Eten
Teigera
12-11-2022 om 10:13
Vanavond is lief er niet, dus ik zie mijn kans schoon: er komt gerookte makreel op tafel. De frutjes en ik vinden dat erg lekker maar lief vindt het niet te doen. Prima. Ik maak een rijstschotel met (logisch) rijst, bloemkoolrijst, erwtjes, gekookt eitje en dus makreel. Soort kedgeree-idee, maar dan met deels bloemkoolrijst: krijgen ze toch wat meer groente binnen dan met alleen de erwtjes. Op verzoek van frut I maak ik als toetje lavacakejes met karamel erin. Vanmiddag kijken of het Sinterklaas lukt om aan te komen bij ons in de stad, spannend! ![]()
JtM
12-11-2022 om 14:57
Wij doen hapjesavond
met o.a. stokbrood kruidenboter, zelfgemaakte bladerdeeg hapjes, gehaktballetjes, wraps, piccolini's, komkommer, paprika etc.
Verder staat er een stroopwafelcake in de oven die vriend en zoon net hebben gemaakt. Als toetje en een plakje voor Sinterklaas 
RoosOpJeHoed
12-11-2022 om 17:18
Zelfgemaakte hamburgers met sla en wat gebakken aardappeltjes
Wilde zoon graag, maar denk dat hij helemaal vol zit van alle kruidnoten die hij vanmiddag bij de optocht van piet kreeg 
TanSwallow86
12-11-2022 om 17:30
Brood.
Ben net een uurtje thuis, was op visite bij oudste zus. En ben moe en heb flinke pijn in de rug
Jynta1981
12-11-2022 om 17:55
Wij hebben de intocht zitten kijken met een hoop snoeperij en mini saucijzen, worsten en kaasbroodjes . En natuurlijk warme choco mry slagroom.
Daarna verjaardag van neefje met taart en wat hapjes. Nu een uurtje thuis, maar we gaan pas rond 19u eten, want anders echt nog geen trek. Jongste koos broodje hamburger. Erbij hebben we sla, tomaat, komkommer, augurk, kaas en een gebakken eitje. Wel trek in!
ToetieToover
12-11-2022 om 17:58
Zojuist: Shakshuka met feta, spinazie en Braziliaanse kaasbroodjes met olijfolie.
en eerder vandaag onderweg-eten, in de thermoskan:
linzensoep, snel gemaakt van een pot bouillon, linzen, en de keukenmachinehakte supersnel ui, wortel, bladselderij, venkel, en toen moest ik alleen zelf nog de rookworst snijden en kruiden verzinnen. Bij gebrek aan ideetjes werd dat een schep gehaktkruiden van Jonnie Boer.
zadencrackers erbij met restje hummus.
En als iemand twee mensen op een bankje in het bos onhandig heeft zien doen met hun picknick, dan waren wij dat ![]()
Ninoea
12-11-2022 om 18:22
Manlief kookte een AVGtje bloemkool met een varkenssaucijs. Best weer eens lekker.
Door een verlate scouting ivm overvliegen en een kinderfeestje hebben we niets meegekregen van de Sinterklaasintocht. We gaan nu morgen in de herhaling en hebben cakejes en slagroom en spul in huis om ze te versieren en dan wat warme chocolademelk erbij enzo. Wordt vast gezellig.
Koreveen
12-11-2022 om 18:22
Toet, ik had gisteren shaksuka met feta en spinazie gemaakt. Met gewone boterhammen lekker gedipt.
En ik heb je niet gezien in het bos. Lag er vanochtend mijn buik paddenstoelen te fotograferen
(waarschijnlijk ook ander bos geweest) maar ben wel benieuwd wat jullie onhandig hebben uitgehaald dan…
Lief heeft vandaag de kamado aangeslingerd. En ik krijg zometeen zgn burnt ends. Is buikspek met pittig/zoete saus en het vet is er dan wel helemaal uitgerenderd. Dat moet ook van mij want ik griezel van lillend vet aan m’n eten… dus anders pak ik een boterham
We eten er rijst en pittige boontjes bij
Fijn dat je lief thuis is en choose your battles. Heel verstandig, Moos
afrodite05
12-11-2022 om 19:42
afrodite05 schreef op 12-11-2022 om 09:26:
Ik denk dat ik vanavond een soort spinazierijst maak met spinazie en rijst (duh), gehakt, rozijnen, oregano en pijnboompitjes. Maar even zien hoe de dag loopt. Eerst naar mijn vader in het verzorgingshuis, kijken of hij zijn draai een beetje kan vinden daar. Ik wil eind van de middag wel thuis zijn, dan ben ik vaak erg misselijk dus dan wil ik niet meer in de auto zitten.
Na een lange dag, een flinke autorit en in slaap vallen op de bank, hebben we vandaag het restje boerenkoolstamppot opgewarmd. De spinaziedinges schuift door naar morgen.
yette
12-11-2022 om 20:20
Fijn dat jullie weer samen zijn, Moos!
Gisteren Grieks buffet met alles erop en eraan, vandaag quiche met spinazie en tomatensoep.
Dewi-Sri
12-11-2022 om 22:23
Vandaag een leuk recept uitgeprobeerd met gegratineerde witlof met sinaasappel, aardappel-knolselderijpuree (beide van Miljushka W.), en voor echtgenoot een stukje bavette. Was lekker.
Morgen weer een Indisch prakje, want ik heb taugé op de kop weten te tikken, en dan is prompt al mijn weerstand weg. Ik denk met kip, een restje chinese kool, wat boontjes, en verder zie ik het wel. Oh ja, de tempeh moet ook op, die zit nog in de vriezer. Ik ga hem er nu uithalen en morgen lekker pittig marineren. Over twee weken weer naar Nederland, dan ga ik het allemaal weer vers halen.
Teigera
13-11-2022 om 10:24
https://www.thekitchn.com/chicken-piccata-meatballs-little-spice-jar-22955274 ga ik vanavond uitproberen. Met tagliatelle en broccoli en paprika.
Moosey
13-11-2022 om 10:33
Hm, klinkt lekker Dewi! Witlof
sinaasappel 
Gister kippensoep. Vandaag quiche met zalm uit de vriezer gehaald voor mezelf, kan lief voorlopig vooruit met de soep. Die zie ik voorlopig nog geen andere dingen eten