Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Had nog een zak wortels en geraspte wortel en cherrytomaten en heb daar net soep van gemaakt voor in de diepvries want morgen eten we niet thuis en vrijdag geen tijd want moet extra werken en weggooien willen we zo min mogelijk. 

Dolfje schreef op 02-11-2022 om 11:57:

Had nog een zak wortels en geraspte wortel en cherrytomaten en heb daar net soep van gemaakt voor in de diepvries want morgen eten we niet thuis en vrijdag geen tijd want moet extra werken en weggooien willen we zo min mogelijk.

Lekker toch. Doen wij ook zo weinig mogelijk, eten weggooien.

Ik maak vanavond bami met Chinese roerbakgroenten, kruiden en gehakt. En ik maak zelf satésaus en haal nog even een zakje kroepoek.

ja ik had er net ook even tijd voor. Komt vast ergens de komende week dus op tafel 

JtM

JtM

02-11-2022 om 13:05

Vriend eet een restje kip madras van maandag. Ik maak voor zoon en mij pasta met roomsaus en lekker veel paprika er doorheen. 

Ik maak vandaag een stoofpotje van kip, sperziebonen en champignons.  Ik gooi er ook nog krieltjes door want de kinderen houden hier niet van rijst

JtM schreef op 02-11-2022 om 13:05:

Vriend eet een restje kip madras van maandag. Ik maak voor zoon en mij pasta met roomsaus en lekker veel paprika er doorheen.

Heb je een recept van de kip madras? Ben benieuwd.

TanSwallow86

TanSwallow86

02-11-2022 om 16:37

Ik wil zelf ook even geen koolhydraten eten, mijn blds schiet steeds teveel richting hyper. 
Vandaag dus de biefstuk wat ik gisteren zou eten met kastanje champignons maar dan zonder brood. En als toetje een kinderappeltje.
Had gisteren een zak gekocht, dus moet op. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

02-11-2022 om 16:39

vandaag nog een keer hutspot met spekjes

Pompoenrisotto met salie en parmezaan, gerookte kipreepjes erbij. 

Witlofrisotto

LostJellyfish83

LostJellyfish83

02-11-2022 om 17:26

Penne met kip, salami, spinazie, groene pesto en parmezaanse kaas; gegarneerd met cherrytomaten en pijnboompitten. 

HarleyQuin schreef op 02-11-2022 om 16:37:

Ik wil zelf ook even geen koolhydraten eten, mijn blds schiet steeds teveel richting hyper.
Vandaag dus de biefstuk wat ik gisteren zou eten met kastanje champignons maar dan zonder brood. En als toetje een kinderappeltje.
Had gisteren een zak gekocht, dus moet op.

Is het een idee met je diabetesverpleegkundige, praktijkondersteuner en/of diëtist een plannetje te gaan maken ipv zelf te gaan experimenteren? Je gaat volgens mij ook door een zware tijd dus dat maakt het allemaal niet makkelijker. 

Ik eet volkoren meergranenbrood met geitenkaas vanavond. 

TanSwallow86

TanSwallow86

02-11-2022 om 19:10

anijsblokje schreef op 02-11-2022 om 17:32:

[..]

Is het een idee met je diabetesverpleegkundige, praktijkondersteuner en/of diëtist een plannetje te gaan maken ipv zelf te gaan experimenteren? Je gaat volgens mij ook door een zware tijd dus dat maakt het allemaal niet makkelijker.

Ik eet volkoren meergranenbrood met geitenkaas vanavond.

Dvk weet van rouwproces.

Ik heb van haar op mijn donder gehad.

Ik doe elke 2 weken of meer een update van mijn Freestyle libre, zij kan dan via Libre view kijken hoe het er voor staat. Zij gaf aan minder koolhydraten en meer bewegen. 

Ik zie dvk sowieso 14 dec

Wij gaan bij mijn moeder eten dus ik weet het nog niet. Als het goed is wel koolhydraatarm.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

03-11-2022 om 07:43

ik heb nog geen idee. Vanmorgen positief getest, dus even kijken hoe het met de klachten gaat. Maar heb van alles in de vriezer liggen, dus ik krijg sowieso wel wat

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.