Eten
HAHA!wait..what
09-01-2023 om 19:43
Broodjebrie schreef op 09-01-2023 om 08:47:
[..]
Oh dit klinkt lekker zeg!
Ja, is het ook 😊 eten dat regelmatig hier. Wel afwisselende vullingen maar dit is wel mijn favoriet 😉
ToetieToover
09-01-2023 om 19:58
Haha, een Toetie doen.
Ik moest er wel even over nadenken
vandaag aten we weer naar een voedingscentrum idee: aardappelpuree met daarnaast (niet erdoor, dat is om de Finse smaak des huizes niet te beledigen) ui, knoflook, gember, mangochutney, ketjap, chinese kool en cashewnoten. En wat geplukte kip.
https://mobiel.voedingscentrum.nl/recepten/gezond-recept/chinese-kool-met-gember-en-cashewnoten.aspx?utm_source=DMdelivery&utm_medium=email&utm_content=Chinese%20kool%20met%20gember%20en%20cashewnoten&utm_campaign=Menu%20van%20de%20week%20%282023-01-05%29
en verder deed ik zelf een Dolfje: diepvriessoep, toevallig alweer bietensoep. Met zadencrackers. En toetje chocomelk.
Broodjebrie
09-01-2023 om 20:06
HAHA!wait..what schreef op 09-01-2023 om 19:43:
[..]
Ja, is het ook 😊 eten dat regelmatig hier. Wel afwisselende vullingen maar dit is wel mijn favoriet 😉
Ja snap ik haha!
Ik heb vandaag pompoensoep op met een paar pannenkoeken, die nog over waren van gisteren.
Teigera
09-01-2023 om 21:15
Lief is jarig vandaag, maar gisteravond helaas ook ziek geworden. We hadden gisteren maaltijden bij onze favoriete toko afgehaald voor vanavond (die is op maandag dicht), maar ja, hij is koortsig en er gaat met moeite een boterham in bij hem. Niet leuk voor de verjaardagsmaaltijd van je favoriet! Dus dat schuiven we door naar morgen, blijft wel goed in de koelkast. Heb voor mezelf en de frutjes vanavond een snelle shakshuka gemaakt met een stokbrood uit de oven.
yette
09-01-2023 om 21:28
RoosOpJeHoed schreef op 09-01-2023 om 13:55:
[..]
Leuk dat je wat gevonden hebt! Mocht het een aanrader zijn, dan hoor ik het graag!
Het eten bij Yati was goed en het restaurant gezellig (ondanks dat er maar twee tafels bezet waren!).
Ik had lemper vooraf en daarna hadden we samen een rijsttafel. Helaas veel teveel gegeten en dus geen plek meer voor een nagerecht, waar ik nu ik in het hotel terug ben, wel spijt van heb
Ze krijgen een 7-8 van me.
afrodite05
10-01-2023 om 08:30
Fijn dat het smaakte, Yette! Ik zat nog te denken: er is ook een klein dorpje bij Nijmegen dat ook Oosterhout heet, maar ik vermoedde al dat je dat niet bedoelde en daarnaast had ik ook geen tips, dus dat was geen nuttige bijdrage geweest
Ik maak vanavond een eenpanspasta met spekjes, courgette en rucola. Het is een recept van Foodies, ben benieuwd. Officieel moet het met tagliatelle, maar ik heb momenteel alleen penne liggen, dat werkt vast ook wel.
Herfstappeltaart
10-01-2023 om 08:31
Vanavond maak ik bami. Normaal gesproken maak ik dat van volkorenmie (dûh), een pakket bamigroente, bamikruiden en gehakt. Erbij een gebakken ei, groentekroepoek en pindasaus.
Vandaag wil ik eens proberen om het gehakt te vervangen door een klein blikje linzen. In het kader van vlees (nog verder) minderen. Ik ben benieuwd of het bevalt.
RoosOpJeHoed
10-01-2023 om 08:43
Goed dat het smaakte Yette! Ben daar regelmatig langs gelopen, maar nooit wezen eten. Haha, spijt van het niet nemen van een toetje.... herkenbaar
Wij eten vanavond traybake van aardappelpartjes, bloemkool en chipolataworstjes.
MijnNaamIsHaas73
10-01-2023 om 09:08
Gisteren aten wij spaghetti met tonijn, anjovis, tomaat, olijven, kappertjes en ui. Lief had gekookt, ik vond het mwah
Gefeliciteerd met je lief Teigera, hopelijk smaakt zijn feestmaal vandaag wel! Mijn lief is ook jarig en wij gaan sushi bestellen vanavond.
JtM
10-01-2023 om 09:19
Wij eten bijna hetzelfde Roos! Alleen geen trybake en geen chipolataworstjes.
Hier: gebakken aardappeltjes, bloemkool en kipfilet.
Simpel AVG'tje dus.
Moosey
10-01-2023 om 09:52
Gefeliciteerd Teig en Haas met de mannen!
Ik had een hectische dag gister, moest ineens voor ruim 70 man eten op tafel hebben staan ipv 30, en dat terwijl er nog een andere groep was voor diner en ik geen extra koks beschikbaar had. Maar met een stevig stukje improvisatie kwam het allemaal goed. Ik at het geïmproviseerde maal: Pilav met cherrytomaten, kaneel en olijven, gebakken spruitjes, paddestoelen en witlof en een stukje kabeljauw met citroendressing. En wat sla. Was erg lekker gelukkig 
Vandaag lekker vrij. Het wordt in elk geval iets met spinazie. Zou wel zin hebben in lasagne met spinazie, misschien wordt dat het wel.
yette
10-01-2023 om 14:41
Vanavond vegetarische roti-vulling (oa aardappel, boontjes en gekookte eieren), kip tikka masala, gemarineerde & geroosterde zoete aardappel en rotiplaten.
Toe appel-pompoentaart met rumrozijnen, gember, kaneel en cardamom (als die lukt, want ik doe maar wat).
Dolfje
10-01-2023 om 15:18
Ik heb voor de verandering eens een paar eitjes gekookt om vanavond mee te nemen ( heb verder ook niet veel in huis). Eet straks voor ik terug naar het werk ga een kom soep ( uit zak).
Moosey
10-01-2023 om 15:44
Dat zal zwaar op de maag liggen! 
Tip: Google ns op okonomiyaki. Ook spitskool en ei, en heel lekker