Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik ga straks bloemkoolrijst maken en daar eten we dan een bakje uit de diepvries bij waarin hoisin gehakt met boontjes zit geloof ( en hoop) ik   

yette

yette

30-12-2022 om 08:52 Topicstarter

Gisteren een uitgebreid maal omdat een van de kinderen hier een soort potluck feestje hield: oa noedels met bamboe en tahoe, foccacia's, salade, pasta, gevulde tomaten ... 

Vandaag komen mijn ouders en de oudsten. Ik ben het uitgebreide koken even zat. Sinds eerste kerstdag eten we met gasten. Vanavond gebruik ik al die monden om de rode kool uit de vriezer op te eten. Met aardappelpuree en rundersaucijzen. 

Morgen komen de laatste logées van de week en maak ik een traybake met oa aardappeltjes in de schil, gehaktballen, boontjes en daarbij een salade. 

MatureJackal76

MatureJackal76

30-12-2022 om 08:53

Poison schreef op 30-12-2022 om 08:43:

Wij gaan uit eten voor onze 12-jarige trouwdag. Sushi♥️

Gefeliciteerd 🥂 

afrodite05 schreef op 30-12-2022 om 08:40:

Wij halen vanavond Chinees. We krijgen bezoek dat naar eigen zeggen pas om 1930 komt (terwijl ze van de andere kant van het dorp komen dus geen verre reis). Ik hoop echt dat ze eerder komen, want zo laat trek ik niet. Man gaat gelukkig nog overleggen. Ik heb voor veel toetjes gezorgd, want het zijn toetjesliefhebbers. Dus twee soorten ijs, ik ga mini-appelflapjes bakken (ook alvast voor morgen) en (zelfgekochte) chocoladecakejes waar ik een beetje mascarpone en kersen op leg. Lijkt me meer dan genoeg moeite voor mensen die niet van eten zeggen te houden en dat elke keer menen te moeten zeggen.

Om de tijd te kunnen overbruggen ga ik vandaag ook alvast zelfgemaakte mini-frikadelbroodjes bakken voor morgen en daar een of twee van snoepen.

Hier zou ikn nou echt van balen. In dat soort gevalen eet ik lekker op mijn eigen tijd. Medische redenen, zeg ik dan, kun jij ook zeggen toch? Ik ga dan wel gezellig erbij zitten en eet iets voor de vorm mee. Of ik doe alsof ik het eet en vriend eet het uiteindelijk op. Ik eet namelijk echt heeeeeel graag op tijden dat ik trek heb en verder niet. 

En dan ook nog met zeurpieten aan tafel die een hele andere smaak hebben als ik het goed begrijp? Pfffft. 

Je zou toch al met Kerst naar die mensen Afro? Het klinkt niet leuk, is het familie?

Yette, wat een drukte bij jullie. Kun je er ook wel van genieten of is het vooral vermoeiend? 
Hier de rustigste kerstvakantie ooit, maar wel heerlijk. Lief is zodanig aan het opknappen dat we het echt héél gezellig hebben samen. Ik was een beetje vergeten hoe leuk hij ook weer was

Vandaag maak ik erwtensoep (in de Instant Pot) en jam van de fruitvoorraad in mijn vriezer. Mijn broer komt eten en we gaan spelletjes doen. 

Wat klinkt dat fijn zo samen Moosey 

Het is inderdaad (schoon)familie. En de grootste zeurpiet is de nieuwe partner (relatie van meer dan 10 jr inmiddels, dus niet echt nieuw meer). Maar omdat zij "ons niet willen claimen" met de kerstdagen (lees: hun eigen plan trekken) spreken we altijd ergens tussen kerst en o&n (of vlak daarna) af. Ik ben altijd blij als ik er weer vanaf ben. Die gesprekken ook, alsof ze je willen uithoren, vooral de nieuwe partner. Heb nu aan man gevraagd of hij wil helpen het gesprek op andere onderwerpen te brengen dan onze/mijn ellende, want ik heb helemaal geen zin om daar "gezellig" over te kletsen. En dan moeten we haar ook nog een keer duidelijk proberen te maken dat ze geen oma wordt van ons kind. Ze kan hoogstens de titel tante krijgen. 
Tot zover off-topic 

Wat fijn Moosey!!

Sterkte vanavond Afrodite!

Wij eten vanavond kaasfondue. Ik ga proberen kleine beetjes kaas te nemen want mijn darmen kunnen daar eigenlijk helemaal niet tegen. Maar in vind het zo gezellig en lekker

Mijn zoon komt eten en ik maak Osmaans pannetje met verse friet.

Ah een ‘verplichting’ dus, Afrodite. Maar de gespreksonderwerpen zijn niet verplicht, gelukkig. Lekker over het nieuws kletsen; oh heb je al gehoord dat Celine Dion ziek is (als ze graag over ziektes hoort) of de arrestatie van Andrew Tate , ik spaar altijd gespreksonderwerpen als afleidingsmanoeuvre 

vergeet ik bijna te melden wat we eten: broodjes met duitse biefstuk en ananassalade met komkommer, chili en munt.

Pff Afrodite, ik zou ook geen zin hebben in dat soort mensen, als ik dat zo lees. Ik zou ook zeker niet tot 19.30 uur gaan zitten wachten. Ze willen je met Kerst niet claimen, maar wel op deze manier? Lief van je dat je toch de moeite neemt leuke toetjes voor ze te maken. Ik zou daarvoor als gast met liefde twee uurtjes eerder komen. Succes!

Ik had ook ooit schoonfamilie die Kerst steevast het weekend voor Kerst vierde. Want dan kon je met de kerstdagen zelf je eigen plan trekken. Ja okee, maar dat kan niet dat weekend voor Kerst...

Wij eten vanavond chili sin carne, net als het gezin van Teig. Ik hoop dat onze frut het te eten vindt. Hij zou eigenlijk gaan logeren, maar dat gaat niet door. Ik maak dit recept https://www.eefkooktzo.nl/chili-sin-carne/ Het cacaopoeder erdoor is echt een aanwinst.

Sterkte Afrodite met het niet zo fijne bezoek! 

Zo ik heb de bloemkoolrijst al klaar, vond nog een prei dus die zit er ook in. Als dadelijk de wasmachine klaar is ga ik een rondje wandelen, hopelijk blijft het nog even droog.

Moosey schreef op 30-12-2022 om 09:22:

Hier de rustigste kerstvakantie ooit, maar wel heerlijk. Lief is zodanig aan het opknappen dat we het echt héél gezellig hebben samen. Ik was een beetje vergeten hoe leuk hij ook weer was

Moos ❤️❤️❤️

Was gisteren gezellig met onze vriend. Hij heeft een slecht jaar achter de rug dus nu hopen op betere tijden. Het eten was zoals altijd, goed. Ik had vooraf inktvisringen en daarna stifado: kalfsstoofpot met champignons, kaas, tomaten. Jammer was alleen dat halverwege ons hoofdgerecht er mensen achter ons kwamen zitten met een enorme parfumwolk om hen heen. Rook erg vies

Vanavond dus naar mijn ouders omdat het op Tweede Kerstdag niet doorging omdat lief corona had. Benieuwd wat het wordt

yette

yette

30-12-2022 om 10:48 Topicstarter

@ Moosey, het is inderdaad flink aanpakken, maar tussendoor geniet ik wel hoor   
Merk met deze drukte ook echt hoeveel ik dit jaar heb geleerd van mijn revalidatietherapie. Ik heb meer inzicht in mijn hersenletsel, kan daardoor beter mijn grenzen bewaken en aan anderen uitleggen wat me wel en niet lukt. Ik neem nu bijvoorbeeld elke middag een paar uur rust. Visite of niet. Vorig jaar vond ik dat nog raar en ongezellig, waardoor ik veel te veel wilde en deed. Dat ik nu beter om kan gaan met mijn beperking, maakt een wereld van verschil. Eerste kerstdag heb ik bijvoorbeeld ook met mijn noise cancelling koptelefoon op staan koken omdat ik mijn hoofd er echt meer niet bij kon houden vanwege al het geklets om me heen. Een beetje raar, maar wat een verademing was dat! Kan het eigenlijk iedereen wel aanraden 

Vanavond hoef ik trouwens niemand te entertainen, we nemen de logées mee naar een cabaretvoorstelling. Heb er zin in! 

Wat een toestand Afrodite. Hopelijk viel 't mee. Mss moet je je volgend jaar bij hen uitnodigen. Kunnen zijn voor het eten zorgen en heb jij er geen stress van. En kun je weggaan als je 't zat bent.

Moos, fijn!

Koreveen schreef op 30-12-2022 om 10:34

[..]

Was gisteren gezellig met onze vriend. Hij heeft een slecht jaar achter de rug dus nu hopen op betere tijden. Het eten was zoals altijd, goed. Ik had vooraf inktvisringen en daarna stifado: kalfsstoofpot met champignons, kaas, tomaten. Jammer was alleen dat halverwege ons hoofdgerecht er mensen achter ons kwamen zitten met een enorme parfumwolk om hen heen. Rook erg vies

Vanavond dus naar mijn ouders omdat het op Tweede Kerstdag niet doorging omdat lief corona had. Benieuwd wat het wordt

He bah KV, die parfum wolk. Ook weleens gehad. Ik begrijp niet zo goed wat die mensen bezielt om zichzelf zo onder te spuiten voor het eten. Veel plezier vanavond.

Gisteren at ik een restje nasi van de dag ervoor, met een gekookt eitje, wat extra gestoomde kool en pindasaus. 

Voor vandaag weet ik het nog niet. Mss zuurkool ovenschotel. Wordt vervolgd.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.