Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-11-2022 om 18:28

hier 2 kroketten met wat mayo gegeten

Manlief maakte vandaag paella. Was lekker

Ik vond het soepweer vandaag, linzen-groentensoep, met vegetarische balletjes en vegetarische worstenbroodje.

yette

yette

20-11-2022 om 20:20 Topicstarter

We zijn in Zuid-Limburg met familie bij de Griek gaan eten. Was heerlijk, maar -zoals altijd- veel te veel. Nu door de regen 2 uur terug. 

Vanavond een simpel maaltje gemaakt van een vleesje (voor mij zalmsnippertjes), aardappels en sla. Vanaf morgen moet de vriezer zoveel mogelijk leeg, want we gaan weer voor een tijdje naar Nederland. Dat worden dus gevulde paprika's met chair à saucisse (worstvulling) en rijst, coq au vin (ik had de overgebleven saus ingevroren) met verse champignons en wortel en baguette, broccoli die op moet, pasta enzovoort. De eieren moeten ook op, dus misschien dat ik een keer pannenkoeken bak, maar daar is echtgenoot niet heel erg dol op.
Ik heb ook een heel leuk recept voor linzen met champignons van Mary Berry, maar dat zal moeten wachten tot we weer terug zijn. De aardappels zijn namelijk op, en aangezien ze hier niet van die mooie kleine kiloverpakkinkjes hebben, moet ik daarmee wachten.
Verder zie ik wel. Het zal wel leuk zijn om in Nederland weer eens eten te laten bezorgen, want dat is in deze streek een volslagen onbekend fenomeen, de afstanden zijn veel te groot .

vandaag weer eens lekkere eendenborst met wortelsalade met pinda/kokos/sesamzaad, gestoomde (volkoren basmati-) rijst en hoisinsachtige saus

en

Pindasaus met mayo en rauw uitje (zo lekker, die combinatie) met komkommerschijfjes.
Dat was natuurlijk niet genoeg dus toen de vriezer nagekeken maar daar lag niks naar mijn zin. Toen werd het tonijnsalade: bliktonijn op olijfolie, balsamico, knoflook, dolmas in stukjes (kant en klaar van ah, geen aanrader…daarom in stukjes ), olijven, paprika, rauw uitje, komkommer met geroosterde pompoenpitten+pijnboompitten en parmezan flakes. 

Oh, wat lekker Toetie, die eendenborst! Die heb ik een week of wat geleden geprobeerd met een soortgelijke, aziatische saus, maar de maten zijn hier anders, dus hij was helaas doorgeslagen. Maar volgend jaar probeer ik hem weer!

yette

yette

21-11-2022 om 07:05 Topicstarter

Nasi met sambal goreng tempeh en fou yong hai (ook hier moeten eieren op). 

Ik maak vanavond preischotel uit de oven. Met prei (oh ja joh), aardappelschijfjes, gehakt, paprika en een sausje van bloem, melk en kaas.

Hier staat gebakken gnocchi op het menu, met roerbakgroente (met catalogus nero en champignons) en braadworst. Dit vindt man altijd erg lekker, een van zijn lievelings

Ik heb nog kapucijners over en gooi die met pompoenblokjes en merquez in de oven.

afrodite05 schreef op 21-11-2022 om 08:17:

Hier staat gebakken gnocchi op het menu, met roerbakgroente (met catalogus nero en champignons) en braadworst. Dit vindt man altijd erg lekker, een van zijn lievelings

Altijd zo handig hè, die autocorrect . Maar ik hoop dat het lekker wordt, Afrodite, en dat je er zin in hebt.

Dewi-Sri schreef op 21-11-2022 om 09:33:

[..]

Altijd zo handig hè, die autocorrect . Maar ik hoop dat het lekker wordt, Afrodite, en dat je er zin in hebt.

Haha ja, zo'n catalogus erin doet het hem! Lekker crunchy... Ik bedoelde natuurlijk cavalo nero 

Catalogus Nero

Toetie, ik wilde jou iets vragen, als peulvruchtenliefhebber: jij kookt volgens mij ook in één keer een hoop bonen oid en vriest ze dan in porties in? Dat heb ik laatst ook gedaan maar ik vind ze na ontdooien heel kort houdbaar, op dag 2 in de koelkast beginnen ze al te plakken en een beetje funky te ruiken. Herken je dat toevallig? Een remedie zou natuurlijk zijn om kleinere porties in te vriezen maar daar moet ik dan nog even geschikte bakjes voor scoren.. Maar ik was dus benieuwd hoe jij dat doet. 

Ik at gister witlof met ham en kaas, geroosterde pompoen met walnoten, rozemarijn en jonge geitenkaas en geroosterde bloemkool. Met funky zwarte boontjes

TanSwallow86

TanSwallow86

21-11-2022 om 13:12

Geen idee, ben net uit bed

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.