Eten
RoosOpJeHoed
31-10-2022 om 15:08
Jeetje Yette, weer naar het ziekenhuis! En idd, wat een nare situatie van dat meisje ernaast. Hoe kom je zover op die leeftijd? 
ToetieToover
31-10-2022 om 15:10
Wat naar, Yette.
vandaag:
een restje bietensalade, deze keer met edamame, walnoten en zachte geitenkaas (want de haring was wel opgegaan eerder)
en verder:
restje beenham met salade van rucola/mosterd/bietenblad, linzen, uitje,balsamico dressing en restje zoete aardappelpuree met hartige kwark met mosterd en gepofte pompoenpitten.
Libertine
31-10-2022 om 17:16
vanavond couscous als een soort gevulde salade met falafel, kikkererwten, paprika, tomaatjes, courgette, granaatappel, vegan feta (die van dodoni is mn favoriet) met wat rucola en gekruid met ras El hanout, verse munt en wat humus. Hopelijk blijft er wat over voor de lunch van morgen. Vier hongerige “pubers” aan tafel dus die kans is niet bijster groot…
Dewi-Sri
31-10-2022 om 18:14
Jakkes Yette, wat naar! Ik hoop dat je zoon gauw weer op de been is, maar ik hoop ook dat er goede hulp voor dat meisje is.
Ik heb allemaal lekkere dingen in huis, maar gewoon even geen zin om er wat mee te doen. Ik maak voor echtgenoot een avg'tje (lekker alle hersencellen on hold
) en voor mij lekker instant noodles. Het is hier vreselijk weer, maar mijn (hoop ik) nieuwe bevlieging voor traybakes moet maar een dagje wachten. Voor morgen heb ik iets in mijn hoofd voor bietjes en geitenkaas, en er ligt ook een knolselderij te wachten. Verder moet er deze week nog iets aziatisch in elkaar geflanst worden, want mijn chinese kool moet ook op, hoewel dat niet per se aziatisch hoeft te zijn, natuurlijk.
Later in de week ook gevulde paprika's, want ik was vergeten gehakt uit de vriezer te halen. En ik heb wat geweldige recepten gevonden voor linzen. Wat u zegt: de keuze is reuze, maar vanavond even niet.
Ninoea
31-10-2022 om 18:40
Jynta1981 schreef op 30-10-2022 om 23:25:
[..]
Is dat dat recept van de allerhande met erwtjes en tomaat? Die vind ik zó lekker!
Ja dat is hem! Vinden wij idd ook heerlijk.
yette
31-10-2022 om 18:40
De Zoon en ik hebben pizza besteld (in het ziekenhuis, uitleg waarom lijkt me niet nodig). De Vader grijpt ondertussen thuis zijn kans en zet daar zuurkool op tafel. Dat laatste is, zeg maar, niet mijn ding. Een geluk bij een ongeluk dus
Ninoea
31-10-2022 om 18:43
Vanmiddag bij de lunch wat ik de opgewarmde pompoensoep van gisteren.
Vanavond aten we pasta pesto met kipfilet, volkoren pasta, courgette en tomaat.
Jynta1981
31-10-2022 om 18:45
Jeetje wat giftig Yette. Van je zoon en van het meisje. Hartverscheurend kan ik me zo voorstellen...
Hier is de zuurkool verschoven. Gedoe met mijn moeder, dus veel in de weer vandaag naast werk, een hoop zorgen helaas.
Het werd dus gemaksvoedsel: gekookte aardappels, doperwten, wortels, mais en een vega schnitzel.
Morgen denk de zuurkool. Dan ben ik enigszins op tijd thuis.
MijnNaamIsHaas73
31-10-2022 om 20:32
Heftig Yette dat het weer zo vaak mis gaat met je zoon. En dan ook nog dat leed van zo'n meisje in het ziekenhuis, dat laat je ook niet makkelijk los. Hopelijk is er hulp voor haar.
Jij ook sterkte Jynta met de zorgen om je moeder.
Gisteren haalden we voor het eerst in jaren chinees omdat we onverwachte gasten hadden. Vandaag maakte ik een ovenschotel met gehakt, rode kool en aardappelpuree.
Dewi-Sri
31-10-2022 om 23:05
Yynta, wat herkenbaar, die zorgen om je moeder. Ik wens je heel veel sterkte, dit is vaak zo moeilijk. Bij mij in elk geval wel, vorig jaar.
TanSwallow86
01-11-2022 om 10:21
biefstuk(30% korting) met kastanje champignons en een boterham met roomboter jus. Wat mijn moeder altijd lekker vond
Dolfje
01-11-2022 om 14:56
Ik heb nog een klein rookworstje en dat eet ik straks met mosterd en neem rauwkost mee vanavond. Misschien eet ik ook nog wel een kom soep maar eerst koffie