Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

AVG: broccoli, aardappels, kip. Inclusief gezeur van de kleuter: "broccoliiiiiiii? Ik lust geen broccoliiiiiii"

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

18-09-2022 om 18:48

ik had nog een portie van mijn stoofpot staan, maar geen zin in rijst of aardappelen erbij. Nu heb ik er extra water bij in gedaan, iets extra kruiden en heb ik het als soep gegeten. Had nog wat knoflookcroutons liggen, die er door en heerlijk gegeten

Zo we zijn weer thuis en ik heb meteen een bakje tomatensoep uit de diepvries in de magnetron gezet. 

Het was echt een dag voor friet met mayonaise, vond ik. 

sinds gisteren terug van vakantie.  Alle draadjesrundvlees uit diepvries gehaald ( diverse soorten,  wij hadden met vaderdag 5 kg van de Mangalicahof cadeau gegeven) en dat staat vanaf 18 uur op. Daar verwerk ik mo deel van in rundvleessalade,  op verzoek van rest gezin. En deels weer in de vriezer. 
Eega heeft gisteren alle appels en peren uit de tuin geoogst.  De hoeveelheid appels van het kleine boompje is indrukwekkend. De stoofpeertjes heeft hij vanaf ook ongeveer 18 uur in gietijzeren pannen in de oven gezet,  op langzaam garen.  Verschillende recepten voor elke pan. Echt herfstgevoel.

Vanavond late dienst, ik heb een bakje uit de vriezer gepakt om mee te nemen. Zo te zien iets met rijst en sperziebonen. Lief en de frutjes eten kip tandoori, met bloemkool en paprika. 

Vanavond weer AVG: aardappels, sperziebonen en gehaktballen. Misschien maak ik vanmiddag custardpuddinkjes, om het extra oubollig te maken

Straks komt Picnic de boodschappen brengen. Geloof dat ik pompoen en merquezworstjes besteld heb om een traybake mee te maken( heb dat vorige week tijdens de vakantie even snel gedaan dus weet het niet meer precies  ).

Vanavond dus die pasta ovenschotel. Ben benieuwd... 

Vanavond snijbonen en bloemkool uit de vriezer, aardappelkroketjes en zalm.
Als toetje ben ik van plan om zelf vanillevla te maken met gebakken peren 😂 en stukjes stroopwafel.

JtM

JtM

19-09-2022 om 10:49

Spinaziestamppot met chorizo. Een voor ons nieuw recept van Picnic. Ik ben benieuwd  

JtM schreef op 19-09-2022 om 10:49:

Spinaziestamppot met chorizo. Een voor ons nieuw recept van Picnic. Ik ben benieuwd

Klinkt lekker! Hoor graag je recensie 

Hier ook spinaziestamppot, maar dan met een stukje verse worst erbij.

JtM

JtM

19-09-2022 om 12:29

Elmie schreef op 19-09-2022 om 11:33:

[..]

Klinkt lekker! Hoor graag je recensie

Ik zal morgen laten weten hoe het smaakte!

JtM schreef op 19-09-2022 om 12:29:

[..]

Ik zal morgen laten weten hoe het smaakte!

Top 😀

De vanillevla staat af te koelen. Ik heb een proefje genomen en het proefde goed 😋 Weer wat geleerd 😁 Volgende keer karamelvla proberen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.