Eten
Teigera
10-01-2023 om 17:45
Jij ook gefeliciteerd MijnnaamisHaas!
Helaas is lief verre van opgeknapt, vanmiddag gaf hij aan zich slechter te voelen dan gisteren. Dus dat is niet best. Wij gaan vanavond wel Indonesisch eten, zijn maaltijd vries ik wel in. Ik moet wat
. De frutjes en ik zijn prima in orde, gelukkig zijn we (nog) niet aangestoken.
Koreveen
10-01-2023 om 18:32
Balen Teig. Toch nog gefeliciteerd
En jij ook Haas
Moos, jij fixt het altijd wel weer
Lange vergaderdag gehad en geen zin om te koken dus net 2 k&k quiches uit de vriezert getrokken. 1 kippetje en 1 geitenkaas spinazie. We delen ze.
De geplande broccoli-wortelcurry met kabeljauw schuift door naar morgen
Dolfje
10-01-2023 om 21:32
Morgen ga ik coleslaw maken ( rode en spitskool ) en appel denk ik.
Meestal doe ik maar wat qua sausje maar hebben jullie een lekker idee? En wat er verder eventueel nog door kan.
We eten er een hamburger bij.
Moosey
10-01-2023 om 21:37
Wat balen Teig! Beterschap voor je lief.
Ik was na een vrij energieke ochtend toch nog een beetje ingestort vanmiddag na het huzarenstukje van gisteren. Uiteindelijk dus een emmertje linzensoep en een stukje warmgerookte zalm van de vriezer naar de magnetron getransporteerd, voor meer had ik geen puf.
afrodite05
10-01-2023 om 21:53
Beterschap voor en gefeliciteerd met de mannen!
@Harley: wat is pupcorn? Klinkt interessant. Of is het een typo en bedoelde je popcorn?
@Dolfje: ik maak bij coleslaw (van spitskool, appel en wat komkommer) vaak een yoghurtsaus, met uiteraard yoghurt, mayonaise, zout en peper. Als ik het heb staan, knip ik er wat bieslook doorheen. Misschien zoiets?
Dolfje
10-01-2023 om 22:07
afrodite05 schreef op 10-01-2023 om 21:53:
@Dolfje: ik maak bij coleslaw (van spitskool, appel en wat komkommer) vaak een yoghurtsaus, met uiteraard yoghurt, mayonaise, zout en peper. Als ik het heb staan, knip ik er wat bieslook doorheen. Misschien zoiets?
Ja dat doe ik dus ook maar dacht als er iemand een leuk en lekker ander idee heeft
TanSwallow86
10-01-2023 om 22:26
afrodite05 schreef op 10-01-2023 om 21:53:
Beterschap voor en gefeliciteerd met de mannen!
@Harley: wat is pupcorn? Klinkt interessant. Of is het een typo en bedoelde je popcorn?
Is gewoon popcorn, maar ik volg op Instagram een paar hondenaccounts en daar worden veel namen veranderd. Zo is popcorn, pupcorn.
yette
10-01-2023 om 23:38
Dolfje schreef op 10-01-2023 om 21:32:
Morgen ga ik coleslaw maken ( rode en spitskool ) en appel denk ik.
Meestal doe ik maar wat qua sausje maar hebben jullie een lekker idee? En wat er verder eventueel nog door kan.
We eten er een hamburger bij.
Ik gebruik voor coleslaw een lekker & ongezond copycat recept van Famous Dave's (een keten bbq-restaurants in de VS):
- 10 cups red & green cabbage, chopped
- 1/4 cup carrot, grated
- 2 cups Miracle Whip (te vervangen door mayonaise)
- 1/2 cup sugar
- 2 tablespoons grated horseradish
- 1 tablespoon dry mustard
- 1 tablespoon white pepper
- 1/2 teaspoon kosher salt
- 1/4 teaspoon garlic powder
- 1/2 teaspoon celery seed
Werkwijze:
Dressing maken.
Kool en wortel erdoor.
Een half uur tot úúúren in laten trekken.
afrodite05
11-01-2023 om 08:29
Dolfje schreef op 10-01-2023 om 22:07:
[..]
Ja dat doe ik dus ook maar dacht als er iemand een leuk en lekker ander idee heeft
![]()
Haha ok, dan was mijn bijdrage niet nuttig 
Ik ga vanavond gnocchi bakken en daarbij maak ik een soort saus van gehakt, ui, slagroom en verse spinazie.
Dolfje
11-01-2023 om 08:34
yette schreef op 10-01-2023 om 23:38:
[..]
Ik gebruik voor coleslaw een lekker & ongezond copycat recept van Famous Dave's (een keten bbq-restaurants in de VS):
- 10 cups red & green cabbage, chopped
- 1/4 cup carrot, grated
- 2 cups Miracle Whip (te vervangen door mayonaise)
- 1/2 cup sugar
- 2 tablespoons grated horseradish
- 1 tablespoon dry mustard
- 1 tablespoon white pepper
- 1/2 teaspoon kosher salt
- 1/4 teaspoon garlic powder
- 1/2 teaspoon celery seed
Werkwijze:
Dressing maken.
Kool en wortel erdoor.
Een half uur tot úúúren in laten trekken.
mierikswortel, geloof niet dat ik dat lekker vind. Heb dat niet in huis. Kan dat wel proberen natuurlijk maar ik wil geen suiker gebruiken ivm mijn dieet. Zag in meer recepten celery seed , heb ik ook niet maar kan ik naar op zoek.
yette
11-01-2023 om 10:17
@ Dolfje, dan is dit recept niks voor jou, want het is vooral romig en zoet.
In plaats van zaad, gebruik ik selderijzout. Ook handig voor een snelle kruidenboter (boter, knoflook, selderijzout) of als smaakversterker ipv bouillon of aromat.
De mierikswortel in dit recept overheerst niet, maar lijkt het bittere van de kool wat op te heffen. Net zoals mosterd dat kan doen. Ik heb altijd wel een potje mierikswortel in de koelkast.
Ik maak vanavond tagliatelle met zelfgemaakte pesto en courgette, ui en Syrische kaas van de grill.
RoosOpJeHoed
11-01-2023 om 11:17
Gewokte spruitjes met spek en appel. Of ik laat de appel weg en voeg ui toe en wat ketjap. In ieder geval aardappeltjes uit de oven erbij.