Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik ga varkenshaas met champignonsaus maken met ovenfriet met sperziebonen, paprika en ui. Misschien aardbeien ijs toe.

vanavond:

bloemkool uit de oven, onder een soort falafel-deegje (kikkererwtenbeslag met kruiden, vooral komijn, knoflook, kurkuma, bbq saus met rooksmaak) en als het klaar is: pistachenoten en granaatappelpitjes er overheen en erbij hartige kwark, deze keer met paprika, zadenmix en munt. Toetje muntthee met honing 

vanmiddag maar weer eens een linzensalade met gerookte amandelen, olijven, rozijnen, ui, bleekselderij, knolselderij, peterseliewortel en pastinaak. Die laatste twee leken uiterlijk erg op elkaar en ik heb maar simpelweg van alles uit de groentelade in blokjes gesneden en gestoomd voor door de maaltijden de komende tijd.

Hier wordt het een restje sla met tomaten, komkommer, zongedroogde tomaten, rode ui denk ik en een hamburger. 

TanSwallow86

TanSwallow86

29-12-2022 om 19:24

Broodje brie en dan bedoel ik niet de forumster met deze nick

HarleyQuin schreef op 29-12-2022 om 19:24:

Broodje brie en dan bedoel ik niet de forumster met deze nick

@Toetie

verschil-onderscheid-wortelpeterselie-peterseliewortel-pastinaak-1.jpg

Verder lijken ze wel echt bedrieglijk veel op elkaar ja, ik sta m’n verstand er op werk regelmatig op te verkijken. Ze ruiken op zich ook nog wel verschillend. 

Mijn lamsboutshoarma en pitabroodjes waren erg lekker geworden. Nog een yoghurt-knoflooksausje erbij gemaakt, en natuurlijk sla erbij en nog ui en paprika door met het vlees meegebakken. Lekker. 

Wij aten vegetarische shoarma,  met ui, paprika en champignons meegevallen. Rauwkost en tzatziki erbij. Op flatbread en pitabroodjes. Helaas alles k&k

Moosey schreef op 29-12-2022 om 19:58:

@Toetie

verschil-onderscheid-wortelpeterselie-peterseliewortel-pastinaak-1.jpg

Verder lijken ze wel echt bedrieglijk veel op elkaar ja, ik sta m’n verstand er op werk regelmatig op te verkijken. Ze ruiken op zich ook nog wel verschillend.

Mijn lamsboutshoarma en pitabroodjes waren erg lekker geworden. Nog een yoghurt-knoflooksausje erbij gemaakt, en natuurlijk sla erbij en nog ui en paprika door met het vlees meegebakken. Lekker.

Ah dank je!  🙏🏻

Elmie schreef op 29-12-2022 om 11:49:

Ik ga varkenshaas met champignonsaus maken met ovenfriet met sperziebonen, paprika en ui. Misschien aardbeien ijs toe.

Oeh lekker 

Wij aten macaroni. 

Vanavond  kabeljauwfilet met een botersausje, en asperges of brokkoli

Ik heb nog wat kip over van gisteren, die ga ik opbakken met wat frietjes en groenten erbij.

Wij halen vanavond Chinees. We krijgen bezoek dat naar eigen zeggen pas om 1930 komt (terwijl ze van de andere kant van het dorp komen  dus geen verre reis). Ik hoop echt dat ze eerder komen, want zo laat trek ik niet. Man gaat gelukkig nog overleggen. Ik heb voor veel toetjes gezorgd, want het zijn toetjesliefhebbers. Dus twee soorten ijs, ik ga mini-appelflapjes bakken (ook alvast voor morgen) en (zelfgekochte) chocoladecakejes waar ik een beetje mascarpone en kersen op leg. Lijkt me meer dan genoeg moeite voor mensen die niet van eten zeggen te houden en dat elke keer menen te moeten zeggen. 

Om de tijd te kunnen overbruggen ga ik vandaag ook alvast zelfgemaakte mini-frikadelbroodjes bakken voor morgen en daar een of twee van snoepen. 

Gisteren Thais gegeten, beviel erg goed. Daarna Oudejaarsconference gezien. Vanavond moet ik werken, ik neem een bakje nasi mee uit de diepvries. Lief en de frutjes eten vanavond chili sin carne. 

Wij gaan uit eten voor onze 12-jarige trouwdag. Sushi♥️

Poison schreef op 30-12-2022 om 08:43:

Wij gaan uit eten voor onze 12-jarige trouwdag. Sushi♥️

Hartelijk gefeliciteerd met  jullie trouwdag!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.