Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Hier ook witlof met ham en kaas uit de oven en aardappelpuree!

Volgens mij heb ik de afgelopen dagen veel witlof voorbij zien komen. Is het ergens in de aanbieding ofzo? Ik moet er zelf even niet aan denken... sowieso niet aan eten denken. Nog steeds mega misselijk. Vandaag ook niet naar werk gegaan. Voelt heel zwak, want boeiuh, alleen een beetje misselijk? Maar jemig... Ik heb de huisarts om medicatie gevraagd, hopelijk krijg ik dat snel, want dit is echt geen doen.

Maar goed, man is vandaag weg, komt pas laat thuis. Hij heeft me al wel wat beschuitjes en druiven gebracht, maar vanaf nu moet ik het alleen fixen. Als ik vanavond trek heb, kan ik een soort fried rice maken met ontbijtspek, rijst (gelukkig al voorgekookt, lekker makkelijk), erwtjes en ei. Hopelijk duurt dat ook niet lang om te maken, geen zin om lang boven het fornuis te hangen. En lukt het niet, dan niet. Misschien nog een beschuitje dan. Of niets. Bweuh... 

JtM

JtM

06-10-2022 om 12:44

Klinkt pittig Afrodite, hopelijk krijg je snel medicatie tegen de misselijkheid! Ik hoop zo voor jullie dat die misselijkheid voor een goed doel is! Wanneer heb je de echo?

Wij eten vanavond boboti

JtM schreef op 06-10-2022 om 12:44:

Klinkt pittig Afrodite, hopelijk krijg je snel medicatie tegen de misselijkheid! Ik hoop zo voor jullie dat die misselijkheid voor een goed doel is! Wanneer heb je de echo?

Wij eten vanavond boboti

Ohh boboti... even dacht ik "hmmm" en meteen daarna "oh bah, moet er niet aan denken". Vreemde gewaarwording, misselijk maar wel honger.

Maandag hebben we de echo. Vandaag zit ik op 5 weken en 5 dagen, ik geloof dat ik na vandaag verder dan ooit ben. Ik zou haast zeggen: dat is een gebakje waard, maar liever niet 

Hopelijk trekt de misselijkheid snel weg en is het een goed teken Afrodite!

Bruine fruitschaal  ik hou van bitterballen etc maar dat klinkt zo vies!

Wij eten chiliburgers van Boon. Nog nooit gehad dus hopelijk zijn ze lekker. Erbij ijsbergsla, augurk en tzaziki denk ik.

Eerst eens koffie en mijn "lunch"( een reep) en dan ga ik sporten. Er is nu 6,3 kilo af. Nog zo'n 7/8 en dan eens kijken of ik dan tevreden ben of nog iets eraf wil. Het gaat nu even niet zo snel maar dat hoeft ook niet.

Gied bezig hoor Dolfje 💪

Klinkt inderdaad pittig Afrodite. Mijn duimen draaien nog steeds. Op naar maandag.

TanSwallow86

TanSwallow86

06-10-2022 om 15:24

Doperwtjes met iets

JtM

JtM

06-10-2022 om 15:45

afrodite05 schreef op 06-10-2022 om 12:54:

[..]

Ohh boboti... even dacht ik "hmmm" en meteen daarna "oh bah, moet er niet aan denken". Vreemde gewaarwording, misselijk maar wel honger.

Maandag hebben we de echo. Vandaag zit ik op 5 weken en 5 dagen, ik geloof dat ik na vandaag verder dan ooit ben. Ik zou haast zeggen: dat is een gebakje waard, maar liever niet

Spannend! Hopelijk zien jullie maandag een 'rijstkorreltje' flink bewegen met een goed kloppend hartje

yette

yette

06-10-2022 om 16:10 Topicstarter

Oh jee, Afrodite   
Ik at wegens aanhoudende misselijkheid op een gegeven moment alleen nog maar dingen die 'lekker kotsten'. 

Hier vanavond kliekjes van de afgelopen dagen. En brownies met peer toe. 

Wat heftig afrodite,  ik hoop dat het een goed teken is!

Wij eten vanavond nasi met vegetarische kipstukjes ipv echte kip want die hoef ik niet te snijden. Ik ben benieuwd hoe het bevalt,  ik ga niks zeggen tegen man en kinderen,  kijken of het opvalt.

MijnNaamIsHaas73 schreef op 06-10-2022 om 16:17:

Wat heftig afrodite, ik hoop dat het een goed teken is!

Ik ben benieuwd hoe het bevalt, ik ga niks zeggen tegen man en kinderen, kijken of het opvalt.

Hahaha  ben benieuwd! Ik heb dat bij man ook wel eens gedaan maar die had het altijd wel door. Was wel met nep gehakt niet met kip.

Dolfje schreef op 06-10-2022 om 16:22:

[..]

Hahaha ben benieuwd! Ik heb dat bij man ook wel eens gedaan maar die had het altijd wel door. Was wel met nep gehakt niet met kip.

Dat heb ik een keer gedaan met een viscurry. Man (toen prille liefde) had gezegd dat hij niet van vis hield. Ik had pangafilet gemarineerd, ik dacht dat is zo mild en niet zo vissig qua smaak, merkt hij vast niet. Eerste reactie van hem: die kip is niet goed meer hoor, die is zo zacht... Ik kon m'n lachen niet inhouden en meteen eerlijk opgebiecht. Hij heeft daarna vaak gecheckt of het wel echt kip was wat op z'n bord lag, al vond hij de vis niet vies. Pangafilet staat nu wel vaker op het menu, maar dan zeg ik het er netjes bij.

vandaag:

Aardappelsoep met uitgebakken spekjes en zadencrackers met mosterd, radijs en gerookte zalm

en

Stoofvlees (sukade, ui, aardpeer, knoflook, koekkruiden, balsamico, madame jeanette) met zelfgebakken (glutenvrij) Braziliaanse kaas broodjes en hartige kwark (kwark, knoflook,  peper zout, ui, komkommer, paprika, walnoten).

van stoofvlees met brood word ik heel erg gelukkig 🍀 

anijsblokje schreef op 05-10-2022 om 21:35:

[..]

?????? Pannenkoeken met gist? Waarom in hemelsnaam?

@Dewi: Je kunt altijd blokjes koeda serveren inderdaad, maar ik zou ook een deel 'lokaal Frans' houden, dus gewoon naar je favoriete zaakje (slager/kaasboer...paté??!) voor iets lekkers. Eventueel daar advies vragen. Lekker brood erbij. Olijven...of je maakt een rilette ergens van. Ik heb wel met Fransen Frans geborreld en vond dat qua wat er op tafel verscheen niet veel anders dan NL, alleen dan veel lekkerder. Maar ik kan me wel voorstellen dat het misschien regionaal sterk verschilt.

????? Omdat ik dat lekkerder vindt dan bakpoeder of 7 eieren ????? Vind bakpoeder eigenlijk vies. De Amerikanen gebruiken het rijkelijk in hun recepten.

Vandaag brune bonen met spek.

Man had me door met de kipstukjes,  de kinderen hadden niks in de gaten. Ik vind het voor in de nasi wel voor herhaling vatbaar hoewel ik echte kip lekkerder vind. 

@toetie, op social media gaat een filmpje rond van een voedingsdeskundige ofzo die verklaart waarom kaas verslavend is. Een eiwit in de kaas wordt in je maag omgezet in een soort van morfine.  Het internet is het overigens niet eens of dit klopt. Maar ik geloof het wel

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.