Eten
afrodite05
08-11-2022 om 10:45
Ik heb een restje broccoli en een restje snijbonen, de bedoeling is om dat te wokken met kip. Als ik me fit genoeg voel, loop ik straks nog even naar de winkel om een paprika of champignons erbij te halen (of ik kijk man even lief aan). Ik weet nog niet of ik er een saus bij wil of dat ik het simpel houd, geen idee wat ik vanavond aankan qua kruiden etc.
Libertine
08-11-2022 om 14:03
Pastinaak bloemkoolsoep hier vanavond! Maak ik vanavond voor het eerst. Ben benieuwd!
afrodite05
08-11-2022 om 14:33
afrodite05 schreef op 08-11-2022 om 10:45:
Ik heb een restje broccoli en een restje snijbonen, de bedoeling is om dat te wokken met kip. Als ik me fit genoeg voel, loop ik straks nog even naar de winkel om een paprika of champignons erbij te halen (of ik kijk man even lief aan). Ik weet nog niet of ik er een saus bij wil of dat ik het simpel houd, geen idee wat ik vanavond aankan qua kruiden etc.
Plannen zijn gewijzigd, ik heb helemaal geen zin in rijst. Het wordt dus pasta met kip, broccoli en snijbonen. Daar gaan nog wat tomaatjes bij en dan is het allemaal wel weer prima.
Elmie
08-11-2022 om 14:49
De soep staat klaar. Straks alleen nog opwarmen en kruiden en room erin.
Straks naar de fysio met zoon. Dan naar de oppas brengen en naar het oudergesprekje. Dus lekker makkelijk die soep.
Elmie
08-11-2022 om 16:34
Friezinnetje schreef op 08-11-2022 om 16:05:
pasta met kip/champignon/prei/pestoroomsaus
Lekker!
Weer opgeknapt?
Marquise
08-11-2022 om 16:37
ik denk pasta carbonara met wat broccoli erdoor.
En voor morgen al wat boodschappen halen, ik heb ineens zin in aardappelgratin met iets erbij.
FaithfulDuck87
08-11-2022 om 17:11
Elmie schreef op 08-11-2022 om 16:34:
[..]
Lekker!
Weer opgeknapt?
ja, ik ga morgen een halve dag aan het werk.
FaithfulDuck87
08-11-2022 om 17:12
En in de voorbereiding van het eten van vandaag, heb ik 2 porties kip-pesto gemaakt en van de andere helft van de kip een vulling gemaakt voor wraps. /ook 2 maaltijden. Dus van elk nog 1 in de vriezer. Lekker makkelijk!
MijnNaamIsHaas73
08-11-2022 om 17:47
Vanavond wordt er voor ons lasagne gemaakt. Heerlijk na een intensieve werkdag.
Im had trouwens zondag voor het eerst broccoli geroosterd in de oven. Dat was echt een succes 😋
Jynta1981
08-11-2022 om 20:51
Dolfje schreef op 08-11-2022 om 07:56:
Het is weer dinsdag dus gekookte eitjes en wortels mee en eet vanmiddag een restje ijsbergsla met tomaat denk ik.
Dat klinkt allemaal saai en magertjes, hoe hou je het erop uit joh! Je uit eten klinkt heerlijk en inderdaad, lekker zondigen en dan er vooral keihard van genieten!
Gister aten we aardappel anders (ja, een pot, quilty pleasure) met aardappelschijfjes, saucijsjes in stukjes, tomaat, ui en sperzieboontjes. Toe vianetta, want mijn moeder zou komen eten voor haar verjaardag. Die kwam alleen niet opdagen, dus we hebben dat ding met zijn vieren opgegeten met een hele bus slagroom. De bonbons die ik voor haar had gekocht zijn ook bijna op
Daar voel ik me dan wel een beetje schuldig over dus ik ga morgen maar even een doosje nieuwe langsbrengen.
Vanavond aten we gekookte aardappels met een bal gehakt en een goed gevulde salade.
Morgen chili con carne met tortilla Chips. Daarnaast keuze uit rijst of wraps met natuurlijk Ijsbergsla en crème fraiche.
Dolfje
08-11-2022 om 21:36
Jynta1981 schreef op 08-11-2022 om 20:51:
[..]
Dat klinkt allemaal saai en magertjes, hoe hou je het erop uit joh! Je uit eten klinkt heerlijk en inderdaad, lekker zondigen en dan er vooral keihard van genieten!
Had ook nog geitenkaas en dat door de sla gegeten maar verder was het vandaag wel saai ja maar dat is de dinsdag nu gewoon. Moet tot 14:00 uur werken en dan om 17:00 uur weer.
Morgen wordt het beter hoor dan kook ik gewoon weer. Denk bloemkoolrijst met Aziatisch gehakt en taugé en een gebakken ei.