Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette

yette

26-10-2022 om 10:26 Topicstarter

Hier boomstammetjes (gehaktstaaf maar dan gepaneerd ) met aardappelgratin en salade van sperziebonen, bieten, rucola & feta. 

Hahaha Yette ja gepaneerd heten ze boomstammetjes. 

@Dewi: Rondom jullie verhuizing naar Frankrijk heb je iets verteld over dat je een heftig jaar achter de rug had. Ik heb het onthouden, want vond het zo dapper en begreep het ook heel goed dat je dan toch ervoor kiest te gaan emigreren. En het klinkt alsof jullie het goed voor elkaar hebben nu. 

Ik doe niet mee met woensdag gehaktdag  maar ik eet iets met raapsteeltjes. Misschien met pasta, maar raapsteeltjes met kasha (geroosterde boekweit) vond ik eerder ook heel lekker. Het wordt in ieder geval iets simpels. 

Burritos met kipgehakt (da's gehakt maar dan van kip ), paprika, kidneybonen, mais, ui, tomaat. Gaat uiteraard even de oven in met wat geraspte kaas. Sausje erbij van zure room.

Ik had niet eens gedacht aan woensdag gehaktdag, puur toeval 

yette

yette

26-10-2022 om 13:06 Topicstarter

Dolfje schreef op 26-10-2022 om 11:36:

Ik had niet eens gedacht aan woensdag gehaktdag, puur toeval

Hier idem. We eten sowieso vaak gehakt. De Vader is een moeilijke eter, die lust alleen gehakt en worst (mits van rund en/of lam) of vegetarisch 

TanSwallow86

TanSwallow86

26-10-2022 om 13:20

Geen idee nog. Heb om 16.00 uur een afspraak, ben denk ik pas om half 6 thuis, ik heb nog pasta carbonara van Ping en klaar in de vriezer. Misschien dat dat het word

yette

yette

26-10-2022 om 14:06 Topicstarter

Het wordt iets anders ivm 3-4-5 (?!) onverwachte gasten: lasagne tricolore met spinazie-courgettesaus, bolognesesaus met rundergehakt (da's een gehaktbal, maar dan rul  ) en béchamel. 

JtM

JtM

26-10-2022 om 14:13

Toevallig hebben wij ook iets met gehakt gepland voor vanavond, haha. Gehakt met mie en groenten. Met een sausje van kippenbouillon, chilisaus en ketjap.

Wat een gehakt hier allemaal 🧆

Ik doe niet mee, ik maak op verzoek van mijn moeder gado gado. Ga voor het eerste ook tempé erbij maken. Hoop dat het lukt.

MijnNaamIsHaas73 schreef op 26-10-2022 om 14:27:

Wat een gehakt hier allemaal 🧆

Ik doe niet mee, ik maak op verzoek van mijn moeder gado gado. Ga voor het eerste ook tempé erbij maken. Hoop dat het lukt.

Ik marineer tempé vaak eerst in een mengsel van ketjap manis en ketjap asin (alleen ketjap manis is me veel te zoet), een flinke klodder sambal en wat citroen-/limoensap. Wel even droogdeppen voor je het gaat bakken, anders zit je hele keuken onder de marinadespetters.

Ik twijfel tussen nóg een keer saltimbocca (echtgenoot lust er wel pap van) en iets Aziatisch met kip en chinese kool. Het laatste maar, denk ik, ik ga wat kip uit de vriezer trekken.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-10-2022 om 15:44

hier stamppot andijvie met rookworst

yette

yette

26-10-2022 om 15:49 Topicstarter

Dewi-Sri schreef op 26-10-2022 om 15:38:

[..]

Ik marineer tempé vaak eerst in een mengsel van ketjap manis en ketjap asin (alleen ketjap manis is me veel te zoet), een flinke klodder sambal en wat citroen-/limoensap. Wel even droogdeppen voor je het gaat bakken, anders zit je hele keuken onder de marinadespetters.

Ik twijfel tussen nóg een keer saltimbocca (echtgenoot lust er wel pap van) en iets Aziatisch met kip en chinese kool. Het laatste maar, denk ik, ik ga wat kip uit de vriezer trekken.

Ik die het andersom Frituur blokjes tempeh eerst knapperig en marineer ze daarna pas in een ingekookte-saus-achtige marinade die ik qua smaak aanpas op de eindbestemming. Vervolgens verwerk ik het geheel in het gerecht - met marinade en al. Eigenlijk qua werkwijze een soort variant op sambal goreng tempeh. 

Op zich is sambal goreng tempeh trouwens bij gado gado helemaal geen gek idee als op zichzelf staand bijgerecht.  

yette schreef op 24-10-2022 om 19:09:

[..]

Die met verstopte bloemkool?

Ik wil die graag eens proberen, maar heb hier tegenstanders. Dus ik vraag me af of je dat ècht niet proeft.

Nee die niet, die andere met echte pasta en spinazie 😅

yette schreef op 26-10-2022 om 15:49:

[..]

Ik die het andersom Frituur blokjes tempeh eerst knapperig en marineer ze daarna pas in een ingekookte-saus-achtige marinade die ik qua smaak aanpas op de eindbestemming. Vervolgens verwerk ik het geheel in het gerecht - met marinade en al. Eigenlijk qua werkwijze een soort variant op sambal goreng tempeh.

Op zich is sambal goreng tempeh trouwens bij gado gado helemaal geen gek idee als op zichzelf staand bijgerecht.

Dat ga ik nog eens proberen, want mij lukt het nooit zo lekker. Er moet wel een frituur/baksmaakje aan komen wat mij betreft. En dat lukt mij niet goed als ik eerst marineer. Hup, in mijn ah mandje. Ga het weer proberen. Bedankt voor de tip!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.