met gebakken aardappeltjes (oven) en een zelfgemaakte kipschnitzel.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.