Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Dolfje schreef op 12-01-2023 om 18:09:

[..]

Vage pasta

Haha. Ken je dat? Zo’n bakje in de vriezer dat er wat ondefinieerbaar uitziet maar waar wel op staat: pasta roomsaus. 

MissBobby schreef op 12-01-2023 om 23:29:

[..]

Haha. Ken je dat? Zo’n bakje in de vriezer dat er wat ondefinieerbaar uitziet maar waar wel op staat: pasta roomsaus.

Tuurlijk 

Hier wordt het bloemkoolnasi met kipgehakt en  geraspte wortel en taugé en pindasaus. Erbij zoetzure komkommer.

Vrijdag airfryerdag

Ik bak vanavond poffertjes . Voor mij en de frutjes, lief is er niet.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-01-2023 om 08:42

pasta met gehaktballetjes in tomatensaus

Gister aten we bami en vanavond maal ik lasagne.
Misschien dat 1 van jullie nog weet dat er ooit een recept rondzwierf op viva van lasagne met perziken. Ik heb dat toen ooit wel eens gemaakt en kan me herinneren dat het lekker was, maar ik durf niet zo goed meer 😅

Ieuw! Ik zou het niet doen Jynta Maar ik vind fruit in m’n warme eten dan ook écht heel vies.

Hier wordt t denk ik iets roerbakkigs met rijst vanavond. Met wortel en bloemkool. Hm, en wellicht een pindasausje. 

Fruit in warm eten kan soms wel, ananas op pizza ( de lekkerste ooit was serieus op Hawaii met gepofte knoflook, gebakken ananas en ham van varkens daar) maar perzik in lasagne sla ik over 

Perzik in lasagne klinkt voor mij ook niet echt aantrekkelijk, sorry... Ik kan je ook niet helpen aan het recept. 

Teigera, hoe doe je dat met warmhouden? Ik vind dat bij pannenkoeken al lastig, maar dat lijkt me bij poffertjes ook ingewikkeld. Op een bord met deksel en dat op een pannetje heet water lukt nooit zo goed, somehow. Dus als wij pannenkoeken bakken, eten we ze meteen op (lees: man bakt, ik bestrooi met suiker en rol op, samen stukjes eten terwijl man de volgende bakt).

Ik ga vanavond spitskool met gehakt roerbakken, beetje kerrie erbij. Oh en rijst. Meteen een dubbele rijst portie koken, zodat ik dat dit weekend niet nog een keer hoef te doen. 

Gebakken kabeljauw met worteltjes en gebakken aardappels.

@Jynta: google levert me wel wat hits op, qua perzik in de lasagne. Ik heb overigens geen probleem met fruit in warm eten, maar dit wil ik toch niet proberen

@afrodite: ik doe de poffertjes in een pan, die vlak naast de poffertjespan staat. Deksel erop, zoveel mogelijk dichthouden. Loeiheet is het dan niet meer, maar ook niet koud. Bakken en meteen opeten vind ik lastig, dan zitten de frutjes aan tafel (waarschijnlijk elkaar ondertussen met vorken te prikken of dat soort ongein) terwijl ik sta te bakken. Ik eet dus liever gezellig tegelijkertijd.

Hahahaha ik moest erg lachen om jullie reacties. Ik weet nog welke forummer het was, ben alleen even de naam kwijt. Ze schreef ook veel bij Eausm en was dikke mik met Yasmijn dacht ik. Nou ja, ik hou het wel bij normale lasagne.

Afrodite, wat doe je dan nog meer dan spitskool, gehakt, kerrie en rijst, of is dat het wel?

Als jullie een salade maken die ook nog een soort kindvriendelijk moet zijn, wat gooi je er dan in? Ik doe tegenwoordig maar dingen apart: pijnboompitjes moet het ene kind niet, feta beide niet, tomaat beide niet, ui moet het andere kind niet, etc. Irritant, want ze willen wel beide graag sla!

Eleonora, zo heet ze!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.