Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Door dit topic had ik nduja besteld bij ah, het is zowaar glutenvrij. Ik heb het verwerkt in een ovenschotel met plakjes aardappels, plakjes courgette, tomatensaus met daarin gepureerde witte bonen verwerkt en als bovenste laagje verschillende geraspte kaassoorten in een roux. Was lekker maar het viel wel uit elkaar bij het opscheppen. 
En verder een salade van veldsla, zevenblad, bleekselderij, gepofte quinoa, peer, granaatappelpitjes, rozijnen, blauwaderkaas. Met zadencrackers met paté en uitgebakken pancetta.

Oh ja, Leo, die las ik ook altijd graag .

Zometeen gooi ik de slowcooker aan voor erwtensoep. Lekker. Hopelijk regent het rond etenstijd flink, dat past wel bij elkaar.

Zondag zelfgebakken frietdag hier. Deze keer met witlofsalade en een gekookt eitje.

Klinkt goed afrodite!

Mijn lasagne was ook goed geslaagd,  alleen vond ik 'm iets te droog. Ik denk dat dat door het toevoegen van de linzen kwam. Volgende keer iets meer vocht erbij.
Vanavond eten wij tomatenrisotto met chorizo.  
Man vond dat twee dagen achter elkaar te tomaterig.  Maar ik vind het echt wat anders dus moet kunnen.

En leuk Toetie dat ik je geinfluenced heb  . Ik ben benieuwd waar jij het allemaal voor gaat gebruiken.  Ik heb het op een cracker met humus gesmeerd en door de lasagne. Kan ook goed in een dressing lijkt me. Het potje van AH heeft wel een stevigere substantie dan hoe ik het in een restaurant at. Misschien hadden ze het daar zelf met olie aangemaakt 

Het plan voor vandaag was eigenlijk nasi maken zoals van de afhaalchinees, maar ik vind dat iets teveel gedoe, geen zin in. Ik heb wel rijst, erwtjes en prei, dat zal ik wel door elkaar mikken, maar geen ham/spek en ei erdoor. Wel een bakje kip in babi pangangsaus erbij, was nog over van de afhaal. 
Daarnaast ga ik sinaasappelmousse maken, zodat we vandaag en morgen en lekker toetje hebben. 

Vanavond denk ik soep. Heb nog prei, wortel, savooiekool en bloemkool, dus dat roept ouderwetse groentesoep. Peulvruchten erdoor voor de eiwitten en als lief dat niet goed genoeg vindt bak ik er voor hen wel los wat kip bij. 

Halve kip met friet.

yette

yette

15-01-2023 om 12:44 Topicstarter

Enchilada's.
De oudste mocht kiezen. Heb hem zojuist uit het ziekenhuis opgepikt waar hij vannacht moest blijven na een ambulance-ritje vanwege zijn epilepsie. 

Kipshoarma ( zelf gekruid) met ijsbergsla, komkommer, rode ui en feta en zelfgemaakte tzaziki/knoflooksaus

frietjes uit de airfryer met vega kipnuggets en de 6 jarige mag de salade maken met wat er in huis is. Dat kan erg uiteenlopen hoe dat er uit komt te zien haha

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-01-2023 om 13:58

hier ook patat uit de airfryer en een kroket.  En het past in mijn dieet 🤪😁

Hier ook friet,met entrecote en rucola paprika sla,met burrata

Ik heb nog boerenkool over van gisteren.

hapjes:
* Stokbrood met kruidenboter 
* Salade 
* Italiaanse bol/ tijgerbol 
* kipkluifjes 
* knakworst (voor de kinderen)
* american pancakes 

Gisteren pannenkoeken. Vanavond volkoren spaghetti met mosselen, bleekselderij, ui en wortel. (restjes uit de vriezer opmaken)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.