Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Surinaams broodje kip kerrie met patat

Ik heb boerenkoolstamp op met spekjes en slavinken.

yette

yette

10-11-2022 om 19:50 Topicstarter

Roti kip. 

oh en bij de kipshoarma zat nog broccolirijst met gebakken champignons en bosui erdoor. En de knoflooksaus was tzaziki. Was erg lekker en misschien wel extra omdat ik het niet zelf heb hoeven klaarmaken  

Ik heb vanavond coq au vin gemaakt, zo'n heerlijke Franse klassieker. Echtgenoot was helemaal blij, het was ook goed gelukt. Ik had vrij veel saus over (op basis van een beurre manié die ik gebruikt had om het stoofvocht te binden) en ik hoop maar dat dat goed invriest. En zo niet, quel dommage .
Morgenavond nog eens preistamppot (denk ik), en anders pizza. We zien wel wat de dag brengt, want het is hier schitterend, tamelijk warm weer op het ogenblik, en dan bewaar ik stamppot liever tot een passender temperatuur.

Weinig kookzin, de vriezer bracht:

Saoto soep, eitjes erbij gekookt en kommetje rijst opgewarmd

en

pom met snijbonen en daarbij nog een kommetje opgewarmde rijst

piep en klaar vandaag (mijn magnetron pingt niet)

Ik maak bloemkoolrijst met boontjes en tomaten en uitgebakken chorizo en een gebakken ei erbij. En beetje gerookt paprikapoeder van Mallorca erdoor.
Ga dat dadelijk al maken want vanwege een zieke collega heb ik vanmorgen weer een extra dienst.
Volgende week heb ik een dienst geruild en ben ik de vrijdagmiddag eens vrij, zo'n zin in 

De boerenkoolstamppot van gisteren schuift door naar vandaag. Gisteren hebben we pizza besteld. 

TanSwallow86

TanSwallow86

11-11-2022 om 09:36

Mini vegetarische pizza
Ik eet de komende tijd brood.
Heb via too good to go app een broodbox gescoord. 
Vriezer zit nu vol met brood. 

Dit alles voor 3.99 euro

IMG-20221111-085047-818.jpg

Dat is niet weinig HQ!

Lief komt vandaag thuis uit het ziekenhuis als alles goed gaat. Hij is wel erg verzwakt en misselijk, dus ik denk dat ik maar weer eens een flinke pan kippensoep ga koken. 

Wat fijn Moosey, je lief weer om je heen. 

Wij eten vanavond pluimfeestburger op een broodje met rauwkost en patatjes. Feestelijk eten, want daarna gaan we St Maarten lopen hier in de buurt en dat hebben de frutjes nog nooit gedaan (het wordt hier niet echt gevierd, we gaan naar vrienden verderop in de wijk waar ze met de straat het wél vieren) dus vinden ze superspannend. Daarna komt er een vriendinnetje van de oudste logeren.

Gezellig Teig! Wij lopen ook vanavond 🎃

Fijn dat lief weer thuis is Moos. Nu weer aansterken 💪

Ik maak vanavond tagliatelle in roomsaus met champignons, prei, paprika en hamblokjes.

A aardappelpartjes uit de oven
V kiphaasjes
G broccoli

TanSwallow86

TanSwallow86

11-11-2022 om 11:56

RoosOpJeHoed schreef op 11-11-2022 om 11:52:

A aardappelpartjes uit de oven
V kiphaasjes
G broccoli

Ik heb ook kiphaasjes. Heb net vegetarische pizza op die ik kreeg bij too good to go broodbox

zo dat is een flinke berg eten voor 3,99 hq!

Fijn dat je lief straks weer thuis is moosey en dat je hem zelf kan voeden en verwennen met eten (als hij daar nu van kan genieten). 

Hier ook sint maarten vanavond. Ik maak pasta met spinazie, champignons en spekjes. Lekker makkelijk en toch groenten erin. Het weekend wordt al genoeg fastfood.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.