Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

De sucadelapjes staan hier te sudderen, samen met wortel, prei, rode ui en kastanjechampignons! Daarbij komt rode kool en rosti-rondjes!

Ik roerbak ui met spekjes. Dan gaat er spitskool bij. Aan het eind gaan er gewelde rozijnen door. Erbij aardappelkroketjes.
Als toetje hebben we yoghurt met verse ananas en zoontje krijgt blauwe bessen. Die houdt niet zo van ananas.

Hoe is het nu met zoon Yette?

yette

yette

01-11-2022 om 15:42 Topicstarter

Ik mocht De Zoon rond lunchtijd weer meenemen   

Vanavond makkelijk: 'verse' gevulde pasta met ricotta en spinazie - met wat diepvries-spinazie, kers-tomaatjes, rode ui en zelfgemaakte pesto. Erbovenop een lading zelfgeraapte walnoten, rucola en krullen parmezaan. 

JtM

JtM

01-11-2022 om 15:51

Fijn dat zoon weer thuis is Yette!

Hier staat een AVG'tje op het menu:
Aardappels, bloemkool en een kipburger. 

Goed nieuws Yette 👍

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-11-2022 om 16:50

hier bami met gebakken ei

Friezinnetje schreef op 01-11-2022 om 16:50:

hier bami met gebakken ei

Ik wil morgen bami gaan maken 😋

TanSwallow86

TanSwallow86

01-11-2022 om 17:17

HarleyQuin schreef op 01-11-2022 om 10:21:

biefstuk(30% korting) met kastanje champignons en een boterham met roomboter jus. Wat mijn moeder altijd lekker vond

Gaat niet door. Ben doodmoe, eet een ham kaas croissant 

Wij aten een simpele pompoen-wortelsoep. Zo'n diepvrieszak van Bonduelle.

Gisteren mijn herhaalprik gehaald en voel me hondsberoerd. Had niet eens trek in eten en dat is bij mij een zeldzaamheid

tortilla met kip, ui, paprika, sla,  geraspte kaas en knoflooksaus (en wat kruiden over de kip)

@yette: heftige ervaring in het ziekenhuis. Bijzonder dat zo'n meisje niet een kamer apart krijgt? Ze zullen haar hopelijk voor stevige begeleiding / behandeling aanmelden, helaas zal het niet de eerste keer zijn geweest dat het ziekenhuis met een dergelijke situatie van doen had.

@Jynta: wat naar dat je zoveel zorgen hebt om je moeder. Sterkte. Kun je het wel met iemand delen van je familie?

Ik snackte wat lekkere hapjes op een borrel vanmiddag (Korean fried chicken, bruschetta's) en at daarna een hapje in de trein onderweg naar huis. Niets noemenswaardigs maar het vulde. Lief en de frutjes aten bobotie.

Volkoren wrap gevuld met shoarma uit de oven, ovenfriet en een Mexicaanse rauwkostsalade met oa paprika, rode ui, komkommer, mais, avocado, kidneybonen, veel koriander (team koriander is jummie) wat olijfolie en limoensap. 

yette

yette

01-11-2022 om 23:28 Topicstarter

@ Teig, dat meisje was op de spoedeisende hulp. Geen idee of ze daarna ook moest blijven en hoe ze dat verder aanpakken. 

Hier wordt het vandaag bloemkoolrijst met uitgebakken chorizo en sperziebonen en een gebakken ei erbij. 

yette

yette

02-11-2022 om 09:56 Topicstarter

Rijst uit de oven van Ottolenghi (uit Simple, maar met een flinke zoete aardappel als toevoeging) met köfte. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.