Eten
Dolfje
24-10-2022 om 07:59
Ik heb gehaktballetjes in tomatensaus uit de diepvries gehaald en maak er courgetti bij.
JtM
24-10-2022 om 10:38
Sterkte Yette en Moosey!
Wij eten vanavond boerenkoolstamppot met rookworst.
Ik hoor toevallig net op de radio dat het vandaag Nationale boerenkool dag is. Wat een toeval 
Dewi-Sri
24-10-2022 om 12:03
yette schreef op 23-10-2022 om 21:19:
Uiteindelijk uitgeweken naar een traybake die we in episodes en zonder enige toewijding met 3 personen in elkaar hebben gezet - omdat er ff niet één iemand was die de tijd had om mijn plan van groenten, bulgur en haloumi op te pakken.
Maar hé, er was eten, we zijn weer compleet en gaan zo formule 1 kijken.
Reden: De Vader heeft vanmiddag de oudste die op de fiets zat en ergens in nood was ivm zijn epilepsie, gevonden en opgepikt. Daarna mocht ik achter de ambu aan omdat de aanvallen niet stopten. Nu weer thuis. Wafels met slagroom als toetje.
Ik word hier zó moe van af en toe![]()
@ Dewi - salie is winterhard. Zeker waar jij nu woont.
Wat een narigheid allemaal Yette! Ik kan me zo voorstellen dat je er doodmoe van wordt. Heel veel sterkte ermee
Dat salie winterhard is, is wel gebleken. Hij staat hier al zo'n 3,5 jaar, samen met z'n kruidenbroertjes en -zusjes (en de rest van de tuin) totaal verwaarloosd. Maar het schijnt hier 's winters ook behoorlijk te kunnen vriezen, de buurvrouw had het al over -10
. In april zagen we in de buurt van Limoges nog sneeuwresten liggen.
yette
24-10-2022 om 13:12
Sterkte Moos!
Wat betreft Zoons epilepsie, is er met de huidige stand van wetenschap helaas geen verbetering mogelijk. In dat stukje van de hersenen kunnen ze nog niet opereren. We hebben een paar jaar geleden wel al kennis gemaakt met een neurochirurg uit Grenoble die op dit moment de enige is die min of meer in de buurt komt met electrocoagulatie. Zoon is daar op de wachtlijst gezet, twintigste of zo. Maar helaas blijkt de epilepsie bij de patiënten waar deze chirurg wèl al bij kon, na een tijdje toch terug te komen. Dus dat probleem moet eerst opgelost worden voor ze verder kunnen...
Wat koud, Dewi! Hier wordt het deze week wel 22°
On topic: aardappeltjes uit de oven, keus uit vis- & vegburger, salade met schapenfeta en walnoten.
Wobbelkont
24-10-2022 om 14:41
Vanavond een wrap met vegetarische gyros, komkommer, rode ui, beetje sla en knoflooksaus. Misschien daarnaast nog wat broccoli erbij.
Dewi-Sri
24-10-2022 om 15:08
yette schreef op 24-10-2022 om 13:12:
Wat koud, Dewi! Hier wordt het deze week wel 22°![]()
Oh, maar hier ook, hoor! Donderdag verwachten ze nog 26 graden. Heerlijk, want morgen wordt ons kapotte rolluik eindelijk gerepareerd en hebben we weer uitzicht en kunnen we het balkon weer op.
On topic: ik twijfel nog een beetje. Ik heb een biefstukje met een halve peer uit de oven met blauwe kaas, maar ik weet nog niet wat ik daar bij moet doen. En eigenlijk heb ik meer zin om vandaag gewoon lui een blik ragout open te trekken en daar rijst bij te koken, maar daar wordt echtgenoot niet heel blij van. Dilemma's, dilemma's...
MijnNaamIsHaas73
24-10-2022 om 15:45
Wat frustrerend Yette, dat een oplossing in beeld leek en nu toch weer niet. En het blijft heftig om te lezen hoe zijn ziekte zijn en jullie leven volledig op zijn kop kan zetten.
En ook voor Moosey
. Fijn dat je in de buurt kan zijn.
Hier vanavond rauwe andijvie stamp met spekjes
KillerQueen
24-10-2022 om 15:49
Spruitjes (had kleuter uitgekozen), gekookte aardappels en schouderkarbonade en jus.
Morgen drukke dag, dus vandaag kook ik extra aardappels zodat we die morgen kunnen oppakken, ook extra schouderkarbonades voor morgen. Witlof met ham en kaas staat ook al klaar en hoeft morgen alleen nog maar de oven in.
RoosOpJeHoed
24-10-2022 om 16:22
KillerQueen schreef op 24-10-2022 om 15:49:
Spruitjes (had kleuter uitgekozen), gekookte aardappels en schouderkarbonade en jus.
Jus... het is echt een eeuwigheid geleden dat ik dat had. Doet me weer denken aan vroeger, het kuiltje in de stamppot. Heerlijk vond ik dat!
Wij eten volkoren couscous met zo'n zak ovengroente van AH (de variant paprika, peen, courgette, lekker met knoflook en ras-el-hanout) en gerookte kip.
ToetieToover
24-10-2022 om 17:00
Jeetje Yette en Moos, wat een gedoe allemaal. Ik kom zelf gelukkig een beetje uit mijn eigen ‘gedoe’ en eet weer vrolijk alle varianten van bonen met rijst 😁.
Vandaag: spinazie en mosterdblad met linzen, zachte geitenkaas
en walnoten plus een salade van feta
, komkommer, tomaat, paprika, ui, olijfolie/balsamicodressing met veel knoflook
Zadencrackers en wortelreepjes met witte bonenspread en green jalapeno relish + nigella zaadjes en uiensoep met daarin natuurlijk een beetje kaas
Hmmm, tja wel bonen vandaag maar geen rijst want is op! 
ToetieToover
24-10-2022 om 17:01
RoosOpJeHoed schreef op 24-10-2022 om 16:22:
[..]
Jus... het is echt een eeuwigheid geleden dat ik dat had. Doet me weer denken aan vroeger, het kuiltje in de stamppot. Heerlijk vond ik dat!
Wij eten volkoren couscous met zo'n zak ovengroente van AH (de variant paprika, peen, courgette, lekker met knoflook en ras-el-hanout) en gerookte kip.
Oja! Heerlijk! In zo’n ouderwetse jus/sauskom die niemand tegenwoordig meer wil en nooit gebruikte, want er staan er tientallen in de kringloop
Dewi-Sri
24-10-2022 om 17:53
ToetieToover schreef op 24-10-2022 om 17:00:
Vandaag: spinazie en mosterdblad met linzen, zachte geitenkaasen walnoten plus een salade van feta
, komkommer, tomaat, paprika, ui, olijfolie/balsamicodressing met veel knoflook
Dank je wel voor het salade-idee! Dat heb ik nou net allemaal in huis (vooral veel knoflook
). De feta gaat erbij, maar de geitenkaas niet, want dat wordt een beetje veel met de fourme d'ambert die in de peer gaat. Nou alleen nog even verzinnen wat er aan koolhydraten bij gaat. Misschien dat ik een beetje pasta kook voor in de salade.
Jynta1981
24-10-2022 om 18:40
Wij aten dus inderdaad mac & cheese van 'uit paulines keuken' met een salade. De kinderen zaten te smullen, dus dat is altijd fijn.
Er is nog een restje voor morgen voor man en kids en dat met een restje shepards pie uit de vriezer voor mij maakt een mooie restjes maaltijd.
yette
24-10-2022 om 19:09
Jynta1981 schreef op 24-10-2022 om 18:40:
Wij aten dus inderdaad mac & cheese van 'uit paulines keuken' met een salade. De kinderen zaten te smullen, dus dat is altijd fijn.
Er is nog een restje voor morgen voor man en kids en dat met een restje shepards pie uit de vriezer voor mij maakt een mooie restjes maaltijd.
Die met verstopte bloemkool?
Ik wil die graag eens proberen, maar heb hier tegenstanders. Dus ik vraag me af of je dat ècht niet proeft.