Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

MijnNaamIsHaas73 schreef op 06-10-2022 om 20:23:

Man had me door met de kipstukjes, de kinderen hadden niks in de gaten. Ik vind het voor in de nasi wel voor herhaling vatbaar hoewel ik echte kip lekkerder vind.

@toetie, op social media gaat een filmpje rond van een voedingsdeskundige ofzo die verklaart waarom kaas verslavend is. Een eiwit in de kaas wordt in je maag omgezet in een soort van morfine. Het internet is het overigens niet eens of dit klopt. Maar ik geloof het wel

Oooo, yep, ik ben zeker verslaafd, ik lees: “Vooral bij vrouwen met oestrogeendominantie kan de verslavende werking van exorfinen versterkt zijn” in die categorie val ik wel. Gelukkig eet ik glutenvrij en weinig soja, dat schijnt namelijk ook beter te zijn voor je endorfinen. Nu weet ik meteen waarom ik nooit spierpijn heb: kaas!! Elke dag liefst. 

JtM

JtM

07-10-2022 om 08:14

Ik hoop straks bij een visboer lekkerbek te kunnen kopen. Daar eten we frietjes en een salade bij. Anders worden het kip drumsticks.

Gisteravond aten lief en de frutjes ovenfriet en kroket. Erbij flink wat rauwkost (er is een gat in geslagen waar je u tegen zegt, haha). Ik bestelde nasi putih pecel heette het geloof ik, nasi met een sajoer lodeh-achtig gerecht en tofu, tempeh en ei.

Vanavond eten we ravioli rossi met spinazie, tomaten en walnoten.

MijnNaamIsHaas73 schreef op 06-10-2022 om 20:23:

@toetie, op social media gaat een filmpje rond van een voedingsdeskundige ofzo die verklaart waarom kaas verslavend is. Een eiwit in de kaas wordt in je maag omgezet in een soort van morfine. Het internet is het overigens niet eens of dit klopt. Maar ik geloof het wel

Oh ik eigenlijk ook wel. Ik heb het nu we geen brood eten niet in huis maar at er anders elke dag flink plakken of stukken van.

Wij eten vanavond lasagne met lasagnebladen van pompoen. Zag dat van de week bij de Ah. Ben benieuwd of het smaakt.
Erin verder gehakt en  champignons en courgette natuurlijk geraspte kaas er over 

yette

yette

07-10-2022 om 08:50 Topicstarter

Insanity burgers met compensatie-mango-perzik-smoothies. 

Zijn die koolhydraatvrij Dolf? Ik probeer me voor te stellen hoe je pompoen bij elkaar houdt zonder koolhydraten. Of zijn het echt plakjes pompoen?

Gisteren aten wij Greenforce burgers op lekkere afbakbroodjes met sla. 
Vandaag ga ik iets met tortilla’s doen. Twijfel nog of we zelf gaan samenstellen aan tafel (de schoonvader kan een beetje zenuwachtig worden van dat soort dingen ) of dat ik ze voor maak en even in de oven stop. In elk geval met tomatensaus, zwarte boontjes, coleslaw en kaas. En misschien ricotta. Dat heb ik staan maar gebruik ik nooit. Maar smaakt natuurlijk wel echt anders dan crème fraiche..

Moosey schreef op 07-10-2022 om 09:53:

Zijn die koolhydraatvrij Dolf? Ik probeer me voor te stellen hoe je pompoen bij elkaar houdt zonder koolhydraten. Of zijn het echt plakjes pompoen?

AH Pompoen lasagneblad #AlbertHeijn
https://www.ah.nl/producten/product/wi443204. Deze zijn het. 
100% groente staat er. Ik weet dat er ook wraps etc zijn met groente maar dat is een hoeveelheid wat te verwaarlozen is.

Oh ja, gewoon plakken inderdaad. Dan begrijp ik het

Ik heb net op de markt wat lekkere dips en olijven gehaald en platbrood. Ik denk dat we daar een hapjes avond van improviseren  gecombineerd met wat snacks uit de airfryer. 

TanSwallow86

TanSwallow86

07-10-2022 om 17:08

Broodje gehaktbal 

Wij zijn een weekendje weg en eten vandaag in het huisje. Worteltjes, gebakken aardappelen en een kipsateschnitzel.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

07-10-2022 om 18:50

Rijst met babi-ketjap en atjar

Nou, man is erop uit om voor zichzelf een diepvriespizza te scoren en voor mij k&k pasta bolognese. Ik ben de hele dag nog niet uit bed geweest en hoop maar dat het wat wordt. 

Drukke week gehad, dus even met terugwerkende kracht:
Woensdag kookte vriend in overleg met jongste bami. Met een eitje, satésaus, kroepoek etc. Bleek dat hij de zak tagliatelle had gebruikt die er nog lag  Smaakte prima.
Gister aten we penne, met spinazie, hamblokjes, ui, champignons en geraspte kaas. Ging schoon op, das wel een favorietje bij de kinderen.
Vanavond aten we vriezer kliekjes: ik vond nog een halve zak verdwaalde ikea balletjes en een verdwaalde zak ikea aardappelpuree in de vriezer en nog een zakje saus voor bij de balletjes in de kast. Erbij broccoli gekookt.

Voor morgen alvast een portie pastasaus uit de vriezer gehaald. Die maak ik altijd in grote hoeveelheid in de slowcooker eens in de zoveel tijd en vries ze dan per gezinsportie in. Lekker makkelijk af en toe, maar toch gezond. Ik gooi er altijd heul veul groente door en pureer het dan. Daarna rul ik dan nog gehakt en doe dat erdoor.  Erbij spaghetti en een salade. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.