Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij eten lasagne omdat de groente echt heel erg op moeten. Met gehakt (aha! Woensdag gehaktdag!), Italiaanse groente en bechamelsaus. 

Wat me trouwens doet denken aan iets waar ik nu weer om moet gniffelen. We aten bij schoonzus en zwager, zwager had lasagne gemaakt. Was heerlijk! Zegt zwager: "die beegaamol saus maakt het wel echt lekker!". Ik moest echt even nadenken waar hij het over had, blijken zij het dus al zo'n 40 jaar verkeerd uit te spreken 

Bedankt voor alle tips. Helaas heb ik de tempe laten aanbranden  
Ik had het in de airfryer gedaan want ik haat frituren met olie. Maar ik had het eerst gemarineerd en daarna dus in de airfryer. Toen was het heel snel zwart geworden, ik denk dat de marinade verbrand is.

De rest was wel lekker en ik had er ook gekookte eitjes bij dus het was alsnog een complete maaltijd.

TanSwallow86

TanSwallow86

26-10-2022 om 18:53

Pasta carbonara met een flinke laag geraspte kaas, die had ik er op laten smelten 

Broodje vegaburger, met broccoli (moest op.. wordt tegenwoordig zo snel geel/rot!) en ik heb aardappelsteeltjes in de oven gegooid als zijnde frietjes. Geen idee of dat wat wordt

aardappels met sperziebonen en een gehaktbal 

Jynta1981 schreef op 26-10-2022 om 17:02:

[...]
Wat me trouwens doet denken aan iets waar ik nu weer om moet gniffelen. We aten bij schoonzus en zwager, zwager had lasagne gemaakt. Was heerlijk! Zegt zwager: "die beegaamol saus maakt het wel echt lekker!". Ik moest echt even nadenken waar hij het over had, blijken zij het dus al zo'n 40 jaar verkeerd uit te spreken

Ik hoop dat-ie nooit in de supermarkt naar beegaamolsaus heeft hoeven vragen.  (ik was ook 18 ofzo toen ik erachter kwam hoe dat heette,maar dat was meer omdat wij het thuis gewoon over "die lekkere bovenkant van de lasagne" hadden - en bij ons in de familie is dat laagje altijd oranje, door er tomatenpuree door te roeren voordat je de kaas erin flikkert...zoveel beter dan dat saaie wit!   )

yette schreef op 26-10-2022 om 15:49:

[..]

Ik die het andersom Frituur blokjes tempeh eerst knapperig en marineer ze daarna pas in een ingekookte-saus-achtige marinade die ik qua smaak aanpas op de eindbestemming. Vervolgens verwerk ik het geheel in het gerecht - met marinade en al. Eigenlijk qua werkwijze een soort variant op sambal goreng tempeh.

Op zich is sambal goreng tempeh trouwens bij gado gado helemaal geen gek idee als op zichzelf staand bijgerecht.

Wat grappig Yette, dat jij het precies andersom doet . Dat ga ik ook eens proberen, helemaal geen slecht idee. En gado-gado zonder tempeh vind ik zelf geen gado-gado.
Als alternatief vervang ik de pindasaus wel een door een ketjap-sambalsaus; ik ben niet zo gek op pindasaus.

Hier werd het inderdaad een Aziatisch prakje, tegen half tien pas, want mijn lieve alleenstaande buurvrouw/vriendin zat met een technisch probleem waarvoor echtgenoot moest inspringen. Hij spreekt nog steeds nauwelijks Frans (een talenknobbel ter grootte van een erwtje en dyslexie ter grootte van een strandbal), maar met handen en voeten kunnen ze het prima met elkaar vinden.

Wij gaan vandaag/vanavond allemaal naar de film en uit eten: man met jongste en ik met puber. Man en jongste gaan ws naar de Mac, puber en ik naar een goede Italiaan.

Hier wordt het vandaag een Grieks-achtige salade met tomaat en komkommer en feta en ik bak wat kipgehakt met gyros-kruidenmix.

Groentesoep met balletjes. Zelfgemaakt, maar wel de snelle versie. Geen zin om een schenkel te koken enzo. 
Ervoor of erna een klein borrelplankje. Zoon logeert paar dagen bij oma, dus we kunnen weer eens wat meer tijd nemen voor het avondeten. Als in: wat langer aan tafel blijven zitten en keuvelen.

yette

yette

27-10-2022 om 09:48 Topicstarter

Het wordt een raar maaltje omdat er nèt niet genoeg lasagne over is èn de boomstammetjes op moeten. Voor het evenwicht doe ik er een salade en een ciabatta met pesto bij. 

JtM

JtM

27-10-2022 om 14:32

Wij eten vanavond gemarineerde kip, gebakken aardappels en doperwten en worteltjes. 

Jynta1981 schreef op 26-10-2022 om 17:02:

Wij eten lasagne omdat de groente echt heel erg op moeten. Met gehakt (aha! Woensdag gehaktdag!), Italiaanse groente en bechamelsaus.

doet me denken aan de “bruschetta” die door diverse familie heel divers werd benoemd brusjetta/brusgetta/broesketta 

En ik weet nooit hoe dingen “op zijn restaurants” heten want ik kom nooit in een restaurant dus ik wist eerst niet wat ze bedoelden met “wat een héérlijke coulis!” Ooooooo die puree, o die is inderdaad lekker uitgevallen en door mij gemaakt al weet ik niet hoe het heet 

Gisteren aten we Pad Thai wat nog over was gebleven van het afhalen. Heb er nog wat tauge en peultjes aan toegevoegd want het was net te weinig.
Zometeen maak ik auf wiederschnitzel met ovengeroosterde groenten: pastinaak, rode biet met wat geitenkaas en walnoten eroverheen

Coulis vind ik ook echt een overdreven term, Toetie. Wordt te pas en te onpas gebruikt volgens mij ook. 

Ik eet tortilla con patatas vandaag. En een paprika/radijssalade erbij. Optimale restverwerking van van alles, ruimt lekker op.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.