Eten
Elmie
21-11-2022 om 13:33
hahahaha dat is wel een hele aparte zwangerschapscraving Afrodite 😉
Hoe is het nu met je lief Moos?
Hier vandaag bami met zelfgemaakte satésaus.
ToetieToover
21-11-2022 om 13:39
Moosey schreef op 21-11-2022 om 09:44:
Catalogus Nero
Toetie, ik wilde jou iets vragen, als peulvruchtenliefhebber: jij kookt volgens mij ook in één keer een hoop bonen oid en vriest ze dan in porties in? Dat heb ik laatst ook gedaan maar ik vind ze na ontdooien heel kort houdbaar, op dag 2 in de koelkast beginnen ze al te plakken en een beetje funky te ruiken. Herken je dat toevallig? Een remedie zou natuurlijk zijn om kleinere porties in te vriezen maar daar moet ik dan nog even geschikte bakjes voor scoren.. Maar ik was dus benieuwd hoe jij dat doet.
Ik at gister witlof met ham en kaas, geroosterde pompoen met walnoten, rozemarijn en jonge geitenkaas en geroosterde bloemkool. Met funky zwarte boontjes
Funky bonen
Hoe doe ik dat… nou ik vries ze nooit in eigenlijk.
Ik heb vaak bonen in de week staan in de keukenvensterbank en spoel ze ochtend en avond af. Soms staan ze zo lang dat ze kiemen, maar ze bederven nooit. Ik kook ze en dan eet ik het meestal binnen 4 dagen wel op. Ik zet ze alvast in een marinade in de koelkast na het koken.
Koken doe ik op een petroleumstel, dus daar heb ik dan geen ‘last’ van tijdens het koken van het gewone avondeten. Gaat in 1 moeite door, al moet ik dan wel een beetje plannen want veel soorten koken 1,5 uur dus die kook ik alvast voor de volgende dag.
En precies nu bedenk ik dat ik wel erg vaak linzen at de laatste tijd, want die zijn sneller klaar. Vanavond weer bonen in de week zetten. En linzen koken
en dan kan ik morgen pas weer bonen koken.
Elmie
21-11-2022 om 14:36
ToetieToover schreef op 21-11-2022 om 13:39:
[..]
Funky bonen
![]()
Hoe doe ik dat… nou ik vries ze nooit in eigenlijk.
Ik heb vaak bonen in de week staan in de keukenvensterbank en spoel ze ochtend en avond af. Soms staan ze zo lang dat ze kiemen, maar ze bederven nooit. Ik kook ze en dan eet ik het meestal binnen 4 dagen wel op. Ik zet ze alvast in een marinade in de koelkast na het koken.
Koken doe ik op een petroleumstel, dus daar heb ik dan geen ‘last’ van tijdens het koken van het gewone avondeten. Gaat in 1 moeite door, al moet ik dan wel een beetje plannen want veel soorten koken 1,5 uur dus die kook ik alvast voor de volgende dag.
En precies nu bedenk ik dat ik wel erg vaak linzen at de laatste tijd, want die zijn sneller klaar. Vanavond weer bonen in de week zetten. En linzen koken
en dan kan ik morgen pas weer bonen koken.
Jij klinkt zo heerlijk georganiseerd 💪 en creatief!
MijnNaamIsHaas73
21-11-2022 om 15:11
Wij eten vanavond wraps met reepjes krokante vegetarische kipschnitzels, tomaat, kaas. Ijsbergsla, mais en paprika. Lekker makkelijk want de man moet voetbal kijken ![]()
TanSwallow86
21-11-2022 om 15:13
Ik had gisteren van die veggie wraps. Gatver, niet te eten. Zelfs een klodder mayo maakte het niet te hachelen.
Vandaag heb ik broodje Surinaamse kip. Broodje is al kant en klaar
Elmie
21-11-2022 om 15:31
HarleyQuin schreef op 21-11-2022 om 15:13:
Ik had gisteren van die veggie wraps. Gatver, niet te eten. Zelfs een klodder mayo maakte het niet te hachelen.
Vandaag heb ik broodje Surinaamse kip. Broodje is al kant en klaar
Die vind ik er ook niet uit zien maar heb ze nog niet geprobeerd.
TanSwallow86
21-11-2022 om 15:39
Elmie schreef op 21-11-2022 om 15:31:
[..]
Die vind ik er ook niet uit zien maar heb ze nog niet geprobeerd.
Ik kreeg ze bij een too good to go box
Jynta1981
21-11-2022 om 18:00
Ik bedenk met nu gewoon dat ik op de hele dag alleen een pakje liga op heb, vandaar de knorrende maag...
Nog 15 minuten dan is de preischotel klaar: AANVALLEN!
Dolfje
21-11-2022 om 18:03
Jynta1981 schreef op 21-11-2022 om 18:00:
Ik bedenk met nu gewoon dat ik op de hele dag alleen een pakje liga op heb, vandaar de knorrende maag...
Nog 15 minuten dan is de preischotel klaar: AANVALLEN!
Dan heb ik met mijn dieet nog meer op!
Eet smakelijk.
Moosey
21-11-2022 om 18:12
Kippensoep, tomatensoep en een bruin bolletje. Vanmiddag al aan m’n groentencount gekomen dus dat is wel ok.
TanSwallow86
21-11-2022 om 19:09
Jynta1981 schreef op 21-11-2022 om 17:59:
Wat is dat dan die Veggie Wrap?
Is gemaakt van of tomaten of wortel

JtM
21-11-2022 om 19:33
Wij aten een gerecht met kip, couscous en groenten maar ik vond het niet lekker. Heb net een bakje pastasaus uit de vriezer gehaald en er wat pasta bij gekookt. Had nog zo'n honger.