Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Gefeliciteerd Jynta!

Ondanks dat ik een enorme kaasliefhebber ben, heb ik nog nooit iets met kaasfondue gedaan. Het trekt me gewoon echt niet. Maar als je er wel fan van bent lijkt het me een prima verjaardagsmaaltje, enjoy!

Vanmiddag en vanavond weer vergaderen, dus het is afwachten wat de catering brengt (vast dat wat de organisator besteld heeft, maar geen idee dus). Man en zoon eten wederom soep. Ik heb dit keer een bakje pureersoep neergezet. Iedere keer bliksoep lijkt me ook niks.

JtM

JtM

22-11-2022 om 09:36

Gefeliciteerd Jynta! Ik ben ook geen fan van kaasfondue, vind kaas echt lekker maar in de kaasfondue vorm niet. 

Hier staat er vanavond op het menu: gebakken aardappeltjes, sperziebonen en een stukje vlees. Wat voor vlees weten we nog niet, gaat vriend straks nog even voor naar de winkel.

Gefeliciteerd Jyntha! En kaasfondue😍.

Hier op verzoek van de kinderen: mac & cheese. Met salade erbij.

Van harte, Jynta ! Heerlijk, kaasfondue. Helaas vindt echtgenoot het een verschrikking, zelfs de lucht al.

Gefeliciteerd Jynta! Was ik vanmorgen nog vergeten 

Milde curry met runderriblap, naan, mango, mangochutney, rijst en Griekse yoghurt.

Gefeliciteerd jyntha! En goede menukeuze. 
Mocht je toch ooit kaasfondue willen maken @afrodite...ga naar een (goede) kaasboer en laat de kazen voor je raspen. En rond de feestdagen liggeb de meest gebruikelijke kaasmixen ook voorgeraspt in de grotere supermarkten. Ik ben dus wel kaasfondue-fan en juist ook heerlijk met wijn! Verbazend dat veel mensen dat niet lusten.  Maar zo zie je maar weer.

Vanavond spinazietaart hier.

🥳 Jynta!

vandaag:

restje satéssaus met paksoi, peultjes, spinazie, gegrilde kipspiesjes, rijst en komkommersalade met ui en sesamzaadjes

en

stoofvlees (kant en klaar) met ovenfriet en mayonaise (vriend ‘kookte’ weer eens zonder groenten 🙄)

Gefeliciteerd Jynta.

ik ben gek op kaasfondue en mijn vriend maakt het altijd naar recept van zijn moeder dus ik heb mazzel. Maar we hebben het al een tijd niet gegeten dus ik zal het weer eens opperen.

Gisteren aten we gewokte broccoli en paprika met wat zoete chilisaus, bloemkoolrijst en falafel. 

Net spaghetti met paprika, courgette, champignons, mozzarella en k&k pastasaus

Ben geen uitgesproken kaasliefhebber, maar een keertje kaasfondue vind ik wel lekker. Mét wijn graag, yum. Erin én ernaast. Maar daarna ben ik wel klaar ermee voor een jaartje, eerlijk gezegd.

Wij aten vanavond een korma curry, met vega kipstuckjes, erwtjes en bloemkool. Naan erbij. 

Wij eten gebakken krieltjes, kaasschnitzel en groente. Die laatste moet ik nog kopen, dus even kijken wat er in de aanbieding is. 
Morgen weet ik ook: aardappels, spinazie a la crème, hamburger of vissticks en een gekookt ei. 

Vanavond maak ik het menu voor komende week. Ik bestel altijd week boodschappen en haal dit donderdag bij de Hoogvliet. 

Maar eerst aan het werk. Fijne dag allemaal!

Ik maak bloemkoolnasi met taugé en bosui en kip erdoor en gebakken ei en augurkjes erbij. 

Jynta1981 schreef op 23-11-2022 om 07:44:

Wij eten gebakken krieltjes, kaasschnitzel en groente. Die laatste moet ik nog kopen, dus even kijken wat er in de aanbieding is.
Morgen weet ik ook: aardappels, spinazie a la crème, hamburger of vissticks en een gekookt ei.

Vanavond maak ik het menu voor komende week. Ik bestel altijd week boodschappen en haal dit donderdag bij de Hoogvliet.

Maar eerst aan het werk. Fijne dag allemaal!

Werk ze! Ga ik ook zo doen.

Voor het avondeten weet ik het al: Mexicaanse bonen met veel “additionele blijdschap” op speciaal verzoek van de huiself. Toetje karamelpudding.

lunch wordt een restje stoofvlees, hartige kwark met zadenmix, restje groenten.

ToetieToover schreef op 23-11-2022 om 07:56:

[..]

Werk ze! Ga ik ook zo doen.

Voor het avondeten weet ik het al: Mexicaanse bonen met veel “additionele blijdschap” op speciaal verzoek van de huiself. Toetje karamelpudding.

lunch wordt een restje stoofvlees, hartige kwark met zadenmix, restje groenten.

Benieuwd naar de additionele blijdschap! 

Ik maak kip madras. Uit een pakje. Even zondigen, maar daar had ik al een tijdje zin in, dus dan mag het 

Jij mag nu alles Afrodite  (nouja, doe maar geen alcohol en rauw vlees enzo)

Ik denk dat ik vanavond voor man en mij kip ketjap met cashewnoten maak en voor de kinderen een kliekje van het een of ander uit de overvolle vriezer opvis.  Iedereen blij en geen gezeur aan tafel. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.