Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik ga kipragout maken. Heb er wel zin in om het te eten, maar niet echt om het te maken. Net het recept opgezocht, het begint gelukkig heel easy met kip koken en dat een poosje laten staan (bouillon trekken), dus een makkelijke eerste stap om toch ermee aan de slag te gaan. Vanavond gaan er rijst en erwtjes bij. Door de ragout gaat nog een zooi champignons en als topping komt er wat bosui op. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

18-12-2022 om 10:11

Hoop dat jullie toch met zijn allen kunnen genieten van de kerst, broodje brie. 

macaroni 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

18-12-2022 om 10:39

Broodjebrie schreef op 18-12-2022 om 09:51:

[..]

Dank je wel

Hier kan ik die smiley sturen, wilde ik de hele week al... 

Phoebe1982 schreef op 18-12-2022 om 10:39:

[..]

Hier kan ik die smiley sturen, wilde ik de hele week al...

Aaah hahaha, lief!

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

18-12-2022 om 11:26

Broodjebrie schreef op 18-12-2022 om 10:45:

[..]

Aaah hahaha, lief!

😊 dank je

Haha afrodite,  dat heb ik ook altijd.  Ik heb het in etappes gedaan, gisteren de bouillon getrokken en vanmorgen de ragout gemaakt.  Wij aten het bij de lunch in een pasteibakje en nu is het alweer op

. Wel heel veel werk altijd maar af en toe heb ik het ervoor over. 

Vanavond eten we paddestoelen risotto. En ik twijfel nog om kleine cheesecake glaasjes te maken als nagerecht met kwark en diepvriesfruit. Heb namelijk nog steeds kruidnoten liggen en die lenen zich uitstekend voor de bodem. Het is alleen allemaal een beetje overdone met pasteitje voor lunch  en risotto als avondmaaltijd.  Ik had ook nog in een impuls een klein appeltaartje voor bij de koffie meegenomen  

Ik heb maandenlang niet echt kunnen koken en nu ik weer kan ga ik helemaal los. Haha

Ik hoop dat jullie samen kerst kunnen vieren broodjebrie

afrodite05 schreef op 18-12-2022 om 09:59:

Ik ga kipragout maken. Heb er wel zin in om het te eten, maar niet echt om het te maken. Net het recept opgezocht, het begint gelukkig heel easy met kip koken en dat een poosje laten staan (bouillon trekken), dus een makkelijke eerste stap om toch ermee aan de slag te gaan. Vanavond gaan er rijst en erwtjes bij. Door de ragout gaat nog een zooi champignons en als topping komt er wat bosui op.

Heb je daar een recept van Afrodite? Lijkt me lekker 😋

Sterkte broodje Brie 

Wat fijn Haas dat het weer beter gaat met je rug!

Wij eten vanavond pasta wat over is van vrijdag en zoontje eet mie uit de diepvries. Dus ik hoef lekker niet te koken vandaag.

Met kerst lunchen wij bij mijn ouders. S Avonds halen we wat kant en klaars uit de supermarkt 😊

2e kerstdag eten we s Avonds in een restaurant met mijn schoonouders en aanhang.

Elmie schreef op 18-12-2022 om 14:18:

[..]

Heb je daar een recept van Afrodite? Lijkt me lekker 😋

https://www.ah.nl/r/413106 Ik doe het dus niet in pasteibakjes, die heb ik niet in huis. Dan vind ik het ook meer een lunchhapje (zoals Haas deed) dan een avondmaaltijd. Oh en ipv een hele kip (te veel gedoe) heb ik er drie kipfilets in gebruikt. Wij eten doorgaans weinig vlees, dus 1 kipfiletje voor 2 personen, dus ik denk dat dit wat veel kip is naar verhouding, maar anders wordt het gewoon een extra bakje voor in de diepvries. Of om mee te nemen naar mijn moeder.

Wij gaan nasi maken met kipsaté, waarbij de satésaus een keer k&k is. 

Als toetje hebben we roze/gele dubbelvla. Wilde zoon graag. Volgens mij heb ik dat in mijn kindertijd voor het laatst gegeten.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

18-12-2022 om 14:31

ik ga zo nog maar een paar boodschappen doen, aangezien ze het morgen eerst over gladheid hebben/ 

afrodite05 schreef op 18-12-2022 om 14:24:

[..]

https://www.ah.nl/r/413106 Ik doe het dus niet in pasteibakjes, die heb ik niet in huis. Dan vind ik het ook meer een lunchhapje (zoals Haas deed) dan een avondmaaltijd. Oh en ipv een hele kip (te veel gedoe) heb ik er drie kipfilets in gebruikt. Wij eten doorgaans weinig vlees, dus 1 kipfiletje voor 2 personen, dus ik denk dat dit wat veel kip is naar verhouding, maar anders wordt het gewoon een extra bakje voor in de diepvries. Of om mee te nemen naar mijn moeder.

Oeh dat klinkt heel lekker! Bedankt 

Sterkte BroodjeBrie 😘

Man kookt vandaag en we eten groenekoolstamp met spekjes en braadworst. Zin in. 

Bedankt allemaal. Zijn situatie is nog hetzelfde.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.