Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

afrodite05 schreef op 28-12-2022 om 14:25:

Des te leuker en specialer was het als we met mijn moeder de stad in gingen en dan als afsluiter naar de Mc. Mooie herinneringen

Zo heb ik warme herinneringen aan La Place in Utrecht, daar ging ik met m'n moeder winkelen en dan samen een appelnotentaartje eten met een kopje thee. Heel herkenbaar!

Frut I was zeer content met haar keuze. Ik had een vega kipburger-achtig iets, en dat was een beetje droog maar verder oké. Morgenavond uit eten, daarna naar theater.

Wij gingen altijd naar V&D als de kinderbijslag er was en wij kregen dan een chocoladebol en mijn moeder pakte een sauzijzenbroodje.

Gefeliciteerd teigera! Ja die good old v&d 🥰, de broodjes roomkaas 😋

Omdat ik niks meer in huis had en geen zin om naar de winkel te gaan hebben we vandaag shoarma besteld. Was erg lekker weer. Vanavond werden ook weer de boodschappen bezorgd dus vanaf nu is alles weer normaal  

Vanavond wordt het risotto.

Broccoli, aardappelkroketjes (kerstrestje) en een boerenomelet met veel groente erin.

Hier staat couscous op het menu, met sperziebonen, gehakt, puntpaprika, rozijnen en pijnboompitten. Misschien nog wat tomaatjes erdoor, even nadenken waarvoor ik die eigenlijk had gehaald. Een beetje zomers, maar ach, de dagen worden weer langer, toch?

Verder ga ik vandaag nog wat voorbereidingen treffen voor de 31e, zodat dat niet allemaal morgen moet. Ik denk dat ik vandaag pittige gehaktflapjes maak. Dan maak ik morgen zelfgemaakte frikadelbroodjes, appelflapjes en dan kook ik ook eieren voor de gevulde eieren. 

JtM

JtM

29-12-2022 om 08:51

Wij eten vanavond boerenkoolstamppot met rookworst

Ik kwam hier even neuzen voor inspiratie. We gaan morgen een paar daagjes weg in een huisje. Dan zal er weinig gekookt worden, of vooral makkelijk en lekker. En een keer uit eten, een keer patat halen denk ik.

Denk dat ik vanavond voor stamppot ga. Maar welke... Andijvie denk ik, met een balletje gehakt.

Vanavond gaan we met een goede vriend uit eten bij een prima Grieks restaurant in zijn stad. Morgenavond eten we het uitgestelde Tweede Kerstdag diner bij mijn ouders

Andijviestamppot met een balletje is altijd een goed idee Jynta!

Hier staat spitskool op het menu voor vanavond. Roerbakken met gehakt en kerrie. Rijst erbij.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

29-12-2022 om 10:53

nog een keer gebakken aardappeltjes met hachee en rode kool. 

Friezinnetje schreef op 29-12-2022 om 10:53:

nog een keer gebakken aardappeltjes met hachee en rode kool.

Ben jaloers. Ik moet ook weer eens hachee maken.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

29-12-2022 om 11:36

Herfstappeltaart schreef op 29-12-2022 om 11:19:

[..]

Ben jaloers. Ik moet ook weer eens hachee maken.

ik heb een tijdje terug een hele pan vol gemaakt en in porties in de vriezer gedaan. 

Ik ga shoarma maken van de resten van de lamsbout, met zelfgemaakte pitabroodjes en sla. 
Gister ging ik ramen eten met vrienden maar dat viel een beetje tegen. Ook niet voor het eerst eigenlijk. Ik bedacht me dat ik misschien eigenlijk niet zo erg van Japans hou en meer van Vietnamees, qua smaken. Dat ik dan een kom goeie Pho verwacht en dat daardoor de ramen tegenvalt. 
Ik denk dat ik morgen erwtensoep ga koken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.