Eten
RoosOpJeHoed
20-09-2022 om 11:43
Geroosterde tomaat-paprikasoep. Het is weer zwemlesdag, dus straks alvast de groentes roosteren.
ToetieToover
20-09-2022 om 12:36
hier ook soep: Finse bietensoep met socca en hartige kwark met knoflook, zadenmix en komkommer.
en (staat klaar voor vanavond
ovenschotel: (voorgekookte) witlof in rosbief gerold, onder (restje) aardappelpuree met blauwaderkaas, in de ovenschaal ernaast een paar kwartels met ui, druiven, walnoten en dadels.
Dolfje
20-09-2022 om 15:40
Bij de Ah hadden ze ook geen courgettes meer dus een te duur bakje courgettespaghetti gekocht. Normaal snijd ik dat soort dingen wel zelf maar ach voor een keertje.
Heb een bakje met ,wat ik denk , tomatensoepuit de diepvries gehaald en daar gooi ik een extra zakje soepgroente door( die snijd ik dan weer bijna nooit zelf) voor ons middagtussendoortje dadelijk.
afrodite05
20-09-2022 om 16:14
Ik ga een soort salade maken van een restje quinoa en een restje couscous (beide te weinig voor 2p, samen hopelijk wel genoeg) met daar doorheen "gewone" tomaatjes, zontomaatjes, groene olijven, fetakaas, wat bieslook en gegrilde paprika. Daarbij een hamburgertje.
Dat hamburgertje moet ik goed doorbakken, want sinds gisteren heb ik ineens, nogal overwacht, twee streepjes op de zwangerschapstest. Heel vreemd, want de vorige keren was het via ICSI, nu zitten we tussen twee behandelingen (en zelfs twee klinieken uit verschillende landen) in. Op de natuurlijke manier dus... Ik vind het doodeng, heb weer overal pijntjes die de vorige keren niet veel goeds voorspelden. Afwachten maar. Voorlopig delen we het met niemand, behalve de "medische" mensen. Eerst maar afwachten of ik de rampweek (zwangerschapweek 5) dit keer ongeschonden doorkom. Maar ik moest het hier even van me af schrijven, sorry voor de off topic.
MijnNaamIsHaas73
20-09-2022 om 16:20
Wat spannend Afrodite! Ik duim voor jullie 🍀
Er wordt voor ons gekookt vandaag, vermoedelijk macaroni.
Wobbelkont
20-09-2022 om 16:23
zometeen een broodje Beyond meat burger, met aardappelpartjes en broccoli. Dubbel koolhydraten maar had er zin in…
yette
20-09-2022 om 17:11
Jee Afrodite! Kan me voorstellen dat je daar vreemd van opkeek. Mooi hoor! Je croise les doigts - op z'n frans, want dat werkt hier beter
Gisteren heb ik 's middags, voor de siësta, pasta met champignons, courgettes en brie gegeten. 's Avonds vrienden verrast rond borreltijd. Zoals gewoonlijk hadden ze daar weer vanalles voor in huis (oa zelfgemaakte krabtaartjes), dus eenmaal teruggereden, vond ik avondeten niet meer nodig.
Vandaag helemaal niks gedaan. Lekker in m'n hangmat gehangen. Nu alleen even naar de boerderij gelopen/geklommen om mijn powerbank aan de stroom te hangen, wat te internetten, naar een enkele wielrenner te kijken en de verwilderde boerderijkatten bij te voeren (de boer is deze week weg).
Bedacht zojuist dat droge worstjes, olijven, kerstomaatjes en tortillachips met yoghurtdip eigenlijk ook wel een volwaardige maaltijd zijn. En wijn natuurlijk. Lekker lui!
RoosOpJeHoed
20-09-2022 om 17:43
Afrodite, wat fijn en wat spannend toch ook weer! We duimen en hopen met je mee 
ToetieToover
20-09-2022 om 17:52
Afrodite, ik ben voorzichtig al een beetje blij voor je. Ook al weten we niet hoe het verder verloopt.
ToetieToover
20-09-2022 om 17:54
Dolfje schreef op 20-09-2022 om 17:32:
Klinkt heerlijk daar Yette!
Hangmatten, siësta, borrelen, offline, heerlijk! Wil ik ook! Hmmm ik moet eens vakantie gaan inplannen