Eten
Dolfje
25-10-2022 om 08:20
Dinsdag vandaag dus vanmiddag een kom soep thuis en neem wat wortels en een gekookt ei mee vanavond.
Man heeft iets met kipblokjes en rijst en gooit er een blikje maïs door.
MijnNaamIsHaas73
25-10-2022 om 11:48
Ik vind mac n cheese met verstopte bloemkool wel geslaagd. Maar mijn kinderen niet. Je proeft de bloemkool er wel doorheen (ik had geen recept gebruikt maar zelf geïmproviseerd met bloemkoolrijst, hamblokjes en naast Hollandse kaas ook nog roquefort, dat laatste helpt wel om de bloemkool smaak wat meer te maskeren.
Ik hoop vanavond voor het eerst in lange tijd een hapje buiten de deur te eten. Even kijken hoe mijn rug daarop reageert. En ik hoop dat ik me verder niet slecht ga voelen want zojuist mijn corronaprik gehaald. Ik heb via mail gereserveerd bij een Indonesisch restaurant, zo nog even bellen want geen bevestiging ontvangen. Ik hoop dat het doorgaat want erg veel zin in 
Koreveen
25-10-2022 om 13:21
Succes ermee, Moos. Klinkt heftig. Hoop dat het goed aanslaat bij je lief.
Gisteren na het werk bij mijn ouders gegeten. Werd heerlijk verwend door moeders met 2 van mijn lievelingsgerechten: stoofpeertjes uit eigen tuin met aardappels en een slavink. En toe bittterkoekjespudding. En ik kreeg van beiden nog een bakje mee naar huis.
Vanavond eten we deel 2 van de lasagne die ik zondag maakte. Allebei gaan we na het werk sporten dus lekker makkelijk in de oven schuiven.
yette
25-10-2022 om 15:57
Ik heb nog bulgur met ratatouille van zondag. Omdat het anders zo saai is en ik die tajine toch in de oven zet, bak ik er meteen wat feta-flapjes van de Lidl bij af. En misschien ook wat vegetarische vlammetjes. De vriezer mag wel weer eens leeg.
RoosOpJeHoed
25-10-2022 om 18:26
Courgettelasagne. Dit woord ziet er best raar uit als ik het zo typ. Was lekker wel.
lientje69
25-10-2022 om 18:43
Kerriezuurkoolschotel met gehakt en ananas.
Al heel lang terug dat we dat gegeten hadden, was erg lekker.
Dewi-Sri
25-10-2022 om 21:14
Gevulde paprika's met farce (worstvulling, zeg maar) die ik heb aangemaakt met veel knoflook, sjalot en piment d'espélette en gele rijst. Echtgenoot was erg enthousiast.
anijsblokje
25-10-2022 om 21:29
Was je zelf ook tevreden, Dewi? Lukt het voor jou trouwens ook weer om alles te eten, want dat is toch een periode ook heel anders geweest meen ik me te herinneren?
Ik at vanavond volkorenbrood met makeeelsalade. (of was het meer andersom?)
ToetieToover
25-10-2022 om 21:53
Vandaag: ovenomelet met daarin restjes groente, haverzemelen, nigellazaad en parmezaanse kaas
en daarbij een linzensalade, met tomaten, gerookte amandelen, ui, komkommer, kappertjes, olijven, vinaigrette.
Dat was het meeneem-eten.
Thuis verder met: bietjes, samen met uien gekookt, op mijn oma’s Groningse wijze gebonden met maizena, azijn en suiker en daarbij aardappelpuree en speklapjes met jus! Dat was de invloed van dit topic, die jus
. Hij was wel wat ‘nieuwerwets’ met spicy perzikchutney als basis, beetje kerrie en ketjap erbij, was lekker. Hele keuken stinkt nu naar uien
tijd voor mijn Lampe Berger.
Moosey
25-10-2022 om 21:57
Ik ontdekte vlakbij het ziekenhuis (het voelt toch ook een beetje als vakantie dit, logeren in een stuk van de stad wat ik slecht ken) een karretje met een hele selectie vegan grillroom gerechten. Werd ik nieuwsgierig van. Ik wilde eigenlijk een Turkse pizza maar die was op. Toen werd het een grote tortilla met vegan shoarma, sla en knoflooksaus en sambal. Was echt heel lekker. Gelukkig had ik met de lunch al wat groenten gegeten 
Dewi-Sri
26-10-2022 om 01:07
anijsblokje schreef op 25-10-2022 om 21:29:
Was je zelf ook tevreden, Dewi? Lukt het voor jou trouwens ook weer om alles te eten, want dat is toch een periode ook heel anders geweest meen ik me te herinneren?
Ik at vanavond volkorenbrood met makeeelsalade. (of was het meer andersom?)
Ik ben helemaal tevreden. Ik kan weer alles eten, en ik ben erg geraakt doordat je mijn geschiedenis blijkbaar kent. Het blijft een extreem emotionele periode in mijn leven. Ik heb gigantisch geluk gehad: ik ben zo bevoorrecht dat alles weer goed is gekomen.
Het heeft maar een haartje gescheeld of ik was er niet meer geweest.
Dat was ook de reden dat we onze droom hebben waargemaakt: een huis in Frankrijk.
Ik heb veel gewicht verloren en ben daardoor nu van mijn diabetes af. Ik hou het wel streng in de gaten: kom ik boven een bepaalde grens qua gewicht (wat hier in Frankrijk angstwekkend makkelijk is), dan ga ik hard in de remmen. Ik blijf ook mijn glucosewaarden meten, hoewel mijn Nederlandse huisarts zegt dat ik dat niet te vaak moet doen. Maar ik neem geen risico's meer.
Makreelsalade klinkt heel erg lekker!
Dolfje
26-10-2022 om 10:21
Wij eten een gehaktstaaf ( gehaktbal maar dan niet rond
) met sla en tomaat.