Eten
FaithfulDuck87
17-09-2022 om 15:29
ik heb een runderstoof gemaakt, dus daar een wat van en de rest gaat in de vriezer. En ik breng een bakje bij mijn vader.
Dolfje
17-09-2022 om 16:13
Wij aten gisteren erg lekkere tapas. Ik had oa gevulde aubergine en geitenkaas uit de oven. Daarna een soort van kroegentocht gehouden.
Vandaag is onze laatste volle dag hier,morgenmiddag weer naar huis en dan weer vanaf maandag verder met het dieet. Durf ondanks overwegend koolhydraatarm gegeten te hebben hier eigenlijk niet op de weegschaal.. Hopelijk valt de schade mee..
Moosey
17-09-2022 om 18:05
Witlofrisotto. Met een vegading van de Lidl voor de extra eiwitten. Althans, als het nog goed is, want hij bleek al over datum te zijn toen ik m gister kocht.
ToetieToover
17-09-2022 om 18:25
RoosOpJeHoed schreef op 17-09-2022 om 15:13:
Nacho-ovenschotel met kaas! Oh en gehakt, ui, kidneybonen, paprika en mais
Erbij wat blokjes avocado en crème fraiche. Even wat balans brengen na een week vol gezond eten
![]()
Oooo lekker gezond eten
zoiets wordt het morgen. Dan kook ik weer. Zwarte bonen staan al in de week.
Vandaag banaan-ei poffertjes met zoete hangop (jaja met slagroom) en fruitsalade en sinaasappelsap en cappuccino en macarons, en stukje pompoencake want zoetekauw vriendlief hè die een zaterdags rust-maar-lekker-uit-brunch maakte
Vriend kookte warmde spareribs op, trok een bakje koolsalade open en maakte er aardappelpuree bij. Dat laatste is zijn specialiteit
.
Elmie
17-09-2022 om 18:39
Bedankt voor de felicitaties 💋
Vandaag was het makkelijke macaroni. Zoon heeft een wedstrijd gezwommen en dan ben je bijna de hele dag zoet 😁 dus lekker makkelijk vandaag. Toe hadden we yoghurt met heerlijke rijpe peren..en een beetje suiker.
Elmie
17-09-2022 om 18:41
Friezinnetje schreef op 17-09-2022 om 15:29:
ik heb een runderstoof gemaakt, dus daar een wat van en de rest gaat in de vriezer. En ik breng een bakje bij mijn vader.
Lief!
En Dolfje, fijne vakantie gehad?
anijsblokje
17-09-2022 om 18:53
Dolfje, hoe zou het zijn als je gewoon bij thuiskomst even helemaal niet op de weegschaal gaat? Of wanneer 'moet' dat weer? Je doet het voor jezelf (al zou ik een minder rigoureuze methode aanraden) en hoeft niks te bewijzen! Dus je kunt ook eerst jezelf weer een weekje ofzo op de rails zetten en dan eens kijken wat die weegschaal zegt. Snel aankomen, maar ook snel afvallen is voornamelijk vocht. Koolhydraten bindt aan vocht dus daarom "kom je daarvan aan". Maar goed, hier hadden we het verder niet over dus negeer het vooral als je er niets mee kunt.
Ik eet prei, bieten en harissa en daarbij eet ik volkoren speltcouscous. (die was biologisch en goedkoper bij AH dan de 'gewone' volkoren biologische couscous, dus vandaar) Recept komt van Rukmini Iyer.
Teigera
17-09-2022 om 19:10
Wij aten vanavond pad thai, met roerbakgroenten, kip, garnalen en omeletreepjes.
Dolfje
17-09-2022 om 23:59
anijsblokje schreef op 17-09-2022 om 18:53:
Dolfje, hoe zou het zijn als je gewoon bij thuiskomst even helemaal niet op de weegschaal gaat? Of wanneer 'moet' dat weer? Je doet het voor jezelf (al zou ik een minder rigoureuze methode aanraden) en hoeft niks te bewijzen! Dus je kunt ook eerst jezelf weer een weekje ofzo op de rails zetten en dan eens kijken wat die weegschaal zegt. Snel aankomen, maar ook snel afvallen is voornamelijk vocht. Koolhydraten bindt aan vocht dus daarom "kom je daarvan aan". Maar goed, hier hadden we het verder niet over dus negeer het vooral als je er niets mee kunt.
Nou ik hoef woensdag pas op de weegschaal als ik naar de consulent ga maar ben natuurlijk ook wel nieuwsgierig wat deze weken nu gedaan hebben. Vergeleken met de eerdere vakantie heb ik best wel een stuk minder ongezond gegeten. Wel alcohol maar niet elke dag een zak chips ( dat was eerder op vakantie ecu dagelijks zowat) en de meeste tijd amper koolhydraten. En heb bijna elke dag wel gesport op de een of andere manier.
Verder was het echt heerlijk, we hebben zo gelachen en lol gemaakt. En ook lekker gerelaxed.
Dolfje
17-09-2022 om 23:59
Elmie schreef op 17-09-2022 om 18:41:
[..]
En Dolfje, fijne vakantie gehad?
Heerlijk!
yette
18-09-2022 om 09:54
Gisteren was ik tegen 19.00 bijna begonnen aan het maken van een salade met tonijn, maar die schuift door naar vandaag. Een vriendin belde of ik trek had ... hartstikke gezellig dus. Ze hadden eend, krokant gebakken geraspte aardappel-ui dingetjes en witlofsalade. Heerlijk!
Teigera
18-09-2022 om 10:15
Fijn dat je zoveel plezier had op vakantie Dolfje!
Yette, jij ook veel plezier met je vakantie.
Wij eten vanavond pannenkoeken, tot grote vreugd van frut II die het op het boodschappenlijstje zag staan (ik schrijf het menu op een kladje en daarbij dan de boodschappen die ik moet halen). Toe hebben we custardpudding met speculaaskruimels. De herfst is begonnen hier, krijg zin in pompoen en salie en speculaas enzo
. Al kon ik ook erg genieten van de nazomer en de blote benen in september hoor, maar als ik zo naar buiten kijk lijkt het echt afgelopen. Gisteren al mijn kledingkast en die van de jongste aangepast, straks die van oudste frut nog doen.
afrodite05
18-09-2022 om 11:58
Eigenlijk had ik een pastaovenschotel op het menu staan (https://www.ah.nl/r/1195822), maar man en ik hebben zin om te spijbelen, dus we gaan kroketjes bakken en frietjes halen
Misschien nog wel een excuussalade of groente regelen. Vanmiddag in elk geval excuusworteltjes snacken.
Erbij wat blokjes avocado en crème fraiche. Even wat balans brengen na een week vol gezond eten