Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Dolfje schreef op 21-11-2022 om 18:03:

[..]

Dan heb ik met mijn dieet nog meer op!

Eet smakelijk.

Ja ik kan dat dus heel goed vergeten als ik aan het werk ben. Als ik netjes brood meeneem eet ik het keurig op, maar dat was ik dus vandaag vergeten. Wel bij de AH brood en beleg gehaald, maar dat ligt nu dus ongeopend in de (koel)kast 

Jongste zoon had een 10 voor zijn Engels toets en mocht kiezen wat we gingen eten.
Patat met gyros, sla en komkommer

Wij aten vanavond zalm in bladerdeeg, met minikrieltjes en broccoli. Vier lege bordjes, iedereen heeft genoten. Zo af en toe hebben we een avond met veel "die dingetjes lust ik niet" en "wat is dít nou weer" en dat is meestal niet zo goed voor m'n humeur. 

Jynta1981 schreef op 21-11-2022 om 19:40:

[..]

Ja ik kan dat dus heel goed vergeten als ik aan het werk ben. Als ik netjes brood meeneem eet ik het keurig op, maar dat was ik dus vandaag vergeten. Wel bij de AH brood en beleg gehaald, maar dat ligt nu dus ongeopend in de (koel)kast

Ik vergeet dat dus nooit. Had anders niet op dieet gehoeven 

HarleyQuin schreef op 21-11-2022 om 19:09:

[..]

Is gemaakt van of tomaten of wortel

images.jpg

Ehhhh je bedoelt...is opgehipt met groentepoeder om er meer geld voor te kunnen vragen en de schijn te kunnen wekken dat het gezond is. 

LotsOfFairytales hadden ze het moeten noemen.

Ben blij dat je het niet lekker vond. Ik heb per ongeluk een keer de bietenvariant gegeten (lunch op het werk, collega's hadden dingen gemaakt) en vond het ook helemaal niks. 

Ik at vandaag vooral veel kwark. Met fruit. En volkorenbrood. Met gekookt ei en pindakaas en sambal en komkommer. Saaie dag dus qua eten! Misschien had ik het moeten opleuken met zo'n fijne gekleurde wrap. 

Morgen ben ik jarig en dan wil ik dus iets lekkers eten, zonder al te veel moeite. Misschien wel kaasfondue ofzo. Of gourmetten, dat vinden de Kids leuk, maar dat stinkt... Nou ja, even over denken nog.
Ik ga ook uit lunchen, zin/ trek in.

Wat zouden jullie willen eten op je verjaardag? 

Kaasfondue lekker!
Of iets van sateetjes /rijsttafel.
Taco's met alles erop en erbij.

Ik ben donderdag jarig en vier het in fasen Donderdag met paps en mams uit lunchen, vrijdag inderdaad kaasfondue met wat kennissen hier op het dorp, zaterdag komen mijn broers en zus en weet ik het nog niet, iets makkelijks wat niet de hele dag kookluchten produceert voor lief. Ik denk iets hapjes achtigs met veel koude dingen, zondag komen onze beste vrienden koken. Dus ik zeg kaasfondue of hapjes Jynta

Jynta1981 schreef op 21-11-2022 om 22:14:

Morgen ben ik jarig en dan wil ik dus iets lekkers eten, zonder al te veel moeite. Misschien wel kaasfondue ofzo. Of gourmetten, dat vinden de Kids leuk, maar dat stinkt... Nou ja, even over denken nog.

Geen kaasfondue, ik houd van kaas maar dat snap ik nou weer niet. Het smaakte teveel naar alcohol en dat kan je weglaten, maarrrr wat dip je er dan in? Ik vond het geen succes. 

ToetieToover schreef op 21-11-2022 om 23:42:

[..]

Geen kaasfondue, ik houd van kaas maar dat snap ik nou weer niet. Het smaakte teveel naar alcohol en dat kan je weglaten, maarrrr wat dip je er dan in? Ik vond het geen succes.

Ik doe er geen alcohol in hoor, bah.

Wat wij er in dippen: stokbrood, ananas, champignons, van die kleine bifi worstjes, witlof blaadjes,  komkommers, paprika.

Maar vooral heel veel brood.

ja het wordt kaasfondue! Makkelijk en lekker en ik doe iedereen er een plezier mee.

yette

yette

22-11-2022 om 07:24 Topicstarter

Jynta1981 schreef op 21-11-2022 om 22:14:

Hier zijn knoflooktomaten met geitenkaas een favoriet verjaardagsmaal: 

Ovenschaal bedekken met plakjes bacon of ontbijtspek, daarop pp 3-4 gehalveerde, uitgeholde tomaten gevuld met zachte geitenkaas, minstens één teen knoflook pp en basilicum. Ongeveer 20-30 minuten in de oven op 180°. Erbij stevige pasta zoals fusilli en een salade. 

Ipv zachte geitenkaas kan je in de keukenmachine ook harde geitenkaas met wat roomkaas of kwark mengen. 

Hier vandaag een vriezervondst -gegrillde groenten met gehaktballetjes- met orzo al limone.

Gefeliciteerd Jynta! Hopelijk smaakt de kaasfondue. Het viel me op dat er een paar keer werd gezegd dat dat makkelijk is, maar dat lijkt mij juist niet. Alles snijden/klaarzetten wat je moet dippen, de kaas zelf... Ik heb het maar een keer zelf op tafel gezet, juist omdat ik het veel gedoe vond. Maar wel heel lekker, toen mijn moeder het vroeger maakte, was ik altijd heel blij! Heb er nu ook wel zin in door jullie...

Ik maak vanavond preistamppot met een saté cordonbleu. En ik ga ook alvast pastasaus voor in de diepvries maken. 

Gefeliciteerd Jynta! Lekker kaasfondue,  ik vind stukjes bleekselderij ook altijd lekker om te dippen.

Hier wordt voor ons gekookt vanavond,  gekookte aardappelen met bietjes en een gehaktbal.

Ik doe ook geen wijn in de kaasfondue, meestal iets van bier dat overheerst niet zo of bouillon.

Man gaat friet en snacks bakken voor zichzelf en ik moet werken dus zeer waarschijnlijk weer een gekookt ei en wortels  en een dieetreep en denk dat ik dan vanmiddag thuis een bak yoghurt eet. Heb waarschijnlijk meer zin in soep dus kan ook nog courgettesoep maken.
Krijg binnenkort een andere functie erbij dus misschien veranderd het rooster wel. Vind het niet erg die gebroken dienst maar het is lastig met eten, zeker als je zoals ik nu even geen brood eet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.