Eten
Wobbelkont
11-11-2022 om 13:24
Ik heb alles voor n snijbonenstamppot in huis, maar moet bekennen dat ik eigenlijk meer zin heb in een kippetje van ‘t spit met appelmoes en bospeentjes.. Gelukkig moet ik nog naar de supermarkt 
FaithfulDuck87
11-11-2022 om 13:57
gebakken aardappeltjes met sla (incl geitenkaas, uienchutney, nootjes) en kipschnitzel
Ninoea
11-11-2022 om 19:33
Chili con carne uit de slowcooker met Turks brood, Griekse yoghurt en rijst.
Marquise
11-11-2022 om 19:42
Een poging tot aardappelgratin met restjes die hier nog in de koelkast stonden. Geen idee meer wat ik er allemaal in heb gegooid maar wel lekker!
ToetieToover
11-11-2022 om 20:02
Fin des huizes kookte (bakte) biefstukjes met aardappelpuree, ik deed er champignons en uien bij en rucolasalade met geitenkaas, zoet-zure rode uien (potje van Jumbo, best te eten), vinaigrette en frambozen.
Huiself bakte ovenpatatjes. Gegeten met veel Ton’s mayo. En als toetje de rest van de rucola, dit keer in hartige kwark met komkommer, ui, zadenmix, knoflook.
Nou heb ik echt enórme dorst! Zoute patat, denk ik.
HAHA!wait..what
11-11-2022 om 20:56
Wij aten een simpele pasta met kip, ui, champignons, spinazie en kruiden roomkaas
met wat geroosterde pijnboompitjes (zo lekker maar zo duur 🙄)
Moosey
11-11-2022 om 21:11
Thanks Dolf
Het werd vanavond nog even kippensoep uit pak, knakworsten (daar had lief zowaar zin in, dus dan krijgt-ie dat) en voor mij nog een flinke salade erbij.
Aangezien hij zo misselijk is mag-ie natuurlijk vanalles verzinnen waarvan hij denkt dat hij er trek in zou kunnen hebben. Zal wel zo nu en dan op m’n tanden moeten bijten vrees ik, één van de verzoeken vandaag was Breakers, van die yoghurtjes in een zakje. Kosten net zoveel als een heel pak yoghurt en je koopt vooral een hoop afval. Maar nee, er zit ook fruit en zonnenpitten in, dus dat was beter. En zo handig. Ik begrijp niet wat er beter aan is dan aan een bakje yoghurt waar ik ook prima wat fruit en zonnenpitten doorheen kan doen, maar ik zeg maar niks 
Dolfje
11-11-2022 om 21:48
In zo'n geval zou ik dan ook maar halen waar hij zin in heeft. Al is het dan breaker 
Dewi-Sri
11-11-2022 om 22:09
Moosey schreef op 11-11-2022 om 21:11:
Aangezien hij zo misselijk is mag-ie natuurlijk vanalles verzinnen waarvan hij denkt dat hij er trek in zou kunnen hebben. Zal wel zo nu en dan op m’n tanden moeten bijten vrees ik, één van de verzoeken vandaag was Breakers, van die yoghurtjes in een zakje. Kosten net zoveel als een heel pak yoghurt en je koopt vooral een hoop afval. Maar nee, er zit ook fruit en zonnenpitten in, dus dat was beter. En zo handig. Ik begrijp niet wat er beter aan is dan aan een bakje yoghurt waar ik ook prima wat fruit en zonnenpitten doorheen kan doen, maar ik zeg maar niks
Oh, wat herken ik dat! Als je te beroerd ben om te eten en je hebt eindelijk trek in iets speciaals, dan moet het ook precies dàt zijn, met precies dìe smaak, en niks anders. Het gaat echt weer over. Ga voorlopig maar mee met die buien, zoveel rustiger voor jullie beiden. Fijn dat hij weer thuis is, ik duim voor jullie
.
Moosey
11-11-2022 om 22:38
Ja, ga ik ook doen hoor! Ik bewaar in discussie gaan of proberen te sturen wel voor dingen die écht belangrijk zijn (zoals genoeg drinken en vaak tandenpoetsen (dat laatste wegens risico op infecties) en dat Breakers-zakjes slecht zijn voor het milieu kan ik m over een half jaar ook nog best onder z’n neus wrijven
Maar nu effe niet.
Jynta1981
12-11-2022 om 08:45
Wij eten vanavond of broodje zelfgebouwde hamburger of macaroni. Jongste mag kiezen, want oudste is er niet.
Dan belanden of de hamburgers in de vriezer, of ik maak alvast macaroni prut en gooi dat in de vriezer voor van de week.
Morgen slinger ik de slowcooker aan met kippenbouten, paprika, tomaat, ui en een boel kruiden (ook wel eens op een (m)eet gemaakt geloof ik. Ik dacht de herfstmeet bij mij thuis, toen we ineens met 25 graden in de tuin zaten in oktober
). Erbij notenrijst.
ToetieToover
12-11-2022 om 08:54
Moosey schreef op 11-11-2022 om 21:11:
Thanks Dolf
Het werd vanavond nog even kippensoep uit pak, knakworsten (daar had lief zowaar zin in, dus dan krijgt-ie dat) en voor mij nog een flinke salade erbij.
Ik snap het wel, want je ruikt en ziet zo min mogelijk van het eten en koud eten heeft ook nog eens iets minder smaak en dat helpt allemaal mee als je misselijk bent en toch ‘moet’ eten en dan vooral eiwitrijk. Ik spreek uit ervaring en koken en eten is mijn hobby, maar toen even niet!
Dolfje
12-11-2022 om 09:16
Ik bak hamburgers en kastanjechampignons en sla erbij denk ik.
Vanavond een feestje met bitterballen, nu al zin in 
afrodite05
12-11-2022 om 09:26
Ik denk dat ik vanavond een soort spinazierijst maak met spinazie en rijst (duh), gehakt, rozijnen, oregano en pijnboompitjes. Maar even zien hoe de dag loopt. Eerst naar mijn vader in het verzorgingshuis, kijken of hij zijn draai een beetje kan vinden daar. Ik wil eind van de middag wel thuis zijn, dan ben ik vaak erg misselijk dus dan wil ik niet meer in de auto zitten.