Eten
yette
21-12-2022 om 08:48
Ik herken die misselijkheid Afrodite. Bij mij begon het pas na een maand of drie, eigenlijk dus op het moment dat het 'normaal' ophoudt. Sterkte!
Hier vandaag taco's en soft-taco's met een prutje van oa gehakt, linzen, ui en paprika's. Verder wat we zoal in de koelkast aan rauwkost, jalapeno's, geraspte kaas, sausjes etc. vinden. De liefhebbers krijgen er bovendien een maiskolf uit de oven bij.
JtM
21-12-2022 om 08:56
Zoon heeft vanavond kerstdiner op school en er staan kraampjes waar de ouders iets kunnen halen. Geen idee waar ik dan aan moet denken.
Ik ga voor de zekerheid een pan groentesoep maken en heb net carpaccio en ciabatta gehaald, mocht het niks zijn vanavond hebben we in ieder geval dat nog om te eten.
Teigera
21-12-2022 om 08:59
Ik raak een beetje overprikkeld op het moment, met werk druk en sociaal druk en alles druk. Nou ja. Nog even doorbikkelen deze week, dan ben ik vijf dagen vrij
.
Maandag aten we een varkenshaasje met paprika-aardappeltjes en broccoli. Gisteren sperziebonen met een jalapenoburger en aardappelwedges. Twee keer agv achter elkaar, ik had weinig inspiratie. Vanavond pie van Jamie Oliver, met champignons, prei, erwtjes, kip en mosterd.
Herfstappeltaart
21-12-2022 om 10:28
Vanavond eten wij een restje rijst uit de vriezer met roergebakken spitskool met een uitje en veel kerrie. Er doorheen voor de eiwitten een blikje linzen. Met een beetje chilisaus.
Pepperoni
21-12-2022 om 13:53
Hier staan aardappels, bloemkool, een bonensalade en cordonbleu op het menu.
TanSwallow86
21-12-2022 om 14:24
Maaltijdsalade
Ligt er aan hoeveel ik er van eet. Ben sinds gisteravond begonnen met een nieuwe soort insuline Ozempic, hoef ik maar 1x per week te spuiten, deze zorgt voor vol gevoel en verlaging van bdls. Lukt het mij om lage waardes te houden, dan hoef ik geen Humalog meer te spuiten. Als ik toch blijf door eten ondanks vol gevoel, dan kan ik gaan overgeven.
Deze middel is alleen voor diabetes type 2 patiënten en je moet obees zijn en andere middelen werken niet
ToetieToover
21-12-2022 om 15:28
Ik voel met je mee Teig, alles moet morgen af want daarna heeft iedereen vakantie behalve ik. Dus er kwam nog een lawine doorgeschoven vandaag voor de komende weken als ‘iedereen’ vrij is. Mijn tijd komt nog wel
vandaag kookt vriend en die kookt: pizza.
het moet glutenvrij dus hij legt wat lekkers op zo’n smerige (want glutenvrije) bodem.
Lunch was gisteren al klaargezet door mij voor vandaag en morgen. Stuk gezonder, het was een bowl/ salade van: edamame, radijs-komkommer-wortel-reepjes, zeewier, gerookte zalm, rettich-wortelpeterselie-reepjes, spinazie, restje rijst (zoet-zuur gemaakt).
Broodjebrie
21-12-2022 om 15:34
Er lag geen boerenkool in de winkel
Onze supermarkt hier heeft sowieso vaker lege vakken de laatste tijd.
Dan maar avg; aardappels rode kool met appel en een gehaktbal.
MijnNaamIsHaas73
21-12-2022 om 16:35
Ik hoop dat het nieuwe medicijnen goed bevalt HQ!
Hier vanavond kerstdiner op school van de jongste. Ik heb vanmiddag een pan tomatensoep gemaakt om mee te nemen. Man heeft een etentje van werk en oudste is ziek en heeft geen trek. Ik denk dat ik een diepvriespizza in de oven gooi als ik na de kerstborrel voor ouders nog trek heb. Anders een loempia in de airfryer. En morgen weer zo'n soort dag
AggressiveReindeer87
21-12-2022 om 17:57
Vandaag dan eindelijk die zalmfilet beetje iets makkelijks vanavond want ik ben vrij moe na een onverwachte en bizarre avond en nacht. (Gister zoals ik al schreef was ik onverwacht bij broer en nichtje ipv mijn moeder want ze was ziek. Dat is een beetje uit de hand gelopen, ze is flauwgevallen, nogal vervelend terecht gekomen waardoor het een bloedbad was. Gelukkig is broer ambuverpleegkundige, hij erheen en hij heeft haar mee naar de eerste hulp genomen waar ze uitgebreid onderzocht is; niks ernstigs gelukkig. Alleen hoofdwonden die gehecht zijn en een gebroken neus. Toch zijn we allemaal erg geschrokken en ik ben vannacht tm vanmiddag bij haar gebleven)
Ik ben vast een beetje raar maar als ik geen inspiratie heb of ik ben er met mijn hoofd totaal niet bij dan verzin ik altijd maar iets en dan ga ik enorm flanzen en prutsen. En dat worden de heerlijkste creaties gek genoeg
; ik heb een mexicaanse salade gemaakt en daar doe ik die zalmfilet bij en een beetje cremefraiche.
Elmie
21-12-2022 om 20:21
Wat een verhaal Phoebe. Kost wel wat energie lijkt mij.
Vandaag bietjes, aardappelen en een gehaktbal.
AggressiveReindeer87
21-12-2022 om 20:55
Elmie schreef op 21-12-2022 om 20:21:
Wat een verhaal Phoebe. Kost wel wat energie lijkt mij.
Vandaag bietjes, aardappelen en een gehaktbal.
Ja, ik ben ook helemaal gesloopt nu.. (was ook een kort nachtje) Maar goed ik ben vooral blij dat er niks ernstigs is met haar...