Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Geen idee wat ik verder nog doe met die nduja, ik sta open voor ideeën. Het vet loopt er uit bij het verwarmen, dus nog meer olie om te verdunnen zou ik niet zo snel doen. Vandaag heb ik er wat van door de bonen gemixt. 

vandaag:

Uitgeholde, glutenvrije afbakbroodjes met daarin gekruide bonenmix met nduja, zwarte bonenpuree en nog wat cheddar bovenop. Ijsbergsla erbij. 

kapje van de glutenvrije broodjes later opgebakken tot croutons voor in de soep. Simpele soep van: restje kippenbouillon, kerrie, aardappel, prei, knolselderij (dit allemaal gepureerd na het garen) met gerookte kipflakes, peterselie, mosterd en crème fraîche.

toe kaasplankje met restjes kaas en wat ‘creatiefs met dadel’, een spread is het niet echt te noemen (dadels en walnoten gehakt met citroenzest, basilicum) met komkommer bij gebrek aan crackers.

Mijn zadencrackers zijn op. De keukenrollen, eieren en het zout ook, trouwens. Heel irritant want ik was te lui om door de wind naar de winkel te lopen. En ik ben ook te lui om vanavond nieuwe crackers te bakken. 

yette schreef op 15-01-2023 om 12:44:

Enchilada's.
De oudste mocht kiezen. Heb hem zojuist uit het ziekenhuis opgepikt waar hij vannacht moest blijven na een ambulance-ritje vanwege zijn epilepsie.

Jakkes Yette, wat een narigheid weer. Heel veel sterkte. Dit lijkt me zo moeilijk.

Wij hadden vanmiddag een verjaardag, dus ik had een simpel pastaatje verzonnen, dat echter uit de hand liep vanwege plotseling opduikende alternatieve ideeën. Was wel erg lekker, maar nu weer te veel restanten over. Morgen maar proberen bij de lunch.

Een traybake met in elk geval cherrytomaten want die moeten op en merquez en ik geloof dat ik ook nog wel bloemkool heb.

Ik heb nog een portie chili con carne in de vriezer volgens mij, die ga ik vanavond eten.

Man heeft vandaag zijn afstudeerpresentatie (helaas zonder publiek), dus hij mocht kiezen wat we eten. Hij koos voor tortilla's. Dus ik ga een prutje maken met gehakt, tomatenpuree en zwarte bonen, verder heb ik sla, tomaatjes, avocado, geraspte kaas en crème fraiche. De sinaasappelmousse die ik gisteren zou maken, ga ik vandaag maken. Was gisteren te laat met boodschappen doen, dan kon de mousse niet lang genoeg opstijven. 

Hier wordt het vanavond sperziebonen met aardappelpuree en een gebakken kabeljauwhaasje.

yette

yette

16-01-2023 om 08:48 Topicstarter

Chipolata's,  simpele aardappelkoek met ui en een salade.  

Gefeliciteerd afrodite, hoewel zonder publiek toch een bijzonder moment lijkt me!

Wij eten vanavond vis uit de oven, met broccoli en gebakken aardappeltjes. 

JtM

JtM

16-01-2023 om 09:37

Hier een simpel AVG'tje, we waren gisteren te lui om naar de winkel te gaan en vast andere boodschappen te doen.
Gebakken aardappeltjes, sperziebonen en chipolataworstjes.

Gefeliciteerd Afrodite,  een mooie prestatie van je man

@yette, heb je een recept van aardappelkoek?

Wij eten heel makkelijk na een drukke werkdag.  Soep uit de vriezer met een k&k quiche.

Het plan was andijviestamppot met champignons, paprika en ongezouten pinda's. Maar ik ben net terug van boodschappen doen en aardappels vergeten...

yette

yette

16-01-2023 om 10:46 Topicstarter

MijnNaamIsHaas73 schreef op 16-01-2023 om 09:51:

Gefeliciteerd Afrodite, een mooie prestatie van je man

@yette, heb je een recept van aardappelkoek?

Wij eten heel makkelijk na een drukke werkdag. Soep uit de vriezer met een k&k quiche.

Beslag maken van: 

150gr bloem

3 eieren

1dl melk

zout, nootmuskaat, rozemarijn en oregano (of als je dat liever hebt, andere kruiden)

3 uien in halve ringetjes snijden en fruiten

3/4 kg aardappelen raspen en samen met de uien direct door het beslag doen. 

250gr spek/ham/worst in blokjes erdoor mengen

Bakblik invetten, alles erop uitspreiden, wat klontjes boter erbovenop. 

+/- 30 minuten op 240°C in de oven zetten - soms wat langer. 

(Vandaag doe ik er geen vlees door. Verder is het een mooi basisrecept waar je naar eigen inzicht groenten/vlees/whatever aan toe kan voegen - mits je het niet te vochtig maakt)

Van harte gefeliciteerd Afrodite!

Ik krijg ook zin in die aardappelkoek van Yette. Maar dat is niet wat we eten.
Het wordt een diepvriessoepje van onduidelijke samenstelling, met linzenwafels van Leev met kaas en gevulde eitjes. 
Vanavond:

staat al klaar, hoeft alleen nog de oven in: restje gele linzenspaghetti met groenten-tomatensaus, restje broodkruim bovenop (restje van het uitgeholde broodje) met parmezaan. 
Ik moet echt eens leren niet zoveel te koken. Ik eet alsmaar restjes en dan zie ik zo’n aardappelkoek en krijg ik daar zin in maar ja, eten staat al klaar. En het moet ook echt wel eens op vandaag.

Bedankt voor de felicitaties! Haha officieel is hij nog niet binnen, maar ik geloof dat de presentatie een beetje voor de vorm is. Het verslag is al goedgekeurd en de presentatie kan qua cijfer alleen de afronding beïnvloeden. Ik heb er dus alle vertrouwen in. Man is ook echt wel helemaal klaar met die opleiding, dus mooi dat het bijna voorbij is. Kan hij zijn tijd straks aan de kinderkamer besteden en zich verdiepen in opvoeding etc

Leuk recept, Yette! Ga ik onthouden!

Roos: tja die aardappelen zijn wel essentieel bij stamppot... Irritant is dat, noodzakelijke ingrediënten vergeten. 

yette

yette

16-01-2023 om 14:06 Topicstarter

Oh, ik zie dat ik bij de aardappelkoek per ongeluk 'bakblik' schreef   

Het moet een bakplaat zijn. Je krijgt dan een +/- 1,5 cm dikke koek. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.