Eten
ToetieToover
08-11-2022 om 21:41
Hier ook eieren, in de vorm van een ovenomelet met restjes (rijst, groenten en bonen) erdoor. Met spinazie erbij.
Daarna was het een beetje rommelig, eh hapjeseten
: wortels met hummus, tortilla chips met avocadodip, mosterdsoep, zadencrackers met kaas.
yette
09-11-2022 om 09:22
Simpele pasta met zelfgemaakte pesto en een bakplaat vol aubergine, courgette, paprika's, ui etc. waar ik de runder/linzen-balletjes denk ik gewoon tussen leg.
Heeft er iemand trouwens een beproefd recept met stoofpeertjes èn walnoten? Liefst hartig. Ik dacht zelf aan een soort 'Yet doet maar weer eens wat' zuurdesembrood/pizza met honing, tijm en geitenkaas?
Er wordt namelijk volop geoogst en ik kom erin om 
MatureJackal76
09-11-2022 om 10:07
@yette: een cake? Zie https://madebyellen.com/perencake-met-walnoten/
Of een aperietiefhapje : zachte (geiten)kaas mengen met walnoot met reepjes gesauteerde peer in parmaham? Honingdip erbij eventueel.
afrodite05
09-11-2022 om 10:36
Stoofvlees met airfryer frietjes staan hier op het menu. Vooraf een salade met mais, tomaat, sla en augurk, dan is de portie groente tenminste alvast binnen. Maar ik moet er nu nog even niet aan denken...
afrodite05
09-11-2022 om 10:38
@Yette ik maakte voorheen wel eens een simpele salade met rucola, peer, walnoten en parmezaan/pecorino/zo'n soort kaas in krullen. Ik denk dat dat ook prima kan met stoofpeertjes ipv "gewone" peer.
Dolfje
09-11-2022 om 10:57
Ik zou de stoofperen koken en in bakjes in de diepvries doen en dan door de yoghurt etc gooien.
MatureJackal76
09-11-2022 om 11:29
Dolfje schreef op 09-11-2022 om 10:57:
Ik zou de stoofperen koken en in bakjes in de diepvries doen en dan door de yoghurt etc gooien.
Ik ook 😋
anijsblokje
09-11-2022 om 13:02
Stoofperenijs! En je kunt ze altijd wecken natuurlijk.
Ik eet vanavond pompoenlasagne (hoera voor de volkoren lasagnebladen, dus iedereen naar AH!) met flespompoen, spinazie, oesterzwammen, passata en mozzarella.
ToetieToover
09-11-2022 om 13:12
anijsblokje schreef op 09-11-2022 om 13:02:
Stoofperenijs! En je kunt ze altijd wecken natuurlijk.
Ik eet vanavond pompoenlasagne (hoera voor de volkoren lasagnebladen, dus iedereen naar AH!) met flespompoen, spinazie, oesterzwammen, passata en mozzarella.
Niet iedereen helaas, de glutenvrije lasagnebladen zijn niet erg ‘volkoren’. Maar niet getreurd, ik eet het niet zo vaak. En de pompoenlasagnebladen zijn anders ook nog een optie. En daarom houd ik ook zo van peulvruchten: vezels en eiwitten, wat wil je nog meer?!
Vandaag in dit kooktheater:
Hartige havermoutpap, met parmezaanse kaas, pijnboompitten, olijfolie, peper en zout. Erbij restje spinazie en gekookte eitjes.
En verder:
kipgehaktballetjes met koolsalade en aardappel/aardpeergratin met kaas
Elmie
09-11-2022 om 13:30
Hier vanavond stammpot rauwe andijvie met spekjes en een stukje rookworst.
Straks de griepprik halen en ik hoop dat het droog blijft want ik moet op de fiets 😉☔️