Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

GeorgieBrown schreef op 17-12-2022 om 13:31:

Voor kerst nog geen idee. Dus ook nog geen boodschappen gedaan. Normaal kook ik met mijn broer samen, maar dit is de eerste kerst in jaaaaaaren waarop het niet lukt om iedereen op een dag bij elkaar te krijgen. Wel erg jammer, want gezien de leeftijd van mijn ouders weet je nooit hoeveel keer we nog kans hebben om samen kerst te vieren. Maar goed, ik kan nu wel zelf bedenken wat ik kook en dat van te voren klaarmaken. Zal er eens over nadenken. Mss gewoon iets van rijsttafel.

Ik hoop dat jullie nog jarenlang gezamenlijk kerst kunnen vieren, GB. Ik vind het ook nog steeds een raar idee dat mijn ouders er niet meer bij zijn.

Na de traditionele fruits de mer op eerste kerstdag is de rijsttafel op tweede kerstdag hier ook vaste prik. Ik moet een hoop k&k halen bij de toko, want ik kom niet ver met mijn twee pannen . Maar relaxed is het wel, en het is een erg goede toko, dat scheelt.

Vanavond aspergesalade met geroosterde bloemkool, ribeye voor echtgenoot en zalm voor mij. Paar piepertjes voor echtgenoot, denk ik, dan doe ik een scheutje madeira bij de ribeye.

HarleyQuin schreef op 17-12-2022 om 14:57:

Vanavond mihoen en babi pangang.

1e kerstdag bij mijn vader, 1e kerst zonder mijn moeder.
We eten dan zowel groente als kippensoep met stokbrood en 1 persoons tiramisu kant en klaar van de Aldi.
De rest van de dagen blijf ik thuis, heb tijd nodig om weer op te laden.

Dat is een moeilijke kerst, Harley, ik wens jou en je vader heel veel sterkte. Neem vooral je tijd, dat is denk ik het beste dat je voor jezelf kunt doen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

17-12-2022 om 18:28

ik heb een paar crackers gegeten met pikante houmous en kipfilet

Shoarma met pitabroodjes en sla.

Wat betreft de kerstdagen, wij gaan de ene dag naar schoonouders en de andere dag naar mijn ouders 
Eten daar niet, dus zelf nog het 1 en ander inslaan voor die dagen.
Kerstavond en 1e kerstdag iets van rollade of been ham met iets aardappels en groente en 2e kerstdag gourmetten 

Spruitjes met ketjap en sambal, volkoren basmatirijst en natuurlijk zelfgemaakte satésaus.

Mmm, spruitjes met satesaus, wat een goed idee. 
Ik flansde pasta met tonijn, spinazie en ricotta. Was bang dat t voor lief een beetje zwaar geworden zou zijn maar hij vond t lekker. Ik vond het wel ok. Morgen iets van een curry met aubergine, paprika en ei. En als ik puf heb bak ik dosa van een kant en klare mix die ik al lang geleden meenam uit de toko. Had vandaag nul puf, hele irritante keelpijn en moe. Hopelijk trekt t gauw weer bij. 

Wij hadden een gerecht met bistrokrieltjes, pittige kip en sperziebonen, ui en paprika. En knoflooksaus!

En met kerst maken wij zoals altijd een buffet. Dat doen we al zolang we samen zijn haha. Dat maken we samen op kerstavond, zodat we 1e en 2e kerstdag praktisch niets meer hoeven te doen behalve lui op de bank liggen en lekker eten

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

18-12-2022 om 07:59

Hier ook geen kerstkookstress; eerste kerstdag eet ik bij mijn moeder, 2e bij mijn vader. 
(En ik hoef niet te komen maar daarna moet ik ook bijkomen, ik ben chronisch vermoeid en gescheiden ouders betekent 2 dagen met kerst en ik vind dat best pittig)

Gisteren een broodje kipgehaktballetjes met mexicaans achtige salade en verse frietjes uit de oven. Vanavond maak ik een vega pizza van platbrood. Laatste HF recept want korting is afgelopen en bovendien heb ik ook zin om weer zelf dingen te verzinnen. (Doe ik met hf ook wel eens, ik houd me niet altijd aan de recepten  en maak er wel eens iets anders van. Vanavond doe ik het ookceen beetje anders...)

Vanavond eet ik frietjes met snacks.

Met kerst gaan we 1 dag gourmetten, maar als het met mijn vader slechter gaat kan het dus ook zomaar zijn dat deze dagen er heel anders uit gaan zien.

Zelfgeschilde en gebakken friet, salade met tomaat, avocado en pittenmix.

Met kerst eten we zondag gewoon ook friet en tweede kerst doen we met kinderen en kleinkinderen een kerstborrel met allerlei hapjes tot iedereen het beu is/ de kleintjes naar bed moeten.

Gisteravond aten we een Ottolenghi-recept: orzo met gemarineerde feta, garnalen en ik heb er edamame-bonen bij gedaan. Wil een beetje in de vriezer wat ruimte maken en wat restjes opeten. Vanavond eten we linzenwortelsoep, arancini uit de oven, rauwkost en rozemarijn-kaasstengels.

Met Kerst gaan we in ieder geval een keer gourmetten want dat vinden de frutjes geweldig. Ik ga een klassiek hoofdgerecht maken met kruidige beenham uit de oven, aardappelsterren en broccoli of sperziebonen denk ik. Iets dat de kinderen lekker vinden. Dessert is homemade brownie met vanilleijs. Lief kookt het andere Kerstdiner, nog geen idee wat hij gaat maken . Verder is er nog een familiebrunch, heel gezellig altijd. 

Ik neem een restje goulashsoep mee, heb avonddienst. Man en kinderen eten bloemkool, puree en kaasschijf.

kerstdiner: 24ste doen we met mijn moeder, gaan laat lunchen in een restaurant, ‘ s avonds wat simpele hapjes. Eerste kerstdag doen we uitgebreid ontbijt en werk ik een avonddienst, ik kan daar denk ik mee eten. Man en kinderen gaan bij schoonouders eten, geen idee wat. Tweede kerstdag heb ik een vroege dienst en gaan we niks doen verder. Misschien bestellen we wel pizza ofzo of gourmetten we.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

18-12-2022 om 09:33

Broodjebrie schreef op 18-12-2022 om 08:31:

Vanavond eet ik frietjes met snacks.

Met kerst gaan we 1 dag gourmetten, maar als het met mijn vader slechter gaat kan het dus ook zomaar zijn dat deze dagen er heel anders uit gaan zien.

yette

yette

18-12-2022 om 09:35 Topicstarter

Gisteren de frituurpan aangezet. Vandaag pasta bolognese. 

Eerste kerstdag zijn we met mijn ouders, kinderen en kleinkinderen (25 man). Ieder maakt een gerecht, ik maak dumplings. 
Tweede kerstdag hier thuis met onze kinderen en schoonmoeder (8 man). Daarvoor ga ik niet moeilijk doen - rendang uit de vriezer, rijst, boontjes, oostersige salade, toe ijs met mangosaus. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.