Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

JtM

JtM

16-01-2023 om 15:47

JtM schreef op 16-01-2023 om 09:37:

Hier een simpel AVG'tje, we waren gisteren te lui om naar de winkel te gaan en vast andere boodschappen te doen.
Gebakken aardappeltjes, sperziebonen en chipolataworstjes.

Vriend en ik hebben bij nader inzien meer zin in een maaltijdsoep Helaas houdt onze zoon niet van soep, dus voor hem maken we wel bovenstaand eten klaar. 

Gefeliciteerd Afrodite!

Ik heb ipv bloemkool de bakplaat gevuld met tomaten, rode ui  en worstjes en kikkererwten en erbij  komt nog restje komkommer. Die had ik mee naar werk willen nemen maar dat was ik vanmorgen vergeten. Heb voor de zoveelste dag de laatste 2 weken koppijn dus ben niet zo helder.
Zou eigenlijk gaan sporten maar nu echt geen zin in dus hopelijk straks na het eten droog genoeg om nog even te wandelen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-01-2023 om 16:47

hier een nacho-schotel met veel groente en weinig chippies  

Dank Yette, ik heb 'm opgeslagen!

kip ovenschotel met spek, ui en paprika 
Met krielaardappeltjes en sla

Chili sin carne. (uit de vriezer)

anijsblokje schreef op 16-01-2023 om 18:19:

Chili sin carne. (uit de vriezer)

Hoe maak jij het klaar?

Lief had gisteren  in z’n hoofd om pizza’s te bakken. Ik verklaarde hem voor gek om de kamado aan te steken maar gelukkig was het droog. En ze waren heerlijk met passaat, parmaham, mozzarella en knoflookolie.

Net met restje passata, parmaham en mozzarella tagliatelle gemaakt met nog wat champignons erbij

Broodjebrie schreef op 16-01-2023 om 18:19:

[..]

Hoe maak jij het klaar?

Ik haal het bakje chili een dag van tevoren uit de vriezer en warm het dan op in de pan.  Maar dat bedoelde je niet? 

Ik weet het niet precies, chili is echt een 'doe maar wat'-recept. Er gaan meestal zelf geweekte kidneybonen en zwarte bonen in. (nacht weken, daarna koken) Paprika, maïs, tomaat uit blik, ui, knoflook en allerlei kruiden. Geen idee wat, ketoembar, koriander, kaneel, laos misschien? En als ik verdwaalde groenten vind dan gooi ik ze er ook nog wel eens door. 

Meestal eet ik er volkoren basmatirijst bij.

Ik maakte de restjes groente op: wortel, courgette, paprika, kastanjechampignons. Daarbij gemarineerde tofu en noedels. Alles roerbakken met sojasaus, knoflook, ketoembar, djahé.

Vanavond staan aardappelkroketjes uit de oven op het menu, met broccoli en een hamburgertje. 

Ik heb nog een halve zak sperziebonen, ik heb Eieren, ik heb nog kip in de vriezer, ik heb nog wat gekookte aardappels van gister: ik maak roti vanavond! Alleen nog even wraps erbij halen.
Voor morgen liggen er nog krieltjes en kaasschnitzels. Ik denk doperwtjes en wortels erbij, want dat ligt er ook nog.

Vandaag een traybake met broccoli, zoete aardappel, kikkererwten, cherrytomaatjes en een beetje feta.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

17-01-2023 om 07:26

noodles met gewokte varkensreepjes

Groenteballetjes uit de airfryer met koolsla denk ik. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.