Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Diepvriespizza’s van de ah. 

MijnNaamIsHaas73 schreef op 20-10-2022 om 17:17:

Jynta, heb je een recept van die pie met kip en paddestoelen? Klinkt heerlijk herfstig en ik zag van de week bij de lid hele mooie oesterzwammen liggen (weet niet of die in je recept zitten).

Wij eten vandaag wraps met vegetarische kipschnitzels, mais, paprika, tomaat, ijsbergsla en kaas. Altijd een topper bij de kinderen.

En straks na het eten ga ik een kruisbessenschuimvlaai ophalen die ik besteld heb. Dat is echt mijn allerfavorietste lievelings gebak (bijna net zo lekker als kaas). En ik zag een bedrijfje dat ze uit Limburg importeert. Je moet het dus wel zelf ophalen en het zijn geen Limburgse prijzen maar ik kon me niet beheersen

Het is een recept uit de Libelle 

https://www.libelle.nl/persoonlijk/pie-met-kip-en-paddestoelen~babb4ea0/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

JtM

JtM

21-10-2022 om 08:10

Ga vanavond met een vriendin uiteten bij een tapas restaurant. Nu al zin in!

yette

yette

21-10-2022 om 08:42 Topicstarter

Bulgur met wat ik zoal aan kruiden uit de tuin haal en een bakplaat vol aubergine, courgette, paprika's, rode ui en blokjes haloumi. En knoflook natuurlijk. Veel knoflook. 

Wij eten dit https://www.koolhydraatarmrecept.nl/koolhydraatarme-hete-kip-met-champignons/ met bloemkoolrijst. Ik heb alleen geen taugé en komkommer voor erbij.

Bloemkool rijst is nou echt zo'n ding wat ik niet trek. Net als courgetti. Het is geen rijst, het is bloemkool en zo smaakt het ook. Het is geen spagetti, het is courgette en zo smaakt het ook.
Of is dat zo'n typisch iets waar je aan moet wennen?

Ik kom net uit de sportschool. Jongste heeft studiedag vandaag en we gaan zo even naar de stad. Houden we allebei niet echt van, dus echt alleen shoppen wat we (zij vooral) nodig hebben en een ijsje eten ofzo. Ik ga proberen te voorkomen dat ze bij de Mac wil eten, dus ik denk dat we na de lunch gaan. 

@Jynta:  Zo eens over bloemkool"rijst" en courgette"spaghetti". Het is een manier om meer groente (en minder koolhydraten) te eten, maar dat is het dan ook. 

@dolfje: Pastinaak is inderdaad niet koolhydraatarm en vergelijkbaar met aardappels. Benieuwd wat de consulente daarover te zeggen heeft. Gelukkig is er niks mis met koolhydraten, maar natuurlijk niet fair als je probeert ze te vermijden. 

Ik at gisteren een allerhanderecept, bij een vriendin. Met pastinaak. https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1197422/gevulde-portobello-s-met-pompoenpuree-en-pastinaak-en-knolselderijfriet
Ik vond het oké, maar wel een beetje saai. 

Vanavond eet ik weetiknogniet. Misschien regenboogwortels met couscous/bulghur/boekweit (moet nog kiezen) en feta, maar misschien heb ik ook gewoon zin in hele saaie tomatensoep. Erg inspirerend is het hier deze week eigenlijk niet! Qua aanbod van wat er in de winkels ligt helpt het me ook niet eigenlijk om iets leuks te verzinnen.

Ik moet zeggen dat ik nu wel gewend ben aan de bloemkool en courgette ipv rijst en pasta, ik kruid het altijd wel heel goed. Zelfs man vindt het lekker en die was nooit van die fratsen 

Ik zal het volgende week eens zeggen van die pastinaak. Ben benieuwd wat ze zegt.

Ik mag vanavond spareribs komen eten bij mijn zoon.

Ik heb rendang, sajur lodeh en gekookte rijst uit de vriezer gehaald voor vanavond. Misschien dat ik er nog wat sambal goreng telor bij maak, maar dat zie ik nog wel.

Dankjewel jynta!

Man heeft de kinderen beloofd om vanavond pannenkoeken te bakken. Daar heb ik echt geen zin in dus ik denk dat ik zo wat ingrediënten voor een salade ga scoren. Nog even bedenken wat precies. 

Eens over de bloemkoolrijst en courgettespaghetti. Ik bezuinig wel ergens anders de koolhydraten weg.
Vandaag een snelle groentensoep, de snelheid bestond uit: zakje voorgesneden soepgroente, pot bouillon, voorgerolde mini gehaktballetjes, zakje voorgekookte linzen. Vervolgens heb ik er nog kruiden bijgemikt tot ik tevreden was. Met zadencrackers met kaas gegeten.

vanavond ovenpatatjes met kipgehaktballetjes in barbecuesaus (door vriend) met Griekse salade (door huiself). Ha!
Ik ga dus lekker met mijn benen omhoog aan de haak. Ik haakte onlangs een mooie col en nu heb ik twee ‘bestellingen’ en ik verheug me al op de etiketjes die ik nog heb, waarop staat “handmade by atelier Toetie”  eens kijken of ze dat gaan zien. Maar goed, eerst haken. De buik gaat al beter (dank voor de belangstelling ) maar ik moet niets fysieks doen, dan krijg ik weer verhoging. Ik heb nu al een week ‘sportstraf’ en dus een zee van tijd over… om te haken. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

21-10-2022 om 15:27

hier een schnitzel met witlofsalade
Bij de jumbo een hamrib gescoord in de koopjesbak en die ga ik in de snert gebruiken die ik vandaag of morgen ga maken. Ook vanuit de koopjesbak hutspot meegenomen, die gooi ik door de snert. Heb ik een grote pan snert voor iets van 5 euro. Koopje!

Het restant van de boerenkoolstamppot is net de oven in gegaan. Heb er een rookworst in plakjes op gelegd. Zo nog wat kaas erover.

Dank voor het recept, Roos!
En leuk je weer te “zien” Jynta

Ik hou van bloemkoolrijst, zeker in een bowl met lekker sausje of bij een stoof en courgetti ook. Mijn darmen zijn er ook blij mee.

Gisteren Marokkaanse kikkererwtenstoof. Mijn comfort food. 
Vanavond geroosterde spitskool uit de oven met een mosterd besmeerd. Erbij lamsworstjes

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.