Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

03-12-2022 om 07:27

Fruitesse schreef op 02-12-2022 om 16:48:

@ Phoebe ik las modetieten
Ik wil wel een alternatief voor (snelle)koolhydraatvrij eten-> mijn huisgenote wil dit vanaf vandaag invoeren maar ik heb er ook mijn bedenkingen bij, al weet ik dat er ook heel veel koolhydraten in groenten zitten…
Bomen en bos enzo
Thanks voor het andere licht op de zaak alvast 😘

Klopt van die groenten en die koolhydraten heeft je lichaam ook nodig (er zijn 2 soorten koolhydraten, de ene groep heeft de voorkeur, de andere beter niet te veel als je aan de lijn bent maar helemaal mijden hoeft niet) en er is ook helemaal niks mis mee zolang je maat houdt. (Maar dit geldt voor alle voedingsstoffen)

Graag gedaan  , pb me gerust dan leg ik het je uit en eventueel maak ik een persoonlijke menu. (Ik ben overigens momenteel in between jobs maar ik weet geloof ik steeds beter in welke richting ik het moet zoeken    )

Wij eten vanavond bij mijn moeder. Sinds mijn vader niet meer thuis woont, heb ik het idee dat ze amper nog kookt. Ik kookte als student gewoon voor één persoon, maar zij doet dat duidelijk niet. Ik hoor haar veel over k&k, mee-eten bij mijn vader in het restaurant of gewoon een boterham als avondeten. Daarom heb ik laatst wat extra dingetjes gemaakt voor haar, een ovenschaaltje dat van haar was en terug moest gevuld, een stuk hartige taart, dat soort dingen. Zodat ze toch gezonde voeding krijgt. Omdat wij vanavond blijven eten, gaat ze wel weer koken. Ze zou lasagne maken, daar heb ik ook wel erg veel zin in nu. En ze wilde graag een spelletje spelen, dus man moet straks maar even kiezen wat we meenemen. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

03-12-2022 om 08:25

Lief van je Afrodite. Goed eten is wel belangrijk. 

Ik eet vanavond bij mijn zusje, eerst voetbal kijken en zij zou een grote pan nasi maken met ws saté. Ik heb een pepernotentiramisu gemaakt en neem die mee. 

Friezinnetje schreef op 03-12-2022 om 08:25:

Ik heb een pepernotentiramisu gemaakt en neem die mee.

Ha heb ik ook gemaakt en neem ik straks ook mee 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

03-12-2022 om 08:28

Dolfje schreef op 03-12-2022 om 08:27:

[..]

Ha heb ik ook gemaakt en neem ik straks ook mee

Dat is wel een zorg om je moeder, Afrodite! Zou het tijdelijk zijn vanwege haar stemming of vond ze het al nooit wat?
Mijn moeder kookt gelukkig wel voor zichzelf, ik doe (een deel van) haar boodschappen. Kleine dingetjes haalt ze zelf tussendoor, al heb ik ook wel eens haar bestelling van de bakker of slager opgehaald, meestal doet ze dat zelf. Ook bij ons gaan de lege en volle bakjes heen en weer, want een grote pan stoofvlees of snert doet ze niet meer maar ze fietst nog wel naar de buurtmoestuin voor verse groenten, voor de lol. Daar had ze nog een leuke anekdote over. 
Er kwam een buurvrouw aanbellen met de vraag of zij misschien lege conservenpotjes over had want “als alleenstaande at ze vast wel groente uit potjes”. Hahaha, niet (mijn moeder heeft mij moestuinieren geleerd)! Maar ze had wel lege jampotten voor haar, vanwege het zelf jam maken. Nu spaar ik weer lege jampotten om de voorraad aan te vullen, want mijn vriend eet jam.

Mijn moeder vond het reuze grappig en heeft er nog weken grappen om gemaakt. “Zo zo, wat heb je het hier gezellig gemaakt, zo voor jezelf” met zo’n toon waaruit verbazing klonk. En ja, het is daar heel gezellig, we hebben onlangs nog nieuwe meubels geshopt en die zijn allemaal geleverd. Dus ik ga daar vandaag lekker een paar uur bijkletsen, zij breit, ik haak en we hebben er pepernoten bij. En anekdotes, veel nieuwe komen er niet meer, dus deze zal nog wel een keer voorbijkomen 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

03-12-2022 om 08:42

oh, lekker vooroordeel Tootie! Gezellige middag

Mijn moeder is nu ook een dik jaar alleen en volgens mij kookt ze over het algemeen wel omdat ze ook voor mijn broer kookt en dat dan in de diepvries stopt zodat hij dat in het weekend mee kan nemen. Als wij daar zijn eet ze nooit veel. Echt maar een paar happen altijd. Maar ja ik weet niet wat ze verder nog eet. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

03-12-2022 om 09:01

Mijn vader nu 5 jaar en kookt elke dag. Een enkele keer neemt ie een k&k maaltijd, maar meestal kookt ie zelf. Hij krijgt van mij ook wel eens snert of stoofpotje of zo. 

Mijn zus eet dus heel streng wat betreft koolhydraten.  Het is bijna alsof het haar geloof is. Ze eet dus ook amper fruit etc, ook geen peulvruchten.  Ik ga het gesprek er niet eens meer over aan. Vind het alleen altijd wel lastig als ze komt eten. 

Toetie, wat klink je lief over je moeder

Afrodite ook trouwens, fijn dat het lukt om een beetje voor haar te zorgen. Wonen jullie een beetje in de buurt van je moeder?

Ik at gisteravond restjes in een wrap Geroosterde bloemkool en broccoli met zwarte bonen en een schepje stoofvlees (met uiteindelijk de meest prachtige ingekookte saus ooit) erover. Was heel lekker. Vanavond wellicht nog ns zoiets, of misschien met aardappelpuree in plaats van wrap als lief weer geen honger heeft. 

Mijn moeder kookt helemaal niet voor alleen zichzelf denk ik. Ze eet 1x per week hier en krijgt dan altijd een bakje mee en meteen nog een bakje uit de vriezer. Volgens mij eet ze 1x per week met een alleenstaande tante en verder eet ze soep en brood enzo geloof. 

Jynta1981 schreef op 03-12-2022 om 09:06:

Mijn zus eet dus heel streng wat betreft koolhydraten. Het is bijna alsof het haar geloof is. Ze eet dus ook amper fruit etc, ook geen peulvruchten. Ik ga het gesprek er niet eens meer over aan. Vind het alleen altijd wel lastig als ze komt eten.

Zo streng doe ik niet , ik eet alleen geen rijst /pasta /brood /aardappelen over het algemeen( vorige week bij vrienden een aardappel op en de dag erna ook friet). Peulvruchten eet ik ook gewoon. Kijk niet naar de suikers in ketjap bijvoorbeeld en ik eet weer 1/2 stuks fruit per dag. Ik voel me er wel bij en ik kan ook gewoon naar de wc elke dag.

Mijn schoonmoeder is ook een tijdje zo streng geweest, ze wist precies hoeveel koolhydraten er in alles zat en wat ze nog mocht eten en wat niet.

Mijn zus eet dus heel streng wat betreft koolhydraten. Het is bijna alsof het haar geloof is. Ze eet dus ook amper fruit etc, ook geen peulvruchten. Ik ga het gesprek er niet eens meer over aan. Vind het alleen altijd wel lastig als ze komt eten.

Wat is de reden daarvan? Wil(de) ze afvallen of denkt/vindt ze echt dat alle koolhydraten slecht zijn? Lijkt mij ook lastig ja..

Wij eten kip/patat uit de airfryer vandaag (tijdens de wk wedstrijd) en wat komkommer en tomaatjes op tafel.. Niet te veel allemaal want gaan daarna sinterklaas vieren bij schoonfamilie en gok dat er genoeg op tafel staat daar 😉

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

03-12-2022 om 09:16

Verstandig, en ik snap dat dat lastig is. Ik heb ook zo iemand in mijn omgeving die overtuigd ervan is en die het verschil niet weet tussen diëten die in de mode zijn en wat de wetenschap zegt over voeding. Ik heb in het verleden (maar toen had ik de studie nog niet gedaan) geprobeerd haar ervan te overtuigen dat het niet klopt maar dat was echt tegen dovemans-oren.  Gezond is het in ieder geval niet, alle koolhydraten mijden maar goed ik val in herhaling.

Mijn moeder is al jaren alleen, mijn ouders zijn gescheiden. Ze is 76 maar ze kookt iedere dag voor zichzelf want ze vindt koken leuk en ze kan het erg goed.

Gister feest, was een buffet met salades en vis en vlees. Vanavond weer feest, broer kennende zal het wel pizza o.i.d. worden, of chinees...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.