Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Waarschijnlijk eet ik vanavond een salade met winterpostelein en spekjes. Dressing nog geen idee, misschien gewoon een vinaigrette maar wie weet vind ik alleen olijfolie en balsamico ook genoeg. 

Balen Friezin van de positieve test. Hopelijk niet al te veel last van?

Oh dat is vervelend Friezinnetje. Hopelijk snel weer klachtenvrij.

Als je meeleest, hoe is het met jou Afrodite?

On topic: wij eten sla met een eitje en een gebakken aardappel.

Beterschap Friezinnetje!
Hier wordt vanavond chili con carne gegeten, want ik moet werken. Ga wel wat regelen met de collega's. 

Ik moet alsnog zelf koken want moeder heeft afgebeld. Straks even naar de appie of jumbo dan maar.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

03-11-2022 om 14:22

ik heb hier kippenlevertjes gebakken met ui en er door sperziebonen. Ik maak er een soort ketjapsausje bij en eet het met zilvervliesrijst. 

vandaag:

meeneemlunch, linzensalade met olijven, gerookte amandelen, paprika, ui, augurk, rozijnen, balsamico/olijfolie dressing met daarin veel knoflook (collega’s maar weer eens op Corona-afstand houden  ) en hummus met Leev linzenwafels. Linzerig dagje 

en

poging tot lekkere tempé maken: gefrituurd en daarna in een zoet-zuur, rokerig ketjapsausje, met ijsbergsla en peultjes en gestoomde volkoren basmati rijst van Tilda, lekkere rijst vind ik dat!

Wij hadden vandaag een simpele maar lekkere pasta, spaghetti met citroenroomsaus met erwtjes en gerookte zalm. Oh en nu ik dit typ bedenk ik me dat ik er een salade bij had willen maken, maar de sla ligt nog in de koelkast.  Nouja, komt morgen of zaterdag wel op. 

Ik heb 2 smokey beefburgers gehaald en dat aten we met komkommer /tomaat /rode ui en lemon pepper.
Oh en we hadden eerst een kom champignonsoep ( k&k).

Ik had couscous met groenten mee van een voorraadje maaltijden wat mijn zus voor me gekookt heeft zodat ik makkelijk in het ziekenhuis kan eten. Was op zich best lekker maar er zou echt nog iets bij moeten.. Vleesje erbij of feta erover ofzo. Of gerookte amandelen 💡. Daar moet ik ook ns wat van aanschaffen. 

yette

yette

03-11-2022 om 19:55 Topicstarter

We hebben beiden een drukke dag gehad, zijn net thuis, en waren vergeten af te spreken dat een van de kinderen moest koken. Dus De Vader is zojuist diepvriespizza voor de rest en voor mij een maaltijdsalade met kip-chili gaan halen. 

Ik moet vanmorgen een extra dienst draaien dus geen tijd en zin om ook nog te koken dus heb een bakje chili con carne uit de diepvries gehaald. Moet er nog wat sla bij halen maar ga zo even een frisse neus halen voor ik ga werken.
Morgen gaan we als het goed is uit eten in een andere stad. Heb 2 restaurants geserveerd want wacht nog op een bevestiging van degene die we eigenlijk willen. Gaan met vieren en zo ergens binnenlopen kan bijna nergens meer. 

Daar ben ik weer (even).  Nog steeds zwanger, dus dat is positief, maar helaas ook nog steeds heel misselijk. Ik heb drie soorten medicatie tegen de misselijkheid, waardoor ik nog minimaal hoef over te geven, maar nog steeds 24/7 beroerd. Na dagen raar eten (voornamelijk vanillevla en witte bolletjes met kaas, dat was zo'n beetje het enige wat ik binnen kon houden) probeer ik weer wat normaler te eten. Is ook fijner voor man. We proberen nu dus weer samen te eten. Ik probeer vooral ook dingen die mijn obstipatie een beetje kunnen helpen, nog zo'n fijn kwaaltje.
Deze week hebben we chili con carne gegeten, nasi en gisteren een ovenschotel rodekool/gehakt/aardappelpuree. Ik ga zo voor het eerst weer naar de supermarkt hier om de hoek, boodschappen doen voor twee dagen. Ik had tortilla's met sla, tomaat, maïs, komkommer, avocado en in reepjes gesneden krokante kipburger bedacht, en een soort mac n cheese met tomaat uit de oven waar dan broccoli bij gaat. Nog even kijken waar we vandaag dan meer zin in hebben. Het jammere is dat ik vooral in de avond weer erg misselijk word en alleen maar eet omdat het moet, niet omdat ik er trek in heb. Maar het schijnt dat de misselijkheid rond deze week zijn piek zou moeten bereiken (tenzij ik die "geluksvogel" ben die 9 mnd misselijk is) en dat het daarna afzwakt, dus daar hopen we dan maar op. 

Oooh Afrodite ik help het je hopen! Klinkt heel heftig, die misselijkheid. 

Wij eten vanavond melanzane alla parmigiana. Maar eerst een dagje thuiswerken, het lijkt een zonnige dag te worden dus vanmiddag een lunchwandeling lijkt ook een goed plan. 

Ha afrodite!! Wat super om te lezen dat je nog steeds zwanger bent ! Die misselijkheid is wel heftig zeg, hopelijk neemt het snel af en kan je can je zwangerschap genieten!

Ik denk dat wij vanavond diepvries pizza eten, in punten voor de tv. Heb zoiets aan de kinderen beloofd... Ik serveer er ook nog wel een schaal rauwkost met een yoghurtdipje bij.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.