Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

ToetieToover schreef op 09-11-2022 om 13:12:

[..]

Niet iedereen helaas, de glutenvrije lasagnebladen zijn niet erg ‘volkoren’. Maar niet getreurd, ik eet het niet zo vaak. En de pompoenlasagnebladen zijn anders ook nog een optie. En daarom houd ik ook zo van peulvruchten: vezels en eiwitten, wat wil je nog meer?!

[...]

Nee ik zal jou de volkoren lasagnebladen niet serveren! Maar ik vond het toch een mooie ontdekking. Ben alleen de salie vergeten voor in mijn recept. 

Ik heb helemaal geen zin om te koken maar omdat ik het hier heb opgeschreven moet ik het wel gaan maken geloof ik. Of kan het nog even wachten... Nou ja ik doe het maar gewoon geloof ik. Uiteindelijk is koken meestal leuk.

TanSwallow86

TanSwallow86

09-11-2022 om 18:38

Heb vroeg gegeten, had ineens trek. Nu aan het smullen van chocimousse. En dat voor iemand die niet echt gek is op chocolade 

wij zouden lasagne met spinazie en kip eten. Ik had alleen geen trek in de hoeveelheid werk. Het werd dus spaghetti met spinazie met spekjes en wat pesto.

Wij aten nachos vandaag.  

Lief appte gisteren dat hij iets in z'n hoofd had voor het avondeten en dus ons ging verrassen. Leuk. Hij haalde dim sum bij de toko, allerlei soorten, en maakte deze klaar. Hij heeft er wat sausjes bijgemaakt en we hebben met z'n vieren er erg van genoten. De frutjes vonden het fantastisch, al die kleine hapjes en sausjes en dan ook nog met stokjes mogen eten (en vork en mes hoor, want met stokjes is wel echt lastig nog). 
Gisteravond zouden we eigenlijk een honingmosterd-hammetje eten uit de oven, met gebakken minikriel en broccoli, dat aten we dus vanavond. 

@anijsblokje: grappig, ik had voor vrijdag pompoenlasagne in gedachten! Maar oudste frut moet naar de zwemles (tot kwart voor zes, dan nog afdrogen aankleden haastig naar huis) en ze is uitgenodigd om St Maarten te komen lopen bij een vriendinnetje in haar buurt, superleuk maar het moet allemaal snel-snel. En ze is niet zo goed in snel-snel, dus een lasagne lijkt me niet ideaal als haastig avondeten. Nog even nadenken wat ik ga doen. 

Lekker dim sums Teig!

Ik moest gisteren wegen bij de consulent en ondanks het uit eten en drinken dit weekend was er een goeie kilo af. Het zal nu wel weer wat gaan schommelen want de feestweek is begonnen inclusief al een paar dagen hoofdpijn en buikpijn. 
Vandaag herkansing wat betreft eten bij mijn moeder, geen idee dus nog wat we krijgen. 

Ik weet het nog niet voor vanavond. Ik haal vanmiddag de boodschappen op dus genoeg opties, maar in mijn planning was het een lege dag. 
Ik ga dus even kijken waar ik trek in heb, 1 van de meisjes vroeg gister wanneer we weer eens verse pizza gingen maken/eten, dus misschien wordt dat het wel.

Hier staat boerenkoolstamppot met rookworst op het menu, met jus die over is van het stoofvlees van laatst.

Ovenfriet met zelfgemaakt broodje hamburger met allerlei toppings, doperwten en wortels en gebakken ui. 

Man is laat thuis, dus zoon en ik maken er een pizzafeestje van

TanSwallow86

TanSwallow86

10-11-2022 om 15:06

Paella

Butter chicken (maar dan zonder chicken) met kikkererwten en roerbakgroenten. Rijst erbij. Lekker makkelijk want beide frutjes moeten sporten net voor etenstijd. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

10-11-2022 om 16:23

bami

Wij krijgen kipshoarma met zelfgemaakte knoflooksaus.

ik maak een traybake met bloemkool, paprika,  sjalot en worstjes. Aardappeltjes uit de airfryer erbij

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.