Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

@watertoren: ik heb eigenlijk geen idee over wie je het hebt nu. Heb ik iets gemist?

Gisteravond met grote frut naar de kermis gegaan, voor het eerst in het donker. Dikke pret gehad samen en in spannende attracties gegaan: het leek haar niet te snel of te hoog te kunnen gaan. Geweldig om te zien. Kleine frut keek met lief naar een dinosaurusfilm thuis en had ook veel plezier. Vanwege Leidens Ontzet vandaag eten we vanavond hutspot met Indisch stoofvlees, niet helemaal zoals het "hoort" maar hier in huis eten we slechts 1x per jaar hutspot omdat we er niet dol op zijn: met kruidig stoofvlees van lief vinden we het allemaal nog wel te doen.
Straks natuurlijk nog een rondje kermis met z'n vieren, even langs de snoepkraam en dat soort dingen. Hopelijk blijft het droog!

Gisteren in de middag nog een pompoensoep gemaakt, erg lekker maar moet er nu niet aan denken. Ik had ook bedacht dat ik vandaag van wat bloemkool een bloemkoolsoepje te maken, maar ik denk dat ik daar vanmiddag nog maar even over moet nadenken. Nu alleen maar misselijk en een weeig gevoel. Ik zit nu in de (extreem) spannende 5e week, waarin het alle vorige keren fout liep.

Vanavond maak ik een puree van aardappel en ook wat bloemkool, daarbij gaan tuinbonen, wat spekjes en man moet nog even kiezen wat voor vlees we erbij gaat eten. Waarschijnlijk een gehaktballetje.

Teigera schreef op 03-10-2022 om 09:20:

@watertoren: ik heb eigenlijk geen idee over wie je het hebt nu. Heb ik iets gemist?

Volgens mij bedoelt Watertoren de Forummer Millie91, die schrijft een topic over haar leven met kanker. 

https://www.viafora.nl/forum/gezondheid-en-welzijn/millie-het-monster-en-de-strijd-voor-het-leven?page=284#4264 

Ooooo spannend Afrodite. Ben je eerder misselijk geweest tijdens een zwangerschap?

Wij eten lasagne met spinazie door de tomatensaus 😋

Echt spannend Afro! Ik blijf duimen. 
Wij aten de afgelopen 2 dagen gnocchi met tomatensaus van eigen tomaten. Simpel maar lekker. Vandaag weet ik het nog niet. Zo maar ns de groentenla bestuderen. 

JtM

JtM

03-10-2022 om 09:57

Wat spannend Afro! Mijn duimen draaien voor jullie

Wij eten vanavond bloemkool en rundervinken. Vriend en zoon eten gekookte aardappelen, vindt ik niet lekker dus denk dat ik de aardappelen vandaag oversla  

Bedankt Afrodite, dat heb ik niet gevolgd. Ik dacht dat het iets uit het nieuws betrof dat ik had gemist.
Jij veel sterkte deze week. Wat een spanning voor jullie.

Elmie schreef op 03-10-2022 om 09:34:

Ooooo spannend Afrodite. Ben je eerder misselijk geweest tijdens een zwangerschap?

Wij eten lasagne met spinazie door de tomatensaus 😋

Nee, nooit eerder misselijk, hoogstens een vlaag van weeigheid. Nu constant dat gevoel en zo nu en dan echt wel misselijk. Maar misschien is het een goed teken, dat deze zwangerschap wel of in elk geval verder doorzet. 

afrodite05 schreef op 03-10-2022 om 12:12:

[..]

Nee, nooit eerder misselijk, hoogstens een vlaag van weeigheid. Nu constant dat gevoel en zo nu en dan echt wel misselijk. Maar misschien is het een goed teken, dat deze zwangerschap wel of in elk geval verder doorzet.

Ik wil je natuurlijk geen valse hoop geven maar bij mij was dat achteraf gezien wel een verschil met de zwangerschappen die mis gingen. Mijn duimen draaien door 🤞

Kip-kerrie met sperziebonen en rijst.

In elk geval iets met bloemkoolpuree dus een stamppot of zo. Moet nog naar de winkel voor groente. Wilde eigenlijk naar de markt maar ik barst van de koppijn dus naar huis gefietst. Nu even zitten met een kopje koffie en een ibuprofen op en hopen dat het zakt. Wil nl ook gaan sporten.
Was eigenlijk van plan om gehaktballetjes te maken maar denk dat ik dat uitstel tot een andere keer en nu een rookworstje erbij pak.

TanSwallow86

TanSwallow86

03-10-2022 om 14:54

Kipfilet

MatureJackal76

MatureJackal76

03-10-2022 om 15:10

groentelarestjessoep (wat vinden jullie van mijn nieuw scrabblewoord? 😇)

ik heb stoofvlees op staan en stoofperen. Ik eet er gebakken krieltjes bij.

Fruitesse schreef op 03-10-2022 om 15:10:

groentelarestjessoep (wat vinden jullie van mijn nieuw scrabblewoord? 😇)

Geniaal! Ik zou het zo gaan maken, maar ik heb (helaas) geen groentelarestjes meer.

Ik las in een recept van Ottolenghi iets over een tamelijk gecompliceerd voorgerecht met witlof en blauwe kaas. Ik ga er maar eens een hoofdgerecht op improviseren, want ik heb nog steeds witlof genoeg, Blue d'Auvergne, appel, walnoten en griekse yoghurt in plaats van crème fraîche. Lekkere grote salade, met voor echtgenoot aardappeltjes en een karbonaadje erbij. Voor mezelf twijfel ik nog over een bijgerechtje met garnalen, maar ik weet niet of dat zo'n goed idee is in combinatie met de blauwe kaas.

Afrodite, ik hoop dat je misselijkheid wat gezakt is, maar als het een teken mag zijn dat je zwangerschap voorspoedig doorzet, dan duim ik van harte voor je!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.