Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ohhh, Afrodite! Wat maakte dat je toch ging testen? Of moet dat ergens voor? 

@JtM: Ik zou er broccoli bij adviseren, of een lekkere salade maar ik ben vast te laat! 

Hier staat er weer prei, bietjes, harissa met volkoren speltcouscous op het menu, in de herhaling dus.

Oeh dat is wel een verrassing Afrodite. Een voorzichtige felicitatie 💋

Wij aten prei in kerriesaus, gekookte aardappelen en een tartaartje (een hamburger voor zoontje).

anijsblokje schreef op 20-09-2022 om 18:56:

Ohhh, Afrodite! Wat maakte dat je toch ging testen? Of moet dat ergens voor?

@JtM: Ik zou er broccoli bij adviseren, of een lekkere salade maar ik ben vast te laat!

Hier staat er weer prei, bietjes, harissa met volkoren speltcouscous op het menu, in de herhaling dus.

Ik wacht eigenlijk sinds begin augustus al op een menstruatie, want dan kunnen de onderzoeken in de nieuwe kliniek beginnen. In de tussentijd een aantal keer ovulatietesten gedaan. We dachten eind augustus een piek te hebben gevonden, maar twee weken later geen positieve zwangerschapstest en ook geen menstruatie. Een paar dagen later wilde ik intuïtief ineens heel graag een ovulatietest doen, die bleek een veel duidelijkere piek te geven dan eind augustus. Tja en dat is bijna twee weken geleden. Ik ben er dus weer heel vroeg bij met testen, zit nog niet eens op de NOD. Vooralsnog overheerst de angst, maar ook een pietsje beetje trots dat het ons dus zelf ook een keer gelukt is, na vier jaar. Hopelijk blijft deze wel plakken, we zijn nogal miskraam-moe... Bedankt voor al jullie lieve berichtjes in elk geval  

Voordeel voor man: hij mag het restje fuet opsnoepen. Ik pak wel een wortel ofzo   

Spannend Afrodite! t zou toch wat zijn…

Hier werd het Chili-ish, met spekjes, champignons, kidneybonen, mais, tomaat en een scheutje yoghurt. Was lekker. 

Wat vreselijk spannend afrodite. Ik duim voor jullie! Het herinnert mij aan de zwangerschap van mijn zoontje. 8 jaar lang proberen en onverklaarbaar niets en opeens zwanger en doodsbang dat hij niet zou ‘blijven plakken’. Ik gun jullie dat jullie deze tijd goed doorkomen en snel kunnen genieten van een meer zorgeloze zwangerschap. 

Wij aten hutspot met wat shoarmavlees erdoor. Ik was vreselijk moe en had totaal geen zin om te koken en wilde wat gaan halen. Maar manlief zette door en kookte en uiteindelijk heeft het me goed gesmaakt. 

Hier wordt het bloemkoolnasi met kip en ik denk dat ik nog boontjes in de diepvries heb die ik erbij /door doe.

Vanavond maak ik pasta met spinazie en gehaktballetjes.

Noodles met kip, sugarsnaps, taugé, paprika, champignons en teriyakisaus.

JtM

JtM

21-09-2022 om 10:06

Vriend heeft gisteravond vast nasi voor vandaag gemaakt zodat ik dat straks alleen nog maar hoef op te warmen lekker met wat cassave erbij.

Allerhande brengt inspiratie hier vandaag: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1197306/heerlijk-rossige-rijst-van-jamie-oliver

@afrodite: Het lijkt me heeeeel lastig om je mond te houden. Kan je wel ergens anders aan denken? Wanneer hebben jullie weer medische afspraken en moet je die dan nu al informeren? Zoveel om rekening mee te houden lijkt me.

TanSwallow86

TanSwallow86

21-09-2022 om 12:39

Iets met witlof. De Aldi heeft witlof in de aanbieding. 4 stronkjes(in zo'n zakje) voor 1.00 euro, gisteren 2 zakjes mee genomen, dus ik eet voorlopig witlof, niet erg, ben gek op witlof

Echtgenoot gaat vanavond uit eten met een vriend, dus ik heb voor mezelf sambal goreng tahu gehaald en tumis udang, waar hij niet van houdt.
Zondag gaan we weer terug na twee weken Nederland, dus zaterdag ga ik weer voorraden inslaan bij de toko

anijsblokje schreef op 21-09-2022 om 10:48:

Allerhande brengt inspiratie hier vandaag: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1197306/heerlijk-rossige-rijst-van-jamie-oliver

@afrodite: Het lijkt me heeeeel lastig om je mond te houden. Kan je wel ergens anders aan denken? Wanneer hebben jullie weer medische afspraken en moet je die dan nu al informeren? Zoveel om rekening mee te houden lijkt me.

Mond houden valt relatief mee. Mensen vragen er niet naar, dus dan is het sowieso al makkelijker. En aan een paar mensen heb ik het al wel verteld (verloskundige). We hebben al wel (heel) vroege echo's ingepland (volgende week nr 1 al) en we hebben onze nieuwe kliniek op de hoogte gebracht (en advies gevraagd, helaas nog steeds geen antwoord). Vandaag op eigen initiatief bloed laten prikken. Daarnaast ben ik aan een rouwprogramma begonnen speciaal voor mensen met miskramen, daar heb ik het ook verteld. Mijn angsten en pijnklachten heb ik kort met de verloskundige besproken, heel fijn. En met man praat ik er veel over. Op werk is er veel afleiding, dus ook dat is fijn. Het lijkt daardoor alsof de tijd sneller gaat, maar misschien is dat over een paar dagen anders... Ach, meer dan wachten kan ik toch niet. Zennnnn....

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

21-09-2022 om 16:45

een diepvriessteen eruit gehaald, lijkt iets van tomatensaus met het een of ander. 

yette

yette

21-09-2022 om 18:11 Topicstarter

Vanmiddag sushi opgepikt in de stad. Lekker vooruitzicht. Zit al bijna twee uur aan een uitgestorven meer. Er zijn alleen wat vissers in de verte. Ik wilde eigenlijk alleen even een duik nemen om mijn haar te wassen. Met een biologisch verantwoord shampoo-blok natuurlijk. Maar het is hier te fijn, ik kom niet weg 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.