Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-12-2022 om 19:08

krulfrieten en een kroket. Laat thuis en geen zin om te koken

nacho ovenschotel 

Mama-Inge schreef op 15-12-2022 om 19:26:

nacho ovenschotel

Oeh lekker 😋 Denk dat ik dat zaterdag maar eens ga eten weer

Vandaag supersimpel, macaroni met heel veel kaas! 

JtM

JtM

16-12-2022 om 07:56

Taco's

Het plan was om spareribs te bestellen en te laten bezorgen. Gisteren had ik echter een hele slechte dag, terugval qua misselijkheid en overgeven. Veel geslapen. Geen idee waardoor, misschien was dat kerstdiner qua prikkels te veel. Even kijken hoe het vandaag gaat, dan kiezen we later voor toch de spareribs of iets anders. 

Oh balen Afrodite, hopelijk voel je je straks weer goed.

Man heeft iets van pulled chicken uit de diepvries gehaald en eet er bami bij.
Ik kan iets van soep pakken en / of een ei bakken. 

Ik bak een ovenomelet met restjes ovengroenten en chorizo. Dat is alvast lunch met misschien nog wat pompoensoep erbij. 
Daarna bak ik meringues, want de oven is toch warm en de eiwitten moeten op. Een deel van de eiwitten kon ik kwijt in de ovenomelet.
Toetje vanavond wordt merengue met slagroom en voor de kleur wat blauwe bessen. Maar het avondeten weet ik nog niet. Teveel keus  want de boodschappen zijn net bezorgd. 

Hier wordt het vanavond een pluimfeestburger op een broodje, met patat en rauwkost.

Tomaat-paprikasoep met vermicelli. Volkoren broodjes erbij.

Ondertussen een planning aan het maken voor volgende week. De boodschappen voor Kerst moeten uit verschillende hoeken gaan komen: AH, Jumbo, groenteboer, slager, bakker... Lijstje maken van wat we nodig hebben, waar te halen en wanneer... Dit weekend alvast bestellijsten inleveren.

Doen jullie dat ook zo of is het één run langs een supermarkt en klaar?

RoosOpJeHoed schreef op 16-12-2022 om 14:09:

Tomaat-paprikasoep met vermicelli. Volkoren broodjes erbij.

Ondertussen een planning aan het maken voor volgende week. De boodschappen voor Kerst moeten uit verschillende hoeken gaan komen: AH, Jumbo, groenteboer, slager, bakker... Lijstje maken van wat we nodig hebben, waar te halen en wanneer... Dit weekend alvast bestellijsten inleveren.

Doen jullie dat ook zo of is het één run langs een supermarkt en klaar?

Wat ik met Kerst eet, weet ik nog niet. Maar het komt van ah en die komt het vrijdag bezorgen, dát weet ik al wel 

Vanavond toastjes met lief bij een film Niet dat ik lief op de toastjes smeer maar ze opeet met lief, natuurlijk. 
Kerstboodschappen: ik weet het nog niet zo goed. Werk me de tandjes t/m donderdag en wil op vrijdag eigenlijk geen winkel meer in, denk ik. Heb ook weinig speciaals nodig, alleen nog wat specifieke kaas voor kaasfondue. Misschien kan ik die vandaag al wel scoren. Dan zal ik toch volgende week nog wel wat boodschappen nodig hebben, maar misschien haal ik die dan vrijdag op werk (zit een kleine biologische winkel bij) net voor het Kerstdiner 

Pfff ja die kerstboodschappen, moet nog een plan maken maar wil eigenlijk ook morgen al een deel van de boodschappen in huis halen. 

Vanavond slinger ik de airfryer aan, man heeft een kerstdiner dus ik eet alleen met de kinderen. Wat rauwkost erbij en een gebakken ei voor over de friet. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

16-12-2022 om 18:13

Omelet van de overgebleven vulling van mini-quiches. Inhoud: Mais, lente-ui, paprika en kaas. 
De mini-quiches zijn onderdeel van een cateringopdracht die ik morgen heb.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

16-12-2022 om 19:03

Vis met salade en van die aardappeltorentjes uit de airfryer

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.