Eten
Dolfje
10-10-2022 om 09:00
Courgetti met cherrytomaten en een restje hamreepjes erdoor en halloumi erbij.
MatureJackal76
10-10-2022 om 09:15
Wij eten gelakte spareribs met een bonte sla en deze vanillemousse met chocoladekrokantjes toe:

yette
10-10-2022 om 09:53
Risotto die geen eigenlijk risotto is (ga proberen of de hooikistmethode werkt), gehaktballetjes, salade caprese.
En er gaan zo een volkorenbrood en een wit-maanzaad de oven in. Tweede rijs is bijna klaar - ik was vroeg wakker en ik wil deze week niet naar de bakker (dat rijmt
). Onze bakker is nogal uit de route, ik kom vrijdag pas weer in de buurt. Dus dit was ff makkelijker.
JtM
10-10-2022 om 10:36
Wij eten vanavond noedels met kleine gehaktballetjes, prei en tauge met een sesamsausje erdoor.
Ninoea
10-10-2022 om 19:45
Spaghetti bolognese, met vegagehakt en pancetta (lekker inconsequent) en wat geraspte courgette en dergelijke erdoor, met volkoren spaghetti en salade. Het was lekker, al was dat qua sfeer tijdens het eten niet echt te merken.
Er staan nu twee bakjes met saus af te koelen om dadelijk in de vriezer te doen.
MijnNaamIsHaas73
10-10-2022 om 21:05
Dat is altijd jammer als je je best hebt gedaan op het eten Ninoea.
Wij aten pasta pesto met broccoli en zalm. Saai maar voedzaam.
TanSwallow86
10-10-2022 om 21:34
Ik had een stuk stokbrood belegd en nu heb ik ineens zin in perziken
Moosey
10-10-2022 om 21:46
Dat klinkt wel een tikje blasé Haas, zalm saai noemen 
Ik maakte mijn best gelukte okonomiyaki ooit. Het was een joekel geworden, met flink miso erdoor en volkoren meel ipv bloem omdat ik te lui was om naar de kelder te lopen. Als toppings gebruikte ik geprakte en iets upgespicete makreel in tomatensaus, gebakken champignons en een yoghurt-mosterdsausje. En bonitoflakes erover. Echt lekker en per ongeluk nog genoeg voor 2 dagen ook.
Oh, en bezoek van vandaag bracht iets mee wat we nog niet kenden: Surinaamse pindakaas. Behoorlijk heet met Madame Jeanettes erin maar wel echt héél lekker.
Dewi-Sri
10-10-2022 om 22:16
Om nog even terug te komen op de borrel met onze Franse buren: ik heb het simpel gehouden met de beste olijven die ik kon vinden en wat gezouten en ongezouten notenmixen. Die bleken er bij de buurman enthousiast in te gaan. Buurvrouw kwam met gemarineerde kaasjes en een buitengewone rosé, want hun dochter kwam ook en zij blijkt expert te zijn (en te werken bij) een van Bordeaux grote wijnhuizen: Pauillac. Ze koos echter voor een Pouilly Fumé die ik godzijgeprezen nog in de ijskast had liggen en wist binnen 1,5 seconden de cépage te herkennen (de druivensoort dus). Hij bleek erg in de smaak te vallen, waar ik erg blij mee was, want hij kwam gewoon van de Sligro
. Als je bij Franse kennissen op bezoek gaat, neem je dus wat te eten en/of te drinken mee. Goed om te weten.
De borrel was een daverend succes, en ik denk dat we hier hele leuke vrienden aan overgehouden hebben. Alleen jammer dat ze er niet vaak zijn, want hun huis is ook een soort vakantiehuis en ze wonen in Bordeaux.
On topic: vanavond weer eens gevulde paprika's uit de oven gemaakt, voor echtgenoot met rijst en voor mij met overgeschoten baguette. Was lekker.
ToetieToover
10-10-2022 om 23:32
Lekker, gehaktballetjes, dat eet ik vrij weinig omdat ik het zo’n vervelend werkje vindt om ze te maken. Terwijl ik dus best graag gehaktballen eet! Liefst kleintjes, want meer buitenkant en dat vind ik het lekkerst. Vandaag hier dus geen gehaktballen, wel:
Salade van andijvie, avocado, garnaal, tomaat, ui, zwarte bonen, sesamzaad, gepofte quinoa, zeewier, vinaigrette dressing.
en
Mini ‘pizza’s’ van courgetteschijfjes met tomatensaus, salami, ui en kaas
. Ik oogstte namelijk onverwachts nog drie kleine courgettes! Die hadden zich verstopt.
Dat was niet genoeg dus ik haalde soep uit de vriezer: tomatensoep.
En ook daarna bleef het knagen en werd het toetje: dadels en geitenkaas met pancetta.
En toetje nummer 2 hangop met walnoten, druiven en honing.
Het was eten in etappes, een vier gangen diner.
MijnNaamIsHaas73
11-10-2022 om 08:09
Wat een luxe toetie, zo'n viergangen diner
Ja Moos, daar heb je gelijk in
.
Wat klinkt dat geweldig Dewi-sri, jullie borrel. Mooi dat jullie al zo snel contact hebben gelegd.
Er wordt vanavond voor ons gekookt door mijn moeder. Wordt zeker lekker, draadjesvlees met spitskoolstamppot.
Ninoea
11-10-2022 om 08:58
Bij jou wil wil ik wel in de kost @toetietoover
Wij eten vandaag avg stoofvlees met rode kool en stoofperen.
Dolfje
11-10-2022 om 15:02
MijnNaamIsHaas73 schreef op 11-10-2022 om 08:09:
Wat klinkt dat geweldig Dewi-sri, jullie borrel. Mooi dat jullie al zo snel contact hebben gelegd.
Eens, klinkt leuk en lekker.
Dolfje
11-10-2022 om 15:06
Het is weer dinsdag dus ei en wat wortels en ik eet voor ik ga een kom soep. Niet zelf gemaakt dit keer want geen zin en niks meer in de diepvries.
Man heeft iets van bami of zo. Die eet af en toe weer wat van koolhydraten, zo op dinsdagavond en brood in het weekend. Maar goed hij is al zo goed als op gewicht en ik ben op de helft van wat eraf moet.
Nu komen alleen de lastige tijden. Zondag uit eten voor verjaardag moeder, bedrijfsuitje en feest van vrienden in november, en de decembermaand etc etc.