Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

MijnNaamIsHaas73 schreef op 23-11-2022 om 08:58:

Jij mag nu alles Afrodite (nouja, doe maar geen alcohol en rauw vlees enzo)

Ik denk dat ik vanavond voor man en mij kip ketjap met cashewnoten maak en voor de kinderen een kliekje van het een of ander uit de overvolle vriezer opvis. Iedereen blij en geen gezeur aan tafel.

Dit roep ik ook elke dag, ik weet niet hoe lang man daar nog in mee gaat  Maar fijn dat je het met me eens bent, heb ik in elk geval een medestander! 

MijnNaamIsHaas73 schreef op 23-11-2022 om 08:58:

Jij mag nu alles Afrodite (nouja, doe maar geen alcohol en rauw vlees enzo)

Precies! Eet waar je zin in hebt nu!

yette

yette

23-11-2022 om 09:43 Topicstarter

Ik maak vandaag heel veel rode-linzen-gehaktballetjes. Deels voor in de vriezer. Zo eten we wèl vlees (omdat het lekker is), maar ook veel minder vlees (om alle andere redenen). Van een pond rundergehakt en een schapenbouillonblokje, maak ik op die manier ruim 2 kg balletjes die prima voor vlees door kunnen. 

Erbij salade van snijbonen, komkommer en rucola met Griekse yoghurt-mosterd-dille-dressing en aardappelpuree met wat er nog in de tuin aan kruiden te vinden is. 

Goed idee Yette, heb je daar een precies recept van? Of kneed je linzen en gehakt gewoon door elkaar?

Klinkt inderdaad lekker, yette. Ben ook benieuwd naar de verhouding.
Ook wel benieuwd naar wat ik eet vanavond trouwens, want ik had pompoensoep bedacht maar lief zei "daar begin ik niet aan, dat maak jij veel lekkerder" dus nou moet hij maar even boodschappen doen en iets verzinnen dat hij wél wil maken vanavond.

yette

yette

23-11-2022 om 11:42 Topicstarter

Ik heb geen recept, maar het enige verschil met gewone gehaktballetjes, is dat je een deel van het gehakt vervangt door afgekoelde linzen. Meestal neem ik grauwe linzen die ik ietwat stuk kook (of stuk bak samen met rul gehakt voor bijv. enchiladas). Nu dus een keer rode linzen - iets vochtiger en minder bite. Verder dus gewoon als pure gehaktballen. Vandaag met oa ei, zelfgemaakt paneermeel, rode ui, een pepertje, knoflook, gerookte paprika en wat verse salie. 

Voor de verhouding gehakt:linzen gaat 1:1 prima. Gebruik je meer of nattere linzen, dan moet je de hoeveelheid paneermeel (of brood) en ei aanpassen om stevige balletjes te vormen. 

Het kan trouwens ook met afgespoelde en uitgelekte linzen uit blik. Ook handig als je ineens eters krijgt en te weinig vlees in huis hebt! 

yette schreef op 23-11-2022 om 11:42:

Ik heb geen recept, maar het enige verschil met gewone gehaktballetjes, is dat je een deel van het gehakt vervangt door afgekoelde linzen. Meestal neem ik grauwe linzen die ik ietwat stuk kook (of stuk bak samen met rul gehakt voor bijv. enchiladas). Nu dus een keer rode linzen - iets vochtiger en minder bite. Verder dus gewoon als pure gehaktballen. Vandaag met oa ei, zelfgemaakt paneermeel, rode ui, een pepertje, knoflook, gerookte paprika en wat verse salie.

Voor de verhouding gehakt:linzen gaat 1:1 prima. Gebruik je meer of nattere linzen, dan moet je de hoeveelheid paneermeel (of brood) en ei aanpassen om stevige balletjes te vormen.

Het kan trouwens ook met afgespoelde en uitgelekte linzen uit blik. Ook handig als je ineens eters krijgt en te weinig vlees in huis hebt!

Ik ben een meelezer hier, maar wat een supergoed idee! Ik ga dat meteen toepassen de volgende keer.

TanSwallow86

TanSwallow86

23-11-2022 om 16:43

Of paella of pasta

ik maak zometeen varkenshaasje met champignons en gestoofde witlof

TanSwallow86

TanSwallow86

23-11-2022 om 18:55

Ik had pasta, spinazie, boursin, kipfiletblokjes en spekjes

Mijn man had gekookt en we aten gekookte aardappels met gestoofde prei en een lekkere gehaktbal. Met mayo en curry 👍

Pizzaaaaaa, eindelijk weer ns. En lief at 5 stukken (ok, de rand niet, maar dat mocht) Nu nog even hopen dat t ook goed valt, zo’n eerste keer weer iets eten wat op een hele maaltijd lijkt..

O wat fijn Moos voor jou en je lief!

Nog gefeliciteerd Jinthe 🥳

Wij aten witlof met kaassaus, gekookte aardappelen en een corden bleu.

spruitjes stamppot met kerrie en appel
Dit recept 
https://www.boodschappen.nl/recept/spruitjesstamp-met-kerrie-en-appel/

Fijn Moosey, dat de pizza er zo goed in ging! Hopelijk valt het idd goed.

Lief bleek vandaag te hebben gekozen voor boerenkoolstamppot, met spekjes én rookworst, tot ieders plezier. Was erg lekker. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.